Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Ιχνος από καλάσνικοφ δεν βρέθηκε -τουλάχιστον μέχρι χθες το βράδυ- μετά τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν στα 55 κοντέινερ που ξεφορτώθηκαν από το φορτηγό-πλοίο «Nour-M» στην προβλήτα του λιμανιού Ακαντιά της Ρόδου.

 

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Ναυτιλίας, το βράδυ της Τετάρτης ολοκληρώθηκε η εκφόρτωση των 55 κοντέινερ και από τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που έγιναν και στους οποίους συμμετείχαν δύο πυροτεχνουργοί του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου, καθώς και ένας πυροτεχνουργός της ομάδας Υποβρυχίων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος, μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί χιλιάδες σφαίρες. Μάλιστα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του ΥΝΑ, «επιβεβαιώνεται η αρχική εκτίμηση ότι πρόκειται για μεταφορά πολεμικού υλικού». Βρέθηκαν ξύλινα κιβώτια με φυσίγγια διαμετρημάτων 7,62 χ 39 mm, 12,7 χ 108 mm και 14,5 χ 114 mm.

 

Μετά την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης και του δειγματοληπτικού ελέγχου, προσωπικό του τελωνείου Ρόδου προέβη στη μολυβδοσφράγιση και των 55 κοντέινερ, ενώ στην προβλήτα που βρίσκονται τα κοντέινερ λαμβάνονται ισχυρά μέτρα ασφαλείας.

 

Μετά τη μεταφορά τους σε ασφαλές μέρος θα ξεκινήσει ο έλεγχος και η πραγματογνωμοσύνη για το σύνολο του περιεχομένου τους, καθώς και η ακριβής καταγραφή του πολεμικού υλικού που εντοπίστηκε.

 

Η εξέλιξη της υπόθεσης εξακολουθεί να προκαλεί ερωτήματα για τον χειρισμό του θέματος και ειδικά για τη διαρροή της πληροφορίας από το βράδυ της Παρασκευής που εντοπίστηκε και ακινητοποιήθηκε το πλοίο ότι μετέφερε 20.000 καλάσνικοφ.

 

■Με στόχο την απρόσκοπτη διέλευση των εμπορικών πλοίων από τα ελληνικά χωρικά ύδατα στο Β. Αιγαίο, καθώς και την έγκαιρη αντίδραση από τα πλωτά του Λιμενικού Σώματος σε περιστατικά που συμβαίνουν σε ελληνικό θαλάσσιο χώρο, ο υπουργός Ναυτιλίας έδωσε εντολή για την προκήρυξη διαγωνισμού προϋπολογισμού 300.000 ευρώ για την υλοποίηση του έργου «Δημιουργία Υποδομής AIS Β. Αιγαίου». Το σύστημα AIS (Αυτόματη Διαδικασία Αναγνώρισης) είναι συσκευή την οποία υποχρεούνται να φέρουν ενεργοποιημένη όλα τα εμπορικά πλοία άνω των 300 GT. Το έργο θα συγχρηματοδοτηθεί κατά 75% από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και 25% από εθνικούς πόρους.

 

Scroll to top