16/01/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λεόντειες εργολαβίες

      Pin It

Οι εταιρείες έχουν ήδη εισπράξει το μεγαλύτερο μέρος της κρατικής συμμετοχής, έχουν έσοδα εκατοντάδων εκατομμυρίων από τα διόδια, αλλά τα έργα στους περισσότερους αυτοκινητόδρομους έχουν βαλτώσει

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Μπορεί τα έργα στους περισσότερους αυτοκινητόδρομους να έχουν μείνει στη μέση, αλλά οι εργολάβοι έχουν ήδη εισπράξει το μεγαλύτερο μέρος της κρατικής συμμετοχής. Από το 1,6 δισ. ευρώ, που με βάση τις συμβάσεις του 2007 δικαιούνται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι κοινοπραξίες έχουν λάβει περίπου 950 εκατ. ευρώ.

 

Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Αν μάλιστα συνυπολογιστούν και τα έσοδα που έχουν εισπράξει από τα διόδια, τα οποία ώς τώρα ξεπερνούν τα 850 εκατ. ευρώ, οι αυτοκινητόδρομοι αποδεικνύονται επικερδής υπόθεση …

 

Η χρηματοδότηση των έργων προβλέπεται να εξασφαλιστεί από τη δημόσια συμμετοχή, τα έσοδα από τα διόδια για 32 χρόνια, ίδια κεφάλαια και δάνεια που θα εξασφαλίσουν οι ανάδοχοι. Από τα στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου προκύπτει ότι «λεφτά υπάρχουν» για τους εργολάβους. Συγκεκριμένα:

 

*Στον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, το Δημόσιο έχει καταβάλει 242 εκατ. ευρώ, κάτι παραπάνω από το 30% του συνόλου, όταν δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα νέο τμήμα. Επιπλέον έχει πληρώσει 9,13 εκατ. για συμπληρωματικές εργασίες και άλλα 12 για πρόσθετες αρχαιολογικές ανασκαφές. Εχει επίσης πληρώσει 74,8 εκατ. για… καθυστερήσεις, ενώ το σύνολο των απαιτήσεων για τον συγκεκριμένο λόγο ανέρχεται σε 91,1 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από τα διόδια ανέρχονται σε 366,89 εκατ. ευρώ.

 

*Στην Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτα, που έχει υλοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, έχουν δοθεί 271,7 εκατ. ευρώ, σχεδόν το σύνολο της δημόσιας συμμετοχής. Δόθηκαν 58,26 εκατ. για συμπληρωματικές εργασίες και 13 για αρχαιολογικά. Τα έσοδα από τα διόδια ανέρχονται σε 114,57 εκατ. ευρώ.

 

*Στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί το Δημόσιο έχει καταβάλει 296,48 εκατ. Με πρόσθετη σύμβαση έχει προσθέσει άλλα 169 εκατ. ευρώ για έργα στις σήραγγες των Τεμπών που είχαν… ξεχαστεί και ήδη έχει δώσει τα 160 εκατ. Δεν αναφέρονται έσοδα από διόδια.

 

*Στην Ιόνια οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα) έχουν δοθεί 139,51 εκατ. σχεδόν το 50%, ενώ έχει κατασκευαστεί μόνο το 30,54% του έργου. Οι εργολάβοι διεκδικούν πρόσθετα κονδύλια, που δεν έχουν λάβει ώς τώρα. Τα έσοδα από τα διόδια στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας (Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας), που εντάσσονται στην ίδια εργολαβία, ανέρχονται σε 374,12 εκατ. ευρώ.

 

Για τον Ε-65, τον νέο δρόμο που θα διασχίζει τη δυτική Θεσσαλία, δεν υπάρχουν στοιχεία. Σημειώνεται μόνον ότι έχει υλοποιηθεί το 17% του έργου.

 

Scroll to top