15/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε «ρότα» θετική και… εν μέσω θέρους

Τα διαφημιστικά έσοδα δείχνουν, έστω και με αργό ρυθμό, να παίρνουν την ανιούσα, ειδικά στη μικρή οθόνη, έπειτα από μια τετραετία συνεχούς κατρακύλας.
      Pin It

Τα διαφημιστικά έσοδα δείχνουν, έστω και με αργό ρυθμό, να παίρνουν την ανιούσα, ειδικά στη μικρή οθόνη, έπειτα από μια τετραετία συνεχούς κατρακύλας…

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

media

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επειτα από μια τετραετία διαρκούς πτώσης της διαφημιστικής δαπάνης, το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να «αχνοφαίνεται» κάποια αλλαγή. Τους τελευταίους μήνες μάλιστα αποτυπώνονται συνολικά οι πρώτες αυξητικές τάσεις, έστω κι αν τα χαμόγελα είναι ακόμα συγκρατημένα…

 

Στελέχη από τη συγκεκριμένη αγορά και οι καλά γνωρίζοντες τον χώρο δεν κρύβουν την αισιοδοξία τους, αλλά σπεύδουν να επισημάνουν ότι δεν υπάρχει ανάκαμψη. Αλλωστε από τη διαφημιστική πίτα έχει χαθεί την τελευταία τετραετία πάνω από το 50%, κάτι που δημιούργησε ισχυρές αναταράξεις όχι μόνο σε διαφημιστικές εταιρείες αλλά και σε μέσα ενημέρωσης. Αυτό που αναζητείται σε πρώτη φάση είναι το σταμάτημα της κατάθετης πτώσης και μια ισορροπία που θα δώσει ανάσες στον χώρο. Κι αυτό είναι σημαντικό για να υπάρξει επιτέλους η αναγκαία στροφή, μια έστω μικρή σταδιακή άνοδος που θα δώσει δυνατότητες σχεδιασμού στον ευρύτερο τομέα.

 

Γι’ αυτό και έχει τη σημασία του ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services και ο Ιούλιος που μας πέρασε έκλεισε συνολικά με τη διαφημιστική δαπάνη να σημειώνει έστω και μικρή άνοδο κατά 4,79% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Αλλά και συνολικά το επτάμηνο του 2013 (Ιανουάριος-Ιούλιος) έκλεισε έστω και με οριακή άνοδο κατά 1,04%. Τον Ιούλιο τα διαφημιστικά έσοδα (να διευκρινίσουμε ότι από τα ποσά που αναφέρονται δεν έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, φόροι κ.ά.) άγγιξαν τα 97,82 εκατ. ευρώ. Την υψηλότερη αύξηση παρουσιάζουν και πάλι τα διαφημιστικά των τηλεοπτικών σταθμών (33,73%), ενώ η μεγαλύτερη πτώση εμφανίζεται στα περιοδικά (-18,87%). Ανοδο εμφανίζουν και τα ραδιόφωνα (6,14%) ενώ πτώση κατά 8,44% σημείωσαν οι εφημερίδες. Συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2013 η διαφημιστική δαπάνη σημείωσε άνοδο κατά 22,81% στην τηλεόραση και πτώση στα περιοδικά (-23,39%). Μικρότερη μείωση παρουσιάζουν οι εφημερίδες (-1,67%) και τα ραδιόφωνα (-5,34%).

 

Τα περισσότερα διαφημιστικά έσοδα από τον χώρο της τηλεόρασης και τον περασμένο Ιούλιο συγκέντρωσε το MEGA φτάνοντας τα 15,55 εκατ. ευρώ (πάντα προ φόρων, εκπτώσεων κ.ά.), ενώ ακολουθεί από κοντά ο ΑΝΤ1 με 14,11 εκατ. ευρώ. Επονται o ALPHA με 8,47 εκατ. ευρώ και το STAR με 8,31 εκατ. ευρώ. Συνολικά σε όλα τα κανάλια η διαφημιστική δαπάνη έφτασε τα 46,49 εκατ. ευρώ, αλλά με τα διαφημιστικά έσοδα σε ΣΚΑΪ, EXTRA και Nickelodeon να μην περιλαμβάνονται καθώς δεν δημοσιοποιούν τα συγκεκριμένα στοιχεία. Ο ΣΚΑΪ έχει μεταδώσει τον συγκεκριμένο μήνα 15.800 διαφημιστικά μηνύματα (δηλαδή περισσότερα από όσα πρόβαλε το MEGA, 15.587), αλλά δεν είναι γνωστό το ποσό. Το EXTRA επίσης έχει μεταδώσει 5.909 σποτάκια και το Nickelodeon άλλα 5.288, χωρίς επίσης να δημοσιοποιείται το πόσο που συγκέντρωσαν. Πάντως, όπως και να έχει η κατάσταση, η διαφημιστική δαπάνη αν υπολογίζονταν και αυτά θα ήταν αυξημένη. Κάπως έτσι έχει δημιουργηθεί ένα κάπως πιο θετικό κλίμα στην αγορά η οποία βέβαια εξακολουθεί να μετακυλίει χρέη και έσοδα από έξι έως και εννέα μήνες μετά (ορισμένες φορές και περισσότερο). Αλλά τα πρώτα αυτά σημάδια ίσως να σημάνουν την απαρχή μιας στροφής που θα επιφέρει έστω κάποια ισορροπία εξαιρετικά απαραίτητη σε έναν κλάδο που έχει δεχθεί απανωτά πλήγματα.

 

Τον Ιούλιο συνολικά κινήθηκαν διαφημιστικά 1.850 προϊόντα, τα περισσότερα σε περιοδικά (977), ενώ ακολουθούν τα κανάλια (578), οι εφημερίδες (410) και τα ραδιόφωνα (281). Το επτάμηνο του 2013 κινήθηκαν 4.908 προϊόντα με τα περισσότερα και πάλι στα περιοδικά (2.710), ενώ έπονται οι τηλεοπτικοί σταθμοί (1.762), οι εφημερίδες (1.420) και οι ραδιοσταθμοί (723).

 

[email protected]

 

Scroll to top