Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

media

 

 

 

 

 

 

 

 

Μπορεί μέχρι στιγμής να μην τους έχουμε δει σε μια τηλεοπτική «μονομαχία», σε ένα ντιμπέιτ που υπό τις παρούσες συνθήκες μπορεί να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά με διαφορά τριών εβδομάδων παρακολουθήσαμε δύο ξεχωριστές συνεντεύξεις. Ο λόγος βέβαια για τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα.

 

Σε δύο διαφορετικά κανάλια, σε ισάριθμες εκπομπές με τελείως διαφορετικό στιλ, τους είδαμε να επιχειρούν να πείσουν ο καθένας από τη δική του σκοπιά το τηλεοπτικό κοινό για τις θέσεις τους ως προς τη διακυβέρνηση της χώρας.

 

Πρώτος θέση μπροστά στις κάμερες πήρε ο Αλέξης Τσίπρας που φιλοξενήθηκε απ' τον Νίκο Χατζηνικολάου στην εκπομπή του «Στον Ενικό» στο STAR (14/10) και η «μαραθώνια» συνέντευξή του διάρκειας δύο ωρών και 43 λεπτών προσέλκυσε κατά μέσον όρο 570.000 τηλεθεατές. Ακολούθησε ο Αντώνης Σαμαράς που φιλοξενήθηκε από τον Γιάννη Πρετεντέρη και τη δική του εκπομπή «Ανατροπή» στο ΜEGA (4/11) με μια συνέντευξη διάρκειας μιας ώρας και 44 λεπτών. Σαφέστατα και δεν μπορούν να γίνουν συγκρίσεις καθώς πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές εκπομπές και βέβαια από δύο κανάλια με άλλο προφίλ. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βρέθηκε στο στούντιο της εκπομπής του Νίκου Χατζηνικολάου, με τον δημοσιογράφο να παραχωρεί χρόνο στο κοινό που παρευρίσκεται για να κάνει κι αυτό ερωτήσεις, ενώ ο πρωθυπουργός ουσιαστικά «φιλοξένησε» στο γραφείο του τον Γιάννη Πρετεντέρη ο οποίος και έκανε μόνον ο ίδιος ερωτήσεις.

 

Η διάρκειά τους επίσης είναι πολύ διαφορετική καθώς η πρώτη κράτησε σχεδόν μία ώρα περισσότερο. Επίσης, η εκπομπή «Στον Ενικό» ξεκίνησε κανονικά στην ώρα της (23.30), κάτι που σημαίνει ότι ολοκληρώθηκε σχεδόν στις 03.00 τα ξημερώματα, ενώ η «Ανατροπή» λόγω της συνέντευξης μετατοπίστηκε νωρίτερα στις 22.30 από τη συνήθη ώρα μετάδοσής της (23.45) και ολοκληρώθηκε ένα τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα.

 

Εχει όμως ενδιαφέρον να ρίξουμε μια ματιά στο προφίλ του κοινού που παρακολούθησε κάθε συνέντευξη, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει καταγράψει η Nielsen Audience Measurement. Σύμφωνα με αυτά λοιπόν, και τις δύο συνεντεύξεις παρακολούθησαν κατά μέσον όρο ένας στους πέντε που είχαν εκείνες τις ώρες ανοιχτούς τους τηλεοπτικούς τους δέκτες.

 

Τον πρωθυπουργό στο ΜEGA είδαν περισσότερο γυναίκες άνω των 65 ετών (33,7%) από εκείνες που είχαν ανοιχτές τις τηλεοράσεις τους και ακολούθησαν οι άνδρες ίδιας ηλικίας (32,1%) και οι γυναίκες 45-64 ετών (21,2%). Ψηλά κυμάνθηκε και το ποσοστό των ανδρών ηλικίας 25-44 ετών που επέλεξαν να δουν (και να ακούσουν) τη συνέντευξη του κ. Σαμαρά στον Γ. Πρετεντέρη και την «Ανατροπή» (20,2%), ενώ ακολούθησαν οι άνδρες 45-64 χρόνων (18,6%).

 

Τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο STAR πάλι είδαν κατά κύριο λόγο γυναίκες ηλικίας 45-64 χρόνων (30,1%) που είχαν ανοιχτές τις μικρές τους οθόνες κι ακολούθησαν οι γυναίκες άνω των 65 ετών (29%) και οι άνδρες ίδιας ηλικίας (27%). Ψηλά κυμάνθηκε και το ποσοστό των ανδρών ηλικίας 45-64 χρόνων που επέλεξαν να δουν (και να ακούσουν) τη συνέντευξη του κ. Τσίπρα στον Ν. Χατζηνικολάου και «Στον Ενικό» (26,3%), ενώ ακολούθησαν οι άνδρες ηλικίας 25-44 ετών (21,8%).

 

[email protected]

 

Scroll to top