Μικρότερη από την αναμενόμενη ήταν η συμμετοχή στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά την «προικοδότησή» της από τον κρατικό προϋπολογισμό με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την επόμενη πενταετία. Το ΤΑΙΠΕΔ αρκέστηκε να ανακοινώσει ότι ενδιαφέρον εκδήλωσαν τρεις όμιλοι, δημοσιογραφικές πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν ότι ο ρωσικός όμιλος RZD εκδήλωσε ενδιαφέρον σε συνεργασία με την ελληνική εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, όπως και ο ρουμανικός οργανισμός σιδηροδρόμων Caile Ferate Romane. Ολα δείχνουν ότι η γαλλικών συμφερόντων SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français), που εστιάζει την προσοχή της κυρίως στο δίκτυο του προαστιακού, έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στην πρώτη φάση.
Οι πολυαναμενόμενοι Κινέζοι, που ενδιαφέρονται για το τμήμα Ικόνιο-Θριάσιο, δεν προσήλθαν χθες. Η Cosco, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε ζητήσει παράταση της προθεσμίας. Το αίτημα δεν έγινε δεκτό από τους αρμοδίους του ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι ανεπίσημα εκτιμούν ότι οι Κινέζοι θα εμφανιστούν, όπως έχουν δικαίωμα, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Η μέτρια εκκίνηση της ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου αναμένεται να επηρεάσει τον επικείμενο διαγωνισμό για τη ROSCO, που εκτός απροόπτου θα γίνει στις 30 του μηνός. Το αρμόδιο υπουργείο, με σειρά ρυθμίσεων στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ, σπεύδει να καλύψει τα οργανωτικά κενά της απόσχισης της εταιρείας από τον όμιλο του ΟΣΕ, τα οποία εκ των πραγμάτων δυσκολεύουν τη διαγωνιστική διαδικασία. Ο Μ. Χρυσοχοΐδης που ρωτήθηκε χθες από δημοσιογράφους αρκέστηκε να δηλώσει ότι δεν υπάρχει θέμα με τις διαδικασίες. Από τη μεριά της, η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε την προώθηση δύο μελετών για την αναβάθμισης της υπάρχουσας γραμμής Πάτρας-Πύργου-Αρχαίας Ολυμπίας, προϋπολογισμού 5,2 εκατ. ευρώ.
«Μαύρη» χαρακτηρίζουν τη χθεσινή ημέρα οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Με ανακοίνωση της πανελλήνιας ομοσπονδίας τους, επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση χαρίζει και αποελληνικοποιεί μια εταιρεία με περισσότερα από 100 χρόνια λειτουργίας και προαναγγέλλουν δράσεις για την αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων.
Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε επίσης ότι προχωρούν οι διαδικασίες για την παραχώρηση σε ιδιώτες της Εγνατίας, του έτοιμου αυτοκινητόδρομου των 670 χλμ. που ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη.
Χ.ΤΖ.