Μία μικρού μήκους ταινία, στην οποία ένα αυτοκίνητο (μάρκας Μercedes) σκοτώνει τον Αδόλφο Χίτλερ (όταν αυτός ήταν παιδί), προκαλεί αντιδράσεις και μεγάλη αναστάτωση στη Γερμανία. Η ταινία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο μίας σχετικά καινούργιας τάσης, της λεγόμενης «Χιτλερίτιδας», η οποία λειτουργεί ως ένα είδος «εξευτελισμού του κακού».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle, εδώ και αρκετό καιρό αποτελεί μόδα η διακωμώδηση της μορφής του Χίτλερ. Κωμικοί, συγγραφείς αλλά και σκιτσογράφοι χρησιμοποιούν τον Χίτλερ και τον εθνικοσοσιαλισμό για να κάνουν χιούμορ. Ο παραγωγός της ταινίας Τομπίας Χάασε δηλώνει ότι η ταινία προσφέρει στα 60 δευτερόλεπτα της πλούσιο υλικό για συζήτηση, ενώ στο ερώτημα αν η υπόθεση του εθνικοσοσιαλισμού και των ναζί προσφέρεται ως θέμα για διαφήμιση, μας απαντά: «Είναι προτιμότερο να κάνει κανείς αστεία για τον Χίτλερ παρά να τον παίρνεις στα σοβαρά».
Δείτε ΕΔΩ την ταινία.
Ήδη, το σχετικό βίντεο στο youtube έχει πάνω από 3, 1 εκατ. επισκέψεις. Η ταινία αποτελεί τη διπλωματική εργασία των αποφοίτων της Ακαδημίας Κινηματογράφου της Βάδης Βυρτεμβέργης.
Από την πλευρά της, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Μercedes έχει δηλώσει ότι δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το διαφημιστικό και το χαρακτηρίζει ως απαράδεκτο.
Απαράδεκτο ή «διασκεδαστικό»;
Ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι κατά πόσο επιτρέπεται στα διαφημιστικά σποτ να πεθαίνουν μικρά παιδιά. «Eίναι κάτι σκληρό, το γνωρίζω. Ωστόσο πρόκειται απλά για ταινία, δεν σκοτώσαμε πραγματικά κανένα παιδί», είναι η επίσημη απάντηση του σκηνοθέτη Τομπίας Χάασε.
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Μercedes, Τομπίας Μίλερ, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η Μercedes θεωρεί ανάρμοστη τη συσχέτιση του θανάτου ενός ανθρώπου -και ιδιαίτερα ενός παιδιού- με τον εθνικοσοσιαλισμό στο πλαίσιο ενός διαφημιστικού βίντεο».
Ως εκ τούτου η νέα βερσιόν του διαφημιστικού που κυκλοφορεί στο ίντερνετ έχει ξεκάθαρη αναφορά ότι το επίμαχο σποτ δεν είναι εξουσιοδοτημένο από την εταιρεία.
Η ιστορία της ταινίας
Σε ένα μικρό χωριό στα τέλη του 19ου αιώνα εμφανίζεται μια σύγχρονη Μercedes, τραβώντας τα βλέμματα των κατοίκων. Όταν ξαφνικά εμφανίζονται μικρά κορίτσια που παίζουν στο δρόμο, το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα. Λίγο αργότερα όμως ένα αγοράκι ξεπηδάει στον δρόμο.
Αυτή την φορά το αυτοκίνητο δεν σταματά και χτυπάει το παιδί αφήνοντάς το νεκρό. Από πίσω ακούγονται οι σπαραχτικές φωνές της μητέρας του «Άντολφ! Άντολφ!». Το παιδί πέφτει στο χώμα με τα πόδια και τα χέρια του να σχηματίζουν τον αγκυλωτό σταυρό. Κάπου εκεί εμφανίζεται και η πινακίδα του χωριού με την επιγραφή: «Μπραουνάου, τόπος γέννησης του Χίτλερ».
Στο τέλος της διαφήμισης εμφανίζεται το διαφημιστικό σλόγκαν της Μercedes: «Αναγνωρίζει τους κινδύνους πριν καν εμφανιστούν»…
efsyn.gr με πληροφορίες από Deutsche Welle