03/10/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Χρυσοχοΐδης ξήλωσε το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ

Ο λόγος, το «ψαλίδισμα» της κρατικής επιχορήγησης που θα οδηγήσει σε περικοπές μισθών και δρομολογίων.
      Pin It

Ο λόγος, το «ψαλίδισμα» της κρατικής επιχορήγησης που θα οδηγήσει σε περικοπές μισθών και δρομολογίων

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Αλλαγές στον συγκοινωνιακό «χάρτη» προαναγγέλλει η χθεσινή καρατόμηση της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) από τον αρμόδιο υπουργό Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Επίσημη αιτιολογία είναι «η αδυναμία και οι καθυστερήσεις», αλλά η πραγματική αιτία είναι το «ψαλίδισμα» της κρατικής επιχορήγησης κατά 46 εκατ. ευρώ για το 2014, που οδηγεί σε σκληρά μέτρα.

 

Η «τρύπα», που αφορά κυρίως τα λεωφορεία και τρόλεϊ, προβλέπεται να κλείσει με νέες περικοπές μισθών και δρομολογίων. Οι γενικές αυξήσεις στα εισιτήρια φαίνεται ότι αποφεύγονται, αλλά θεωρείται βέβαιο ότι θα έρθουν από περιορισμό κινήτρων. Μελετάται ο περιορισμός της διάρκειας του εισιτηρίου επί 90 λεπτά από την επικύρωσή του και κυρίως η πρόβλεψη ότι θα ισχύει σε μία κατεύθυνση και όχι για επιστροφή, εφόσον γίνεται μέσα στο περιθώριο της μιάμισης ώρας.

 

«Καλούμαστε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο», είπε χαρακτηριστικά στην «Εφ.Συν.» κορυφαία πηγή του υπουργείου Μεταφορών, που θεωρεί ότι η διοίκηση του ΟΑΣΑ δεν μερίμνησε για την είσπραξη των κονδυλίων για τις παροχές σε ειδικές κοινωνικές ομάδες. Τα έσοδα ανέρχονται σε 30 εκατ. ευρώ τον χρόνο και πρέπει να καταβληθούν από τα υπουργεία Παιδείας, Δημόσιας Τάξης, Αμυνας και Υγείας για τα μειωμένα ή δωρεάν εισιτήρια (φοιτητικά, πολυτεκνικά, ΑμεΑ κ.λπ.).

 

Το 2010 τα συσσωρευμένα χρέη των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ έφθαναν τα 500 εκατ. ευρώ, αλλά μεταφέρθηκαν στο δημόσιο έλλειμμα και στη συνέχεια διαγράφηκαν. Παράλληλα, με τον νόμο 3920/2011 ο Οργανισμός οφείλει να υπογράφει κάθε χρόνο συμβάσεις με τα υπουργεία που είναι υποχρεωμένα να καλύπτουν το κόστος των κοινωνικών παροχών.

 

«Καθυστέρησαν την υπογραφή των περισσότερων συμβάσεων και εισέπραξαν μόνον φέτος 500.000 ευρώ από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης», μας είπε το στέλεχος του υπουργείου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αν είχαν εισπραχθεί από το 2011 και σε ετήσια βάση τα 30 εκατ. ευρώ, οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας θα μπορούσαν να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να εξασφαλίσουν ένα κονδύλι για κοινωνική πολιτική, όπως η δωρεάν μετακίνηση ανέργων.

 

Αφορμή για την απομάκρυνση της διοίκησης λέγεται πως ήταν το γεγονός ότι την Τρίτη το πρωί δεν υπήρχαν μηνιαίες κάρτες στα εκδοτήρια του μετρό στο Αιγάλεω, με αποτέλεσμα να υπάρξουν προβλήματα με δεκάδες επιβάτες. Η διανομή των εισιτηρίων και των καρτών αποτελεί βασική αρμοδιότητα του ΟΑΣΑ.

 

Διαφορετική είναι η εικόνα από την πλευρά του Α. Δελούκα. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ανέφερε στην «Εφ.Συν.» ότι έχουν υπογραφεί συμβάσεις, που όμως δεν τηρούνται από την πλευρά των υπουργείων, τα οποία δεν έχουν καν εγγράψει τη δαπάνη στον προϋπολογισμό τους. Γι’ αυτό έχει αποστείλει έγγραφο προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ζητώντας την παρακράτηση των οφειλών από το κάθε υπουργείο.

 

Τεχνοκράτης και στέλεχος της κρατικής εταιρείας Αττικό Μετρό, ο Α. Δελούκας είχε τοποθετηθεί επικεφαλής του ΟΑΣΑ τον Νοέμβριο του 2012 με πρόταση της ΔΗΜΑΡ. Ο ίδιος μάς είπε ότι θα επιστρέψει στη θέση του, από όπου είχε πάρει άδεια άνευ αποδοχών και δήλωσε πρόθυμος να βοηθήσει τη νέα διοίκηση σε μέτρα όπως ο επανασχεδιασμός των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

 

Scroll to top