Pin It

Η επαναδημοπράτηση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, αυτή τη φορά ως δημόσιου έργου, αποδεικνύεται «βούτυρο στο ψωμί» για τον Νίκο Χουντή στην πρόσφατη κόντρα του με τον Μ. Χρυσοχοΐδη για τους αυτοκινητόδρομους. Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει κατάργηση όλων των συμβάσεων και την προκήρυξη νέων διαγωνισμών με τις κλασικές διαδικασίες των δημόσιων έργων, αφού το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης θα εξασφαλιστεί από κοινοτικά κονδύλια. «Η πρόταση συνεπάγεται καθυστέρηση για δύο χρόνια τουλάχιστον», του είχε απαντήσει στις 12 Νοεμβρίου ο υπουργός Υποδομών και μάλιστα είχε αναφέρει ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα.

 

Μετά τις προχθεσινές ανακοινώσεις, ο Ν. Χουντής κάνει λόγο για… «κωλοτούμπα» και «στροφή 180 μοιρών» από την πλευρά του υπουργού, σημειώνοντας ότι ο Μ. Χρυσοχοΐδης, εκτός από την αλλαγή στον τρόπο κατασκευής του συγκεκριμένου τμήματος, διαβεβαίωσε τις αρχές της Δυτικής Ελλάδας ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν σε λιγότερο από δύο χρόνια και τα απαραίτητα κονδύλια θα διασφαλιστούν από το νέο ΕΣΠΑ. Είναι βέβαιο ότι και στα κομμάτια που θα κατασκευαστούν από το Δημόσιο θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων, αλλά δεν έχει διασαφηνιστεί αν τα έσοδα θα εισπράττονται από τους εργολάβους! Να σημειωθεί ότι η σύμβαση του 2007 για την Ολυμπία οδό αφορά την κατασκευή αυτοκινητόδρομου 225 χλμ. Με τις προωθούμενες τροποποιήσεις, το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα (120 χλμ.) θα γίνει από τους εργολάβους, ενώ το υπόλοιπο ως δημόσιο έργο.

 

Η κατάργηση όλων των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους θα απαιτούσε 4 δισ. για αποζημιώσεις και κατασκευή των υπολειπόμενων έργων, αντιτείνει το υπουργείο Υποδομών και σε σχετική ανακοίνωση σημειώνει: «Χρήσιμος ο διάλογος, αρκεί να μιλάμε για τα ίδια πράγματα».

 

Χ.ΤΖ.

 

Scroll to top