12/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φρανκφούρτη στο παρά ένα

      Pin It

Οχι στο παρά πέντε, ακριβώς στο παρά ένα βρίσκεται η ελληνική συμμετοχή στη Διεθνή Εκθεση Βιβλίου Φρανκφούρτης, που ανοίγει στις 9 Οκτωβρίου. Η τελική προθεσμία για την πίστωση του εθνικού περιπτέρου λήγει… αύριο, Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες. Μετά καπούτ! Στο υπουργείο Πολιτισμού όπως μαθαίνουμε τρέχουν και δεν φτάνουν ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε εγκρίθηκε το σχετικό κονδύλι για το περίπτερο και τώρα αναμένεται να εκταμιευτούν τα χρήματα.

 

Θα προκάμουμε, δεν θα προκάμουμε; Η θεά Τύχη ας βάλει το χέρι της. Γιατί υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι, να βρεθεί δηλαδή ο κατασκευαστής, είτε από τη γερμανική διοργάνωση είτε από την ελληνική, που θα αναλάβει το περίπτερο. Φανταστείτε δηλαδή το γκροτέσκο της υπόθεσης και τα γέλια που θα κάνουν οι Γερμανοί φίλοι μας, οι οποίοι θα έχουν για μια ακόμη φορά να λένε (και τώρα όχι άδικα) για την ανοργανωσιά, την ολιγωρία, την ανικανότητα του ελληνικού κράτους, που εμφανίζεται σαν ακούρδιστο ρολόι.

 

Κι επειδή η στραβή μέρα από το πρωί φαίνεται, δεν ξαφνιάζει πώς καταλήξαμε εδώ. Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ), που παραδοσιακά αναλάμβανε τη διοργάνωση, διαλύθηκε και η τύχη του παραμένει άγνωστη. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ), που ανέλαβε την εκπροσώπηση του ελληνικού βιβλίου σε διεθνείς εκθέσεις, δεν μπορεί να συνεχίσει χωρίς την οικονομική υποστήριξη του υπουργείου. Ετσι, πραγματοποιήθηκαν οι συμμετοχές στην Μπολόνια και τη Νέα Υόρκη, ενώ ακυρώθηκαν στη Μόσχα, το Σικάγο και την Κίνα. Κι ενώ ο Κ. Τζαβάρας είχε υποσχεθεί πως θα προωθήσει εγκαίρως το θέμα της Φρανκφούρτης, με την αλλαγή φρουράς ο Π. Παναγιωτόπουλος το ξαναπιάνει από την αρχή.

 

Ετσι όπως έχουν τα πράγματα, σκέφτεται κανείς ποια είναι η καλύτερη λύση: μια πρόχειρη, αδιάφορη και ασήμαντη ελληνική παρουσία ή απλώς μια μεγαλοπρεπής απουσία. Θα πείτε, μα να λείπουμε από τη «Μέκκα» του εκδοτικού κόσμου, από τη σημαντικότερη συνάντηση των επαγγελματιών του βιβλίου; Ας εμφανιστούμε όταν θα μπορούμε να προωθήσουμε αντάξια το ελληνικό βιβλίο, με μεταφράσεις, ξενόγλωσσα έντυπα, θεματικές εκδηλώσεις, μάρκετινγκ και άλλες στρατηγικές.

 

Παρή Σπίνου

 

Scroll to top