Ρούχα που ενσωματώνουν κυκλώματα παροχής πληροφοριών (!) και οργανικά ηλεκτρονικά και τα οποία, ξεκινώντας από το Μοναστηράκι για να κατακτήσουν τον κόσμο, κάνουν μια στάση για… φωτογράφιση στον ίσκιο της Ακρόπολης
Της Στελλίνας Μαργαριτίδου
Διπλωματούχος χημικός και σχεδιάστρια μόδας η, γεννημένη στο Ηράκλειο της Κρήτης, Μαρία Βυτινίδου βλέπει σήμερα την εταιρεία της (με το όνομα AthensFashionClub) να φιγουράρει μεταξύ των 20 επιχειρήσεων καινοτομίας απ' όλο τον κόσμο που μπαίνουν στην τελική φάση του «επιχειρηματικού επιταχυντή», ενός project που εδρεύει στην Ολλανδία και φιλοδοξεί να προσελκύσει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση καινοτόμων προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού.
Ο λόγος; Η σειρά αθλητικών ρούχων που η ίδια έχει σχεδιάσει και τα οποία έχουν ενσωματωμένα στην πλέξη τους κυκλώματα παροχής χρήσιμων πληροφοριών! «Πρόκειται για μια σειρά σπορ ρούχων», μας εξηγεί, «με πολύ μοντέρνα γραμμή, τα οποία, όταν ο αθλητής τα φορά, μετρούν και καταγράφουν τις αθλητικές επιδόσεις του βοηθώντας τον να δημιουργήσει και να διατηρήσει μια βάση δεδομένων των επιδόσεών του. Τα ρούχα καταγράφουν τους καρδιακούς σφυγμούς του, τις αναπνοές, τον χρόνο και την απόσταση που διανύει στη διάρκεια της προπόνησής του, τα βήματα που κάνει. Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα ώστε άμεση πρόσβαση στις πληροφορίες αυτές να έχουν, εκτός από τον αθλητή, ακόμα και ο προπονητής του ή ο αθλίατρος. Πρόκειται για χρηστικά ρούχα που, όπως καταλαβαίνετε, έχουν άπειρες εφαρμογές –μεταξύ άλλων μπορούν ακόμη και να σώσουν μια ανθρώπινη ζωή, ειδοποιώντας για παράδειγμα τον γιατρό, τα επείγοντα ή έναν συγγενή για ένα επικείμενο σοβαρό πρόβλημα υγείας, όπως είναι ένα καρδιακό ή ένα επιληπτικό επεισόδιο»
Ακούγεται σαν απόσπασμα από σενάριο επιστημονικής φαντασίας… Κατά μία έννοια βέβαια εξίσου δύσκολο φαντάζει για μια μικρή επιχείρηση μόδας από την Αθήνα να δημιουργήσει και να εξαγάγει επώνυμα ρούχα σε απαιτητικές αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ και της Κίνας.
«Το όνειρό μου ήταν ως χημικός να δουλέψω στο εργαστήριο, μια και μου άρεσε η έρευνα» απαντά η Μαρία Βυτινίδου. «Δυστυχώς ή ευτυχώς τα πράγματα ήρθαν διαφορετικά! Σπούδασα μόδα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και εξειδικεύτηκα στην αγορά μόδας. Τώρα μου δίνεται η δυνατότητα να δημιουργήσω wearable fashion ενσωματώνοντας οργανικά ηλεκτρονικά σε ρούχα ώστε να γίνουν λειτουργικά, αλλά και αναδεικνύοντας στο εξωτερικό στοιχεία του πολιτισμού μας!».
Εκτός από τα αθλητικά ρούχα με την υπογραφή της άλλωστε, υπάρχει και η σειρά «Lady Gaga» που απευθύνεται κυρίως σε επαγγελματίες του θεάματος δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εντυπωσιάσουν το κοινό τους, μια και τα ενσωματωμένα στα υφάσματα τους οργανικά ηλεκτρονικά προσδίδουν glamour και… κυριολεκτικά περισσότερο φως.
Αν βέβαια στην γκρίζα Ελλάδα της κρίσης όλα τα παραπάνω μοιάζουν λίγο –ή πολύ–, «έξω» τα πράγματα είναι αλλιώς. Στις διεθνείς αγορές, όπου οι καταναλωτές διαθέτουν διαφορετικό βαθμό εξοικείωσης με τη σύγχρονη τεχνολογία και πολύ μεγαλύτερα ποσά για κατανάλωση, η… τεχνολογία που φοριέται (wearable technology) είναι ένας διαρκώς αναπτυσσόμενος τομέας αγοράς, ο οποίος αναμένεται μέχρι το 2016 να κάνει τζίρο που θα ξεπεράσει παγκοσμίως τα 10 δισ. δολάρια…
Αυτή ακριβώς η μεγάλη –και ταχέως– αναπτυσσόμενη διεθνής αγορά είναι και το πεδίο στόχευσης του AthensFashionClub και του ολλανδικού «επιχειρηματικού επιταχυντή» που εξετάζει το ενδεχόμενο να το θέσει υπό τη σκέπη του. «Την άνοιξη του 2014», μας λέει η Μαρία Βυτινίδου, «θα γνωρίζουμε εάν είμαστε μέσα στην τελική δεκάδα των καινοτόμων επιχειρήσεων που θα διεκδικήσουν τη χρηματοδότηση των επενδυτών, για να κυκλοφορήσουν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές. Μέσα μας βέβαια ήδη αισθανόμαστε τυχεροί. Εχουμε ήδη κάνει ένα μεγάλο ταξίδι και βρισκόμαστε πλέον ανάμεσα στις 20 καλύτερες, από την πλευρά των καινοτόμων προϊόντων, επιχειρήσεις του κόσμου. Τώρα τουλάχιστον, λέμε μεταξύ μας, ξέρουν ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει μόνο δυστυχία, αλλά και πείσμα και ταλέντο. Ξέρουν –τουλάχιστον αρκετοί- ότι το Μοναστηράκι δεν έχει μόνο greek art και souvlaki αλλά και fashion show με wearable technology και μάλιστα με φόντο την Ακρόπολη!» δηλώνει η Μαρία γελώντας και τα κόκκινα μαλλιά της παίρνουν φωτιά.
Demo day
Το AthensFashionClub συμμετείχε στις 14-16 Οκτωβρίου στο Αϊντχόφεν της Ολλανδίας στο Startupbootcamp HighTechXL, το μεγαλύτερο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης/ωρίμανσης startup, συναγωνιζόμενο με άλλες 20 hi-tech εταιρείες από διάφορες χώρες του κόσμου. Επί δύο συνεχόμενες ημέρες παρουσίασε την καινοτόμο ιδέα της ένωσης της νανοτεχνολογίας με τη μόδα ενώπιον ενός διεθνούς ακροατηρίου που αποτελούσαν περισσότεροι από 80 venture capitalists και μέντορες από τον επιχειρηματικό, επενδυτικό και τεχνικό τομέα, οι οποίοι στη συνέχεια συνομίλησαν κατ' ιδίαν με την ομάδα τού AthensFashionClub. Σε αυτόν τον γύρο η ομάδα της εταιρείας δέχτηκε συμβουλές για το σωστό και ομαλό συντονισμό των επόμενων στρατηγικών κινήσεών της με σκοπό τον σωστό προσανατολισμό της και την πρόληψη ενδεχόμενων λαθών και παραλείψεων.