Αναγνωρίζει τις καθυστερήσεις στην αξιοποίηση του νομικού οπλοστασίου για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου το υπουργείο Οικονομικών, «δεσμεύεται» ωστόσο ότι τουλάχιστον το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει να λειτουργεί στις 2 Δεκεμβρίου ως προς την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων. Σε ανακοίνωσή του το ΥΠΟΙΚ δικαιολογεί την καθυστέρηση με το επιχείρημα ότι παρουσιάστηκαν τεχνικές δυσκολίες κατά τη δοκιμαστική εφαρμογή του συστήματος υποβολής των στοιχείων (αδειοδοτήσεις, στοιχεία δεξαμενών, άδειες κ.ά.). Επιπλέον το υπουργείο επισημαίνει πως στο μητρώο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων έχουν αποστείλει στοιχεία μόλις 350 από τα 1.600 πρατήρια Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Παραδέχεται, τέλος, ότι υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση αποφάσεων όπως αυτές που αφορούν την εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών στις εταιρείες εμπορίας και τα διυλιστήρια, στα πρατήρια του Δημοσίου (ένοπλες δυνάμεις, ΕΘΕΛ, ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες κ.ά.), ενώ ειδικά για την απόφαση σήμανσης των βυτιοφόρων και των πλωτών μέσων αναμένεται πλέον η έκδοσή της σε ΦΕΚ καθώς έχει ήδη υπογραφεί.