krouazieroploio-peiraias

20/11/13 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Προβλήματα στον Πειραιά από την πρόσκρουση του κρουαζιερόπλοιου

Το «κόκκινο» φανάρι του λιμανιού είναι εκτός λειτουργίας, ενώ στο πλοίο απαγορεύτηκε ο απόπλους – Λόγω των καιρικών συνθηκών η είσοδός του στο λιμάνι έγινε χωρίς πλοηγό.
      Pin It

Σβηστό παραμένει απο το πρωί το «κόκκινο» φανάρι (αριστερό) στο βόρειο λιμενοβραχίονα του Πειραιά, μετά την πρόσκρουση του κρουαζιεροπλοίου «MSC Magnifica», σημαίας Παναμά, κατά τη διάρκεια των χειρισμών του για να μπεί στο λιμάνι. Απο την πρόσκρουση καταστράφηκε μέρος του λιμενοβραχίονα και χάθηκε το κόκκινο φανάρι, με αποτέλεσμα το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων απο το πρωί να προβαίνει σε σχετική ενημέρωση των πλοίων που μπαίνουν και βγαίνουν στο λιμάνι, ώστε να υπάρχει αυξημένη προσοχή.

Η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛ.Υ.Δ.Ν.Α.), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, διεξάγει τεχνική διερεύνηση για το ναυτικό ατύχημα.

Εξηγήσεις για την πρόσκρουση έδωσε η Πανελλήνια Ενωση Πλοηγών (ΠΕΠ) τονίζοντας οτι την ώρα εκείνη (περίπου 06.30 το πρωί) επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι οποίες δεν επέτρεπαν στο πλοίο την επιβίβαση πλοηγού απο το προκαθορισμένο σημείο(περίπου 1,5 μίλι ΝΔ της εισόδου του λιμένα). Γι΄αυτό ενημερώθηκε ο πλοίαρχος του πλοίου και ο συντονιστής θαλάσσιας κυκλοφορίας και ο πλοίαρχος αποφάσισε να αρχίσει την προσέγγιση στο λιμάνι χωρίς πλοηγό και να επιβιβαστεί όταν θα το επέτρεπαν οι συνθήκες. Οταν τελικά ο πλοηγός επιβιβάστηκε στο πλοίο αυτό ήταν ηδη σε τροχιά πρόσκρουσης και παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του πλοηγού να αποφευχθεί αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Με αφορμή το περιστατικό αυτό το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοηγών σημειώνει οτι πρέπει να προβληματίσει όλους όσους επιθυμούν ή επιδιώκουν την υποβάθμιση του ρόλου των πλοηγών. Για μία ακόμη φορά γίνεται φανερή η αναγκαιότητα παρουσίας των πλοηγών επί των πλοίων κατά την κίνηση τους στους λιμένες και η καθοριστική συμβολή τους στην ασφάλεια των λιμένων.

Aπό το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου, μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης-αξιοπλοϊας από το νηογνώμονα που το παρακολουθεί.

ΧΡ.ΠΑΠ.

efsyn.gr

Scroll to top