19/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επεσαν οι υπογραφές Cosco – ΟΛΠ

Για «μεθοδευμένο και σκανδαλώδες ξεπούλημα του ΟΛΠ» από την κυβέρνηση κάνουν λόγο η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες, που προειδοποιούν ότι θα κινηθούν νομικά εντός και εκτός Ελλάδας.
      Pin It

Για «μεθοδευμένο και σκανδαλώδες ξεπούλημα του ΟΛΠ» από την κυβέρνηση κάνουν λόγο η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες, που προειδοποιούν ότι θα κινηθούν νομικά εντός και εκτός Ελλάδας

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Και ενώ το ιδιωτικό συμφωνητικό ανάμεσα στην Cosco και στον ΟΛΠ που επισφραγίζει τη νέα επένδυση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά μονογραφήθηκε χθες και βαδίζει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, με μια καθοριστική παρέμβασή τους, κάνουν λόγο για «μεθοδευμένο και σκανδαλώδες ξεπούλημα του ΟΛΠ» από την κυβέρνηση.

 

Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση εμμένοντας στην πολιτική του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας με μεθοδευμένες ενέργειες επιχειρεί να παραχωρήσει αντί πινακίου φακής τον ΟΛΠ στον ξένο, κρατικό, μονοπωλιακό όμιλο της Cosco. Και καταγράφουν μια σειρά από καίριες επισημάνσεις:

 

1. Η κυβέρνηση επιχειρεί να παραχωρήσει με βάση το σχέδιο συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (Cosco) τη δυτική προβλήτα ΙΙΙ, χωρίς διαγωνιστική διαδικασία.

2. Προκειμένου να εξυπηρετήσει αποκλειστικά τα συμφέροντα της Cosco, η κυβέρνηση επέβαλε στον ΟΛΠ να δεχτεί την ουσιαστική κατάργηση του «εγγυημένου τιμήματος» που προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του 2009.

3. Η Cosco, χωρίς καμία δέσμευση, υπόσχεται εκατομμύρια κοντέινερ στον Πειραιά, ενώ την ίδια στιγμή με εκβιαστικό τρόπο απαιτεί, τουλάχιστον για 25 χρόνια, την αναστολή καταβολής του «εγγυημένου τιμήματος». Επικαλείται την οικονομική κρίση σε μια συμφωνία που υπογράφτηκε το 2009, όταν η κρίση είχε ήδη εκδηλωθεί και το κύριο αντικείμενο της σύμβασης ήταν το in transit φορτίο και όχι το εγχώριο, το οποίο σε κάθε περίπτωση είναι ανελαστικό.

4. Η κυβέρνηση μετατρέπεται σε διαφημιστή της Cosco για τις δήθεν επενδύσεις της, αποκρύπτοντας ότι με την κατάργηση του «εγγυημένου τιμήματος» ουσιαστικά επιδοτεί τις «επενδύσεις» της Cosco και ταυτόχρονα της παραδίδει ένα διεθνές λιμάνι με μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα στη Μεσόγειο.

5. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας, προτίθεται να πουλήσει το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ για το οποίο η μοναδική ενδιαφερόμενη είναι η Cosco. Αλλωστε ποιος μπορεί να ενδιαφερθεί όταν η Cosco έχει εξασφαλίσει για 45 χρόνια το φιλέτο του λιμανιού και μάλιστα χωρίς την υποχρέωση να καταβάλλει το «εγγυημένο τίμημα»; Τα περί fund Νεοζηλανδών που ενδιαφέρεται μόνο γέλια προκαλούν στους γνωρίζοντες και πιστοποιούν την όλη μεθόδευση.

 

Οι συνδικαλιστές εργαζόμενοι στα λιμάνια προειδοποιούν ότι είναι αποφασισμένοι να κινηθούν νομικά, τόσο στην Ελλάδα όσο και στα αρμόδια ευρωπαϊκά δικαστήρια και να δώσουν σκληρούς αγώνες, ώστε να εμποδίσουν το «μεθοδευμένο και σκανδαλώδες ξεπούλημα του ΟΛΠ». Χθες μονογράφτηκε παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας το ιδιωτικό συμφωνητικό Β’ Τροποποίησης της ισχύουσας σύμβασης Παραχώρησης, που αφορά επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ, από τον πρόεδρο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΕΠ Α.Ε. κάπτεν Fu Cheng Qiu.

 

Το ιδιωτικό συμφωνητικό θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ και τέλος στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση.

 

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη το επόμενο δεκαήμερο ξεκινά ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

 

[email protected]

 

Scroll to top