23/09/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από το υπουργείο όλες οι επιδοτήσεις

ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: Θα δημοσιεύεται μόνο μία προκήρυξη από το Ναυτιλίας. Μειωμένος κατά 3 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το 2014. Σκέψεις για μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων.
      Pin It

ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: Θα δημοσιεύεται μόνο μία προκήρυξη από το Ναυτιλίας. Μειωμένος κατά 3 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός για το 2014. Σκέψεις για μείωση ή και κατάργηση δρομολογίων

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

getFile.jpg98760Τρεις βασικές μεταρρυθμίσεις επιχειρεί να εφαρμόσει το υπουργείο Ναυτιλίας στο επιδοτούμενο δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές) με στόχο -όπως υποστηρίζει τουλάχιστον ο υπουργός Ναυτιλίας- τα οφέλη τόσο των ακτοπλοϊκών εταιρειών όσο και των επιβατών.

 

Η πρώτη μεταρρύθμιση αφορά την ενοποίηση όλων των επιδοτήσεων του δικτύου. Από φέτος σταματάει το σύστημα που εφαρμοζόταν έως τώρα, αυτό των διπλών επιδοτήσεων, και στο εξής η επιδότηση των άγονων γραμμών θα γίνεται μόνο από το υπουργείο Ναυτιλίας. Σήμερα οι άγονες γραμμές είναι 70, εκ των οποίων οι 44 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι άλλες 26 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η προκήρυξη που θα δημοσιεύεται θα είναι μία, μόνο από το ΥΝΑ.

 

Το λιμάνι του Λαυρίου

 

Η δεύτερη μεταρρύθμιση αφορά το εναρκτήριο λιμάνι. Η προκήρυξη θα δίνει σε πολλές γραμμές τη δυνατότητα η ακτοπλοϊκή εταιρεία να επιλέξει ως αφετήριο λιμάνι είτε τον Πειραιά είτε το Λαύριο. Οι υπόλοιποι όροι της προκήρυξης, όπως και το μίσθωμα, θα είναι ίδιοι, ανεξαρτήτως του αφετηρίου λιμένος, αφού η επιδότηση αφορά συνήθως τμήμα του δρομολογίου που δεν περιλαμβάνει τον Πειραιά.

 

Εάν η ακτοπλοϊκή εταιρεία επιλέξει ως αφετήριο λιμάνι το Λαύριο, τότε θα μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού, καθώς τα ναυτικά μίλια θα είναι λιγότερα, με αποτέλεσμα το όφελος των εταιρειών, αφού η κατανάλωση του καυσίμου θα μειωθεί και βεβαίως το όφελος των επιβατών, καθώς το κόστος του εισιτηρίου λογικά θα είναι μικρότερο.

 

Η τρίτη μεταρρύθμιση αφορά τις ετήσιες συμβάσεις. Επιχειρείται εξορθολογισμός τους με μείωση της συχνότητας των δρομολογίων ή ακόμη και κατάργηση εκείνων που δεν εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών.

 

Να σημειωθεί ότι μειωμένος κατά 3,65% θα είναι ο προϋπολογισμός των άγονων γραμμών για το 2014, καθώς από 82 εκατ. ευρώ που ήταν το 2013 μειώνεται στα 79 εκατ. ευρώ για το 2014. Από αυτά τα 45 εκατ. ευρώ (47 το 2013) αφορούν τις γραμμές της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και τα 34 εκατ. ευρώ (35 το 2013) τις γραμμές της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΝΑ.

 

Σύμφωνα με το ΥΝΑ, η μείωση αυτή δεν θα επηρεάσει τον αριθμό των δρομολογίων, ούτε και την κάλυψη των νησιών. Ο νέος διαγωνισμός για τη δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά την 1/11/2013 και λήγει την 31/10/2014 θα αφορά 18 γραμμές του ΥΝΑ και 13 γραμμές της ΓΓΑ. Οι υπόλοιπες γραμμές (8 του ΥΝΑ και 13 της ΓΓΑ) καλύπτονται από πολυετείς συμβάσεις.

 

Για τις αλλαγές αυτές ο Μιλτ. Βαρβιτσιώτης ενημέρωσε πρόσφατα και τους ακτοπλόους από τους οποίους ζήτησε αναλυτικά στοιχεία κίνησης ανά λιμένα, ώστε να καταγραφεί η επιβατική κίνηση κάθε ακτοπλοϊκής σύνδεσης και επομένως να εκτιμηθεί και το ανάλογο πλαίσιο επιδότησης για τις γραμμές του δημοσίου συμφέροντος.

 

[email protected]

 

Scroll to top