leoforeio

17/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μύρισε αυξήσεις εισιτηρίων

Επικοινωνιακή προετοιμασία στους επιβάτες από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για το... επαχθές μέτρο που θα συνοδευτεί με νέο ψαλίδισμα των μισθών στους εργαζομένους.
      Pin It

Επικοινωνιακή προετοιμασία στους επιβάτες από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για το… επαχθές μέτρο που θα συνοδευτεί με νέο ψαλίδισμα των μισθών στους εργαζομένους

 

Ο υπουργός Μεταφορών παραδέχτηκε τη μη αποτελεσματικότητα των ελέγχων στις συγκοινωνίες, αδειάζοντας τον Κωστή Χατζηδάκη που είχε ξεκινήσει την εκστρατεία

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Το «τσεκούρι» στις κρατικές επιδοτήσεις προς τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας που ζητά το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών οδηγεί σε αυξήσεις στα εισιτήρια και σε νέο ψαλίδισμα στις αποδοχές των εργαζομένων. Την κοινή γνώμη ανέλαβε να προετοιμάσει ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου παραδέχτηκε ότι πρόκειται για «επαχθές μέτρο», αλλά έσπευσε να καταδικάσει την εισιτηριοδιαφυγή, υποστηρίζοντας ότι είναι μεγαλύτερο αδίκημα και από τη… φοροδιαφυγή!

 

Ανεξόφλητη ΔΕΗ

 

Τα οικονομικά της ΣΤΑΣΥ, της εταιρείας που διαχειρίζεται μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ, εμφανίζουν πλεόνασμα, αλλά σύμφωνα με ασφαλείς πηγές αυτό εξασφαλίζεται γιατί δεν έχουν εξοφληθεί υψηλοί λογαριασμοί προς τη ΔΕΗ. Εχει όμως το πλεονέκτημα ότι δεν επιδοτείται από τον προϋπολογισμό. Μεγαλύτερο πρόβλημα εμφανίζει η ΟΣΥ, η εταιρεία που είναι αρμόδια για λεωφορεία και τρόλεϊ, που φέτος προβλέπεται να πάρει 120 εκατ. ευρώ. Για τον επόμενο χρόνο τα διαθέσιμα κονδύλια δεν θα ξεπερνούν τα 70-80 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με πηγές της «Εφ.Συν.», ζητήθηκε από τη διοίκηση να ξεκινήσει από φέτος ο περιορισμός των δαπανών κατά 10 εκατ. ευρώ.

 

Το υπουργείο έχει αρχίσει τις… συσκέψεις για να καλύψει την «τρύπα» των 40-50 εκατ. ευρώ και θα δώσει τις τελικές προτάσεις του το αργότερο ώς τις αρχές Οκτωβρίου, εν όψει της κατάθεσης του προϋπολογισμού στα μέσα του ίδιου μήνα.

 

Ο υπουργός Μεταφορών παραδέχτηκε την αναποτελεσματικότητα των ελέγχων στις συγκοινωνίες, οι οποίοι έχουν άλλωστε σταματήσει μετά το τραγικό περιστατικό με τον 19χρονο στο Περιστέρι. Το προηγούμενο διάστημα, από στοιχεία της «Εφ.Συν.», τα έσοδα από τους ελέγχους έφταναν μόλις τα 3 εκατ. ευρώ τον χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 10% της «τρύπας» στους προϋπολογισμούς των συγκοινωνιών. Η ομολογία ήταν έμμεση κριτική προς τον προκάτοχό του Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος πριν από έναν χρόνο είχε ξεκινήσει εκστρατεία για την εισιτηριοδιαφυγή υποσχόμενος στους πολίτες ότι αν πετύχουν οι έλεγχοι θα αποφύγουν την ήδη θεσμοθετημένη από το Μνημόνιο αύξηση κατά 25% στις τιμές των εισιτηρίων.

 

Διάβασε το μεσοπρόθεσμο

 

Η είδηση πάντως είναι ότι ο Μ. Χρυσοχοΐδης κατάφερε να διαβάσει το… Μνημόνιο, το «μεσοπρόθεσμο», όπως έσπευσε να διορθώσει, και χθες επιτέθηκε σε όσους δεν πληρώνουν εισιτήριο. Εκανε λόγο για αντικοινωνικό φαινόμενο, αλλά δεν απάντησε σε παρατήρηση της «Εφ.Συν.» για το αν θα προχωρήσει σε μέτρα στήριξης των ανέργων και των χαμηλοσυνταξιούχων. «Είναι χειρότερο από τη φοροδιαφυγή, διότι με τα λεωφορεία δεν ταξιδεύουν οι πλούσιοι», υποστήριξε ο υπουργός, που δήλωσε αόριστα ότι θα γίνει προσπάθεια να μη γίνουν αυξήσεις. Παραδέχτηκε ότι το θέμα θα αντιμετωπιστεί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που όμως αναμένεται να εφαρμοστεί σε 6-7 μήνες το νωρίτερο.

 

Κύριο θέμα της χθεσινής -πρώτης για τον υπουργό Μεταφορών- συνέντευξης Τύπου ήταν το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, η συζήτηση του οποίου αρχίζει σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Προβλέπει συνέχιση της επιδότησης από το Δημόσιο, η οποία με στοιχεία του 2010 ανέρχεται σε 170 εκατ. ευρώ,για τις άγονες γραμμές και τα μειωμένα εισιτήρια.

 

Τις μελέτες για τις υπάρχουσες γραμμές και τις προτάσεις για δημιουργία νέων θα αναλάβουν οι περιφέρειες, αλλά την έγκριση και τους διαγωνισμούς θα αναλάβει η ρυθμιστική αρχή επιβατικών μεταφορών που ιδρύεται με το νομοσχέδιο και θα στελεχωθεί από υπαλλήλους που ήδη βρίσκονται στο Δημόσιο.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Τα ΚΤΕΛ δίνουν… μπόνους σε τρόλεϊ, λεωφορεία

 

Πώς με τρικ ανέβηκε η τιμή του εισιτηρίου Σύνταγμα – Σαρωνίδα

 

Ερχονται αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ στην Αττική, αλλά με τρικ και μέσω… ΚΤΕΛ!

 

Το πρώτο βήμα έγινε ήδη από τη Σαρωνίδα. Με αφορμή την επέκταση του μετρό, η γραμμή Ακαδημία-Σαρωνίδα ξεκινά από τον σταθμό του Ελληνικού και το εισιτήριο που ήταν 1,60 ευρώ μειώθηκε στο 1,20. Είναι όμως η μισή αλήθεια, αφού ένας επιβάτης που ξεκινά από το Σύνταγμα πληρώνει 1,40 για το μετρό αλλά δεν έχει δικαίωμα να συνεχίσει με το ίδιο εισιτήριο στο λεωφορείο και δίνει άλλα 1,20, φτάνοντας τα 2,60 ευρώ!

 

Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών, σε δημοσιογραφικό πηγαδάκι μετά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Μ. Χρυσοχοΐδη, ενημέρωσε ότι η διάρκεια του εισιτηρίου θα παραμείνει στα 90 λεπτά, θα μπορεί να χρησιμοποιείται για διαδοχικές μεταβιβάσεις αλλά μόνον στην ίδια κατεύθυνση, όχι με επιστροφή, όπως κάνουν σήμερα πολλοί επιβάτες. Στόχος βέβαια είναι να σταματήσει η προσφορά εισιτηρίου από έναν επιβάτη σε άλλον, που γίνεται κυρίως στο μετρό.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», το σημαντικότερο νέο μέτρο αφορά τον χωρισμό του Λεκανοπεδίου σε 3-4 ζώνες με διαφορετικές τιμές για κάθε μία. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν να ανακοινώσουν μείωση στο 1 ευρώ για μικρές αποστάσεις, αλλά θα αυξήσουν τις τιμές για μεγάλες και κυρίως για μεσαίες διαδρομές.

 

Η χαμηλή ζώνη θα καλύπτει μετακινήσεις μέσα στα όρια του γνωστού μας δακτυλίου. Η δεύτερη «ταχύτητα», με τιμή που θα φτάσει έως 1,50 ευρώ, θα αφορά όσους κινούνται μέσα στα όρια του ολυμπιακού δακτυλίου, που καθορίζεται από την παραλιακή λεωφόρο, τη λεωφόρο Κηφισού, την Αττική οδό και τον άξονα Κηφισίας-Β. Σοφίας- Συγγρού. Για την επόμενη ζώνη η τιμή αναμένεται να φτάσει τα 2 ευρώ, ενώ θα παραμείνει η υψηλή κλίμακα των 5 ευρώ, που ισχύει σήμερα στις γραμμές-εξπρές προς το αεροδρόμιο και είναι πιθανόν να επεκταθεί στις συνδέσεις με το λιμάνι του Πειραιά.

 

Με αφορμή την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα ΚΤΕΛ, πληθαίνουν οι ενδείξεις σύμφωνα με τις οποίες η εκτός ολυμπιακού δακτυλίου συγκοινωνία θα ανατεθεί στους ιδιώτες. Αυτό σημαίνει ότι π.χ. στις γραμμές προς Μαρκόπουλο και Λούτσα, που σήμερα εξυπηρετούνται από τα μπλε λεωφορεία με 1,20 ευρώ, το εισιτήριο θα αυξηθεί αυτόματα. Με το ΚΤΕΛ η διαδρομή ώς την Παλλήνη κοστίζει 1,60 ευρώ, στο Γραμματικό φτάνει τα 4,40 και στη Σαρωνίδα στα 4,10 ευρώ.

 

Χ.Τζ.

 

………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Ιδια συνταγή και στον ΟΑΣΘ

 

Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ή περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων είναι η «συνταγή» του Μιχ. Χρυσοχοΐδη για τα οικονομικά προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΑΣΘ, που ανήκει σε ιδιώτες, ζητά αύξηση της επιχορήγησης, την οποία απέκλεισε ο υπουργός Μεταφορών, που δήλωσε ότι τα εισιτήρια είναι φτηνά και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό δεν έχουν υποστεί μειώσεις στις αμοιβές τους.

 

«Ολη η χώρα και όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται», είπε, αλλά διευκρίνισε ότι συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους εκπροσώπους του Οργανισμού.

 

Χ.ΤΖ.

 

Scroll to top