12/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σφαίρες στα πρώτα κοντέινερ

      Pin It

Από τα χαρτιά του πλοίου «Nour-M» προκύπτει ότι υπάρχει και οπλισμός. «Τηρήσαμε τις διεθνείς μας υποχρεώσεις. Οφείλουμε να κρατήσουμε το πλοίο για όσο χρόνο χρειαστεί» τόνισε ο Μ. Βαρβιτσιώτης

 

Στη Ρόδο με ελικόπτερο ο Βαρβιτσιώτης και ο Αρχηγός του Λιμενικού

 

Των Χριστίνας Παπασταθοπούλου, Λουκά Μαστή

 

Κάτω από ισχυρά μέτρα ασφαλείας και με υπερβολική δημοσιότητα, ξεκίνησε χθες το απόγευμα το άνοιγμα των 59 κοντέινερ που βρίσκονται στο φορτηγό πλοίο «Nour-M», σημαίας Σιέρα Λεόνε, που από το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής είναι δεμένο στο λιμάνι Ακαντιά της Ρόδου.

 

Μέχρι χθες ανοίχτηκαν μόνο τα προσβάσιμα κοντέινερ, στα οποία βρέθηκαν σφαίρες διαφόρων διαμετρημάτων, ενώ τις επόμενες μέρες θα ανοιχτούν ένα-ένα τα εμπορευματοκιβώτια. Στο νησί έχουν φτάσει και ειδικές δυνάμεις του Λιμενικού, ώστε να ελέγχουν από πριν κατά πόσον κάποια από αυτά είναι παγιδευμένα ή οχι.

 

Χθες το απόγευμα εκτάκτως πήγαν στη Ρόδο με ελικόπτερο από την Αθήνα ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Δημήτρης Μπαντιάς, για να διαπιστώσουν από κοντά, όπως είπε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, ποια είναι η κατάσταση γύρω από το ύποπτο πλοίο και φορτίο και για να έχουν άμεση σχέση με τις έρευνες που διεξάγονται.

 

Υπουργός και αρχηγός διαπίστωσαν ότι το πλοίο είναι έμφορτο από σφαίρες και οπλισμό και ότι δεν πληροί τους κανόνες ασφαλείας και γι’ αυτό θα κρατηθεί. Σύμφωνα με τις φορτωτικές αλλά και τις δηλώσεις του πληρώματος (ο πλοίαρχος και τρία μέλη είναι Τούρκοι και 4 Ινδοί), οι οποίες είναι αντιφατικές μέχρι και αυτή τη στιγμή, το πλοίο κατευθυνόταν προς χώρες της Μεσογείου που βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση.

 

«Σε αυτές τις χώρες απαγορεύεται από τον ΟΗΕ να πηγαίνουν όπλα και σφαίρες και εμείς τηρώντας τις διεθνείς μας υποχρεώσεις οφείλουμε να κρατήσουμε το πλοίο για όσο χρόνο χρειαστεί» πρόσθεσε ο υπουργός και εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στις δικαστικές αρχές, οι οποίες θα αναλάβουν από δω και πέρα να διερευνήσουν αυτή την «ύποπτη» υπόθεση.

 

Από την πλευρά του ο αρχηγός του Λιμενικού χαρακτήρισε την περίπτωση του συγκεκριμένου πλοίου από τις πιο σημαντικές των τελευταίων χρόνων, ενώ, όπως είπε, το Λιμενικό προέβη στη λεγόμενη «visit and search», επειδή το συγκεκριμένο πλοίο έδινε αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις και για τον προορισμό του (άλλα έγραφαν τα έγγραφά τους, άλλα έδινε ο πλοίαρχος και άλλα δήλωσαν οι υποπλοίαρχοι). Οπως δήλωσε, κατέβηκε και ο ίδιος μαζί με στελέχη του Λιμενικού στα αμπάρια του πλοίου και διαπίστωσαν ότι έχει πυρομαχικά, μέσα όμως από τα έγγραφά του (δηλωτικά) προκύπτει ότι υπάρχει και οπλισμός.

 

Ο Δ. Μπαντιάς σημείωσε πως το θέμα είναι «λεπτό» και ότι υπάρχει αρμόδιος εισαγγελέας ο οποίος το χειρίζεται, και όταν θα έχουν ξεφορτωθεί όλα και έχουν διασταυρωθεί όλες οι πληροφορίες, θα είναι σε θέση να πουν περισσότερα.

 

Αφαντη η εταιρεία

 

Το πλοίο, όπως δήλωσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, φέρεται να είναι τουρκικών συμφερόντων αλλά μέχρι στιγμής οι ελληνικές αρχές δεν έχουν γίνει αποδέκτες καμιάς ενόχλησης, ούτε από τους ιδιοκτήτες της εταιρείας ούτε από τους ιδιοκτήτες του πλοίου.

 

Να σημειωθεί ότι ο πλοίαρχος του «Νour-M» μιλώντας στη «Χουριέτ» υποστήριξε ότι το φορτίο του πλοίου δεν είναι πυρομαχικά ή όπλα, ότι ήταν νόμιμο και προοριζόταν για το υπουργείο Αμυνας της Λιβύης. Ερωτηθείς ο υπουργός Ναυτιλίας γι’ αυτές τις δηλώσεις είπε πως η αξιοπιστία τόσο του πλοιάρχου όσο και των υπολοίπων μελών του πληρώματος ελέγχεται.

 

Εξακολουθεί πάντως να προκαλεί εντύπωση, πως από την πρώτη ημέρα «σύλληψης» του πλοίου και χωρίς να έχει ανοιχτεί ούτε ένα κοντέινερ διέρρευσε η πληροφορία ότι υπήρχαν μέσα στα κιβώτια 20.000 Καλάσνικοφ και σφαίρες. Από τις δηλώσεις του Τούρκου πλοιάρχου προκύπτει το ερώτημα: Αφού όπως λέει δεν υπήρχαν όπλα, τότε τι υπήρχε; Είναι δυνατόν να μετέφερε 59 κοντέινερ χωρίς να γνωρίζει το περιεχόμενό τους;

 

 

Scroll to top