29/11/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σκληρή ανακοίνωση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ για τις υποτιμητικές δηλώσεις του υπουργού για τους ναυτεργάτες

«Δεν επιτρέπουμε σε κανέναν Βαρβιτσιώτη…»

      Pin It

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

«Ξέρετε κάτι; Πρέπει να στοχεύσουμε στην ποιοτική ναυτιλία. Και ποιοτική ναυτιλία σημαίνει αξιωματικούς. Δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι θα πρέπει να επανέλθουμε στη λογική των ναυτών, των λοστρόμων ή οποιωνδήποτε άλλων. Χρειαζόμαστε παιδιά με προσόντα». Αυτή -και όχι μόνο- η επισήμανση διά στόματος υπουργού Ναυτιλίας στη Βουλή εξόργισε τους συνδικαλιστές ναυτεργάτες, με αποτέλεσμα χθες ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος, να εκδώσει μια πολύ «σκληρή» ανακοίνωση-απάντηση σε όσα δήλωσε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη Βουλή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτή. «Δεν επιτρέπουμε σε κανέναν Βαρβιτσιώτη να χλευάζει και να απαξιώνει τους ναυτεργάτες και την τεράστια συμβολή τους στην ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, της εθνικής οικονομίας, που ήταν και οι κύριοι αιμοδότες, αλλά και την προσφορά στη χώρα μας», τονίζει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ και συμπληρώνει: «Συνιστά απαξίωση του χειρίστου είδους να συνδέει την ποιοτική ναυτιλία, που βασικό συστατικό της είναι η ασφάλεια, με την ικανότητα των Ελλήνων ναυτεργατών και να οδηγείται στο συμπέρασμα ότι η ποιοτική ναυτιλία δεν χωράει τον Ελληνα ναύτη, τον λοστρόμο και οποιουσδήποτε άλλους, εννοώντας προφανώς το υπόλοιπο μέρος των πληρωμάτων (θαλαμηπόλους, μάγειρους, κατώτερο πλήρωμα μηχανής). Η επαγγελματικότητα, η ναυτοσύνη, η ικανότητα, η εργασιακή συνέπεια, η κατάρτιση, τα προσόντα, το φιλότιμο και η αυτοθυσία των Ελλήνων ναυτεργατών σαν ενιαίο σύνολο, θεωρείται και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη». Προτείνει δε στον υπουργό να διαβάσει τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά, όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι ένα αμιγές ελληνικό πλήρωμα μειώνει την ετήσια δαπάνη σε έξοδα συντήρησης ενός ελληνικού πλοίου κατά 30%.

 

Αλλά και μια άλλη αναφορά του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, σύμφωνα με την οποία, «η διαχείριση του πλοίου, του ελληνόκτητου, είναι 20% φθηνότερη από οποιαδήποτε άλλο πλοίο στον κόσμο. Οταν, όμως, μπαίνει ελληνικό πλήρωμα, αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα χάνεται», προκάλεσε την οργή του Αντώνη Νταλακογιώργου: «Η κυνική ομολογία του υπουργού ότι το ελληνικό πλοίο είναι πιο ανταγωνιστικό στον κόσμο κατά 20% και την ίδια στιγμή στον χώρο της ναυτιλίας υπάρχει ανεργία που ξεπερνά το 50 έως 60% επιβεβαιώνει απόλυτα τον ισχυρισμό μας ότι ο ίδιος και η κυβέρνηση έχουν ταχθεί αμετάκλητα στην πλευρά των εφοπλιστικών συμφερόντων και καθόλου δεν νοιάζονται ότι υπάρχουν Ελληνες ναυτικοί, οι οποίοι σήμερα σιτίζονται από διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις, από την Εκκλησία και άλλους κοινωνικούς φορείς».

 

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ διευκρινίζει ακόμα πως από τα αναφερόμενα του ΥΝΑ προκύπτει ότι έχει διδαχθεί την ιστορία της ναυτιλίας αποκλειστικά από την πλευρά της εφοπλιστικής θεώρησης, αλλά, όπως σημειώνει, ούτε και αυτοί έχουν ώς τώρα τολμήσει ποτέ να αμφισβητήσουν την τεράστια συμβολή των Ελλήνων ναυτικών στην ανάπτυξη της ναυτιλίας από τη μεταπολεμική περίοδο έως και σήμερα.

 

[email protected]

 

Scroll to top