Pin It

«Θα προτείνω δακτύλιο και ας με “μαυρίσουν”, και απαγόρευση κυκλοφορίας σε ορισμένες περιοχές». Με τη χαρακτηριστική αυτή φράση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ξεκαθάρισε χθες ότι σχεδιάζει να κλείσει το ιστορικό κέντρο της πόλης στα Ι.Χ., κατά τα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, χωρίς να υπολογίσει το πολιτικό κόστος.

 

Την εξαγγελία έκανε στη συνέντευξη Τύπου για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο, που θα εορταστεί την Κυριακή σε συνδιοργάνωση του δήμου και του περιοδικού «Παράλλαξη». Από την πλευρά του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Ανδρέας Κουράκης, ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα αρχίσει η κατασκευή τεσσάρων νέων λεωφορειολωρίδων στις οδούς Αγγελάκη, Παπαναστασίου, Λ. Στρατού και Παπανδρέου.

 

Από την αρχή της θητείας του ο Γιάννης Μπουτάρης είχε δηλώσει εχθρικός απέναντι στο Ι.Χ., «επειδή η αλόγιστη χρήση του είναι καταπιεστική τόσο για τους ίδιους τους οδηγούς όσο και για τους υπόλοιπους πολίτες». Ανέφερε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης δουλεύει για την απομάκρυνση των Ι.Χ., με χειροπιαστό παράδειγμα τις εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας που έχουν ολοκληρωθεί στο ιστορικό κέντρο και επεκτείνονται και στις υπόλοιπες δημοτικές κοινότητες, προωθώντας παράλληλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

 

Παρουσιάζοντας την πολιτική και τις δράσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης υπέρ της Βιώσιμης Κινητικότητας ανέφερε μεταξύ άλλων:

 

• Η Παράκτια Αστική Συγκοινωνία αποτελεί υψηλή προτεραιότητα και βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησης, καθώς ήδη εντάχθηκε η χρηματοδότηση των μελετών για την κατασκευή των στάσεων στη νέα προγραμματική περίοδο του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020.

 

• Ο Δήμος Θεσσαλονίκης στηρίζει το θέμα της ολοκλήρωσης του μετρό, αλλά δεν θα κάνει πίσω στο ζήτημα των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου.

 

• Προωθήθηκε στο ΥΠΕΚΑ το ζήτημα του τραμ, προκειμένου οι μελέτες του να χρηματοδοτηθούν από τη νέα προγραμματική περίοδο του ΣΕΣ 2014-2020.

 

• Επιλύθηκε μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις το πρόβλημα που προέκυψε με τα ταξί και τον «σαλίγκαρο».

 

• Σε εξέλιξη βρίσκονται τέσσερα σχέδια για ενίσχυση του δικτύου των ποδηλατόδρομων.

 

• Συνεχίζεται το πρόγραμμα αποξήλωσης και μετακίνησης περιπτέρων από τα πεζοδρόμια.

 

Νίκος Φωτόπουλος

 

Scroll to top