Pin It

Η περαιτέρω μείωση στις υποχρεωτικές συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων, πέρα απ' αυτές που έχουν γίνει ήδη στις γραμμές της Αδριατικής που -σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη- ήταν ένα από τα αιτήματα των τροϊκανών στην πρόσφατη επίσκεψή τους στο υπουργείο Ναυτιλίας, έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση πέντε ναυτεργατικών σωματείων.

 

Οι μηχανικοί (ΠΕΜΕΝ), τα κατώτερα πληρώματα μηχανής (Στέφενσων), οι μάγειροι (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), τα πληρώματα Ρυμουλκών-Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτικών, με αφορμή τη γνωστοποίηση μέσω του Μ. Βαρβιτσιώτη των προθέσεων των τροϊκανών για τον ναυτεργατικό κόσμο αλλά και τη δική του άρνηση στο συγκεκριμένο αίτημα, καλούν τα σωματεία, τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους σε μαζική συμμετοχή στα συλλαλητήρια του ΠΑΜΕ στις 5 Οκτωβρίου στην Ομόνοια και ζητούν να σημάνει «συναγερμός σε κάθε πλοίο, στους ναυτότοπους, σε κάθε σπίτι ναυτεργάτη».

 

Οι ναυτεργάτες εκφράζουν την πεποίθησή τους ότι οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων δεν θα σταματήσουν στα πλοία της Αδριατικής, πιστεύουν ότι η ρύθμιση θα προχωρήσει σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων και εκτιμούν ότι επιδιώκεται η πλήρης ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων με κατάργηση των ΣΣΕ, τη διάλυση του ΝΑΤ, την υποβάθμιση των συντάξεων, της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, της ναυτικής εκπαίδευσης-μετεκπαίδευσης και των συγκροτημένων δικαιωμάτων των ναυτεργατών, βάζοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και υπονομεύοντας την ασφαλή ναυσιπλοΐα .

 

«Ο υπουργός Ναυτιλίας με τις δηλώσεις του επιβεβαιώνει την οργανωμένη επίθεση των εφοπλιστών – κυβέρνησης – Ευρωπαϊκής Ενωσης – ΔΝΤ σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών» αναφέρουν οι διοικήσεις των σωματείων και προσθέτουν πως αποτελούν κοροϊδία για τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, οι δηλώσεις της κυβέρνησης για πάταξη της «μαύρης» – ανασφάλιστης εργασίας. Αντίθετα αυτό που συντελείται, και με υπουργικές αποφάσεις, για τα πλοία της Αδριατικής είναι να διαμορφώνονται συνθήκες «εργασιακού μεσαίωνα», να διογκώνεται η «μαύρη»-ανασφάλιστη εργασία, να οργιάζει το δουλεμπορικό κύκλωμα με θύματα τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται. Να σημειωθεί ότι ο νόμος 4150/2013, που ψηφίστηκε όταν υπουργός Ναυτιλίας ήταν ο Κ. Μουσουρούλης, συμπεριλαμβάνει διάταξη σύμφωνα με την οποία η οργανική σύνθεση πληρώματος του πλοίου, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου των γενικών υπηρεσιών, συμπληρώνεται κατά την κρίση του πλοιοκτήτη, λαμβάνοντας υπόψη ιδίως τον αριθμό των επιβαινόντων, τον εξοπλισμό επί του πλοίου, τις μεθόδους των εργασιών που εφαρμόζονται και των μέσων που παρέχονται. Εχει εφαρμοστεί μέχρι στιγμής στα πλοία με ελληνική σημαία που δρομολογούνται στη γραμμή Πάτρα-Ιταλία.

 

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

 

Scroll to top