25/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απολύσεις κατ’ αποκοπή

Στο μικροσκόπιο του Μιχ. Χρυσοχοΐδη μπαίνουν 12.708 υπάλληλοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο ίδιος δεν διέψευσε ότι θα δουν την πόρτα της εξόδου 1.300 εργαζόμενοι. Συνδικαλιστές στα μπλε λεωφορεία προβλέπουν «ξαφνικό θάνατο» σε ελλειμματικούς φορείς και είσοδο ιδιωτών στις συγκοινωνίες.
      Pin It

Στο μικροσκόπιο του Μιχ. Χρυσοχοΐδη μπαίνουν 12.708 υπάλληλοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο ίδιος δεν διέψευσε ότι θα δουν την πόρτα της εξόδου 1.300 εργαζόμενοι. Συνδικαλιστές στα μπλε λεωφορεία προβλέπουν «ξαφνικό θάνατο» σε ελλειμματικούς φορείς και είσοδο ιδιωτών στις συγκοινωνίες

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Μιχάλης ΧρυσοχοϊδηςΕργολαβία… απολύσεων έχει αναλάβει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, βάζοντας στο μικροσκόπιο τους 12.708 εργαζόμενους, κυρίως στις ΔΕΚΟ που εποπτεύει. Για δύο μήνες θα περάσουν από αξιολόγηση όλοι οι υπάλληλοι, ακόμη και αυτοί που βρίσκονται στις υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, ώστε να καλυφθούν τα «νούμερα» που απαιτεί η τρόικα. Την πόρτα της εξόδου θα δουν επίσης εργαζόμενοι στην ΕΡΓΟΣΕ, στην Εγνατία και την κατασκευή του μετρό, που προβλέπεται να συγχωνευθούν.

 

Η «δυσάρεστη δουλειά»

 

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης, μιλώντας χθες στην πρωινή εκπομπή του ΜEGA, δεν διέψευσε την πληροφορία του «Βήματος», ότι το 10%, περίπου 1.300 εργαζόμενοι, θα απολυθούν. Μίλησε μόνον για «δυσάρεστη δουλειά», εξηγώντας ότι αναφέρεται σε ανθρώπους που θα μείνουν άνεργοι και τις οικογένειές τους, αλλά υπερασπίστηκε την «αξιολόγηση» και την… προσφορά της στην οικονομία.

 

«Δεν θα διώξουμε χρήσιμους ανθρώπους» υποσχέθηκε αόριστα και αναφέρθηκε απαξιωτικά για τους 130 εργαζόμενους στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), το οποίο περιθωριοποιήθηκε το 2007 και τον Σεπτέμβριο τέθηκε σε εκκαθάριση ενώ θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ελεγκτικό μηχανισμό για τους σταθμούς διοδίων που έχουν παραχωρηθεί στους εργολάβους.

 

Μίλησε επίσης για αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών, παρά το γεγονός ότι ειδικά τα λεωφορεία βρίσκονται σε καθεστώς απαξίωσης λόγω των συνεχών περικοπών. Ως νέος… Σαμαράς, προανήγγειλε ότι σε 100-150 λεωφορεία, από τον συνολικό στόλο των 2.139, θα παρέχεται σύντομα δωρεάν Wi-Fi!

 

«Ανοίγουν τον δρόμο για να μπουν ιδιώτες στις αστικές συγκοινωνίες» σχολίασε στην «Εφ.Συν.» ο Στ. Μανίκας, συνδικαλιστής οδηγός στα μπλε λεωφορεία και μέλος της διοίκησης του ΕΚΑ. Εξηγεί ότι η ΟΣΥ, η νεοσύστατη εταιρεία με 5.626 εργαζόμενους που έχει την ευθύνη για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, βρίσκεται πρώτη στη λίστα, καθώς παρά τις περικοπές σε μισθούς, τη μείωση του προσωπικού και την κατάργηση των δρομολογίων εξακολουθεί να έχει την ανάγκη της κρατικής επιχορήγησης. Για τον νέο χρόνο η επιδότηση προβλέπεται να φτάσει στα 90 εκατ. ευρώ, όταν με βάση τον προϋπολογισμό για το τρέχον έτος είχε οριστεί στα 180 εκατ. και τελικά δόθηκαν 153 εκατ. ευρώ.

 

Στις άγονες γραμμές

 

Προ μνημονίων, ξεπερνούσε τα 220 εκατ. ευρώ. «Με τον νόμο 3920/2010 προβλέπεται «ξαφνικός θάνατος» για εταιρείες που παρέχουν συγκοινωνιακό έργο και είναι ελλειμματικές» μας εξήγησε και επέμεινε πως αυτή είναι η μόνη επιλογή της κυβέρνησης, να συρρικνώσει την εταιρεία, που σήμερα διαθέτει 1.700 οδηγούς, έναντι 2.700 που είχε προ Μνημονίου. «Στόχος της κυβέρνησης είναι να λειτουργήσει μια νέα εταιρεία με μόνο 900 άτομα και πολλούς συμβασιούχους που θα αμείβονται με πολύ χαμηλούς μισθούς» επισημαίνει. Προβλέπει πως σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οι δημόσιες συγκοινωνίες θα περιοριστούν στις… άγονες γραμμές και οι ιδιώτες θα αναπτυχθούν στις γραμμές κορμού που έχουν μεγάλη επιβατική κίνηση.

 

«Η κυβέρνηση θα τα βρει σκούρα με την αξιολόγηση των εργαζομένων στην ΟΣΥ, καθώς το 80% έχει προσληφθεί με διαδικασίες ΑΣΕΠ», αποκαλύπτει ο Στ. Μανίκας και προβλέπει ότι τα «θύματα» θα αναζητηθούν στους λίγους επίορκους. Σε μόνιμη απειλή θα βρίσκονται οι οδηγοί, οι οποίοι για ένα τροχαίο κινδυνεύουν να δουν την πόρτα της εξόδου.

 

Scroll to top