→Τους τελευταίους μήνες έχουν ξεναγηθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο εκπρόσωποι από τους σιδηρόδρομους της Ρωσίας, της Γαλλίας, της Κίνας, της Αυστρίας και της Ρουμανίας
Με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινά σήμερα το πρόγραμμα αποκρατικοποίησης του σιδηρόδρομου. Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία που αποκόπηκε από τον όμιλο του ΟΣΕ και πέρασε κατά 100% στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ. Ως το μεσημέρι αναμένεται να υποβάλουν τα «διαπιστευτήριά» τους οι ενδιαφερόμενοι όμιλοι, ενώ στις 30 του μηνός θα ακολουθήσει η ROSCO.
Σήμερα όμως θα αποδειχθεί στην πράξη κατά πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα η πολυδιαφημισμένη από το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών συμμετοχή ξένων -όλως… τυχαίως- δημόσιων φορέων για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Τους τελευταίους μήνες έχουν ξεναγηθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο από κορυφαία στελέχη του ΟΣΕ εκπρόσωποι από τους σιδηρόδρομους της Ρωσίας (RZD), της Γαλλίας (SNCF), της Κίνας (CRCC), της Αυστρίας (Rail Cargo Austria) και της Ρουμανίας (Grup Feroviar Roman – Grampet Group), ενώ ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει τα αμερικανικά σχήματα Omnitrax (Broe Group). Στα σχήματα αναμένεται να πάρουν μέρος και οι… συνήθεις εταιρείες του εγχώριου κατασκευαστικού τομέα.
Και οι δύο διαγωνισμοί θα γίνουν σε δύο φάσεις, ενώ τα σχήματα που πληρούν τις προϋποθέσεις θα κληθούν ώς τα μέσα του επόμενου χρόνου να υποβάλουν τις οριστικές, οικονομικές και τεχνικές, προσφορές τους.
Τα έσοδα που αναμένονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που διαχειρίζεται μόνον το τροχαίο υλικό, θα είναι ύψους 25-30 εκατ. ευρώ, όπως έχει διαρρεύσει σε ξένα μέσα ενημέρωσης, ενώ η νεοσύστατη ROSCO, που έχει την ευθύνη για τις επισκευαστικές βάσεις σε 11 πόλεις της χώρας, υπολογίζεται να φέρει έσοδα 230 εκατ. ευρώ.
Χ.ΤΖ.