08/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το decoupage στα social

      Pin It

Τα social media είναι σαν τα παπούτσια. Πρέπει να δοκιμάσεις κάμποσα για να βρεις ποιο σου ταιριάζει. Για τους επαγγελματίες, δε, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Οσο πολλαπλασιάζονται τόσο πιο δύσκολο είναι να διαλέξει κανείς από τα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης ποιο του ταιριάζει καλύτερα. Οδικό χάρτη χρειάζεται! Και δεν μιλάω για χρήστες που έχουν ένα facebook, ανεβάζουν φωτογραφίες από τις εκδρομές, ένα τραγούδι και τέλειωσαν. Μιλάω γι’ αυτούς που την ψάχνουν λίγο παραπάνω, κυρίως γιατί τους απασχολεί επαγγελματικά. Ολο και περισσότερο ακούω τον τελευταίο καιρό φίλους να λένε ότι βρήκαν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που έψαχναν από τα ΜΚΔ.

 

Τα social media αλλάζουν εντελώς τον τρόπο της ενημέρωσής μας. Ούτε καν τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης δεν «γοητεύουν» πια, ο κόσμος πηγαίνει εκεί που τον στέλνουν «curators», επιμελητές ύλης του διαδικτύου, από οποιοδήποτε κοινωνικό μέσο κι αν προέρχεται η πληροφορία. Ακολουθώ τη Βάλια στο twitter, για παράδειγμα, και διαβάζω αυτό που μου προτείνει γιατί της έχω εμπιστοσύνη ότι θα διαλέξει κάτι καλό. Και όπου ενημέρωση, διάβαζε αντίστοιχα και επικοινωνία ή διαφήμιση.

 

Για τις εταιρείες, και αναφέρομαι κυρίως στις μικρές, που θα θελήσουν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους από το δίκτυο, πριν ξεκινήσουν καλό είναι να το οργανώσουν σωστά και να επιλέξουν τα ΜΚΔ που τους «ταιριάζουν». Και στόχος του επαγγελματία που θέλει πραγματικά να «πετύχει» στον τομέα αυτό είναι να βρει τους «curators» που θα του κάνουν την προώθηση. Opinion leaders τους λέγαμε κάποτε στη θεωρία των μέσων ενημέρωσης και κάτι τέτοιο είναι και σήμερα.

 

Επισκέφτηκα πρόσφατα ένα μικρό μαγαζί που ανακάλυψα στο δίκτυο. Οταν διαπίστωσα ότι δεν είναι πολύ μακριά από το σπίτι μου, αποφάσισα να πάω επί τόπου αντί να ψωνίσω από το e-shop. Και για τη βόλτα, βρε αδελφέ. Το μαγαζί βρίσκεται σε μια μικρή πάροδο μιας μεγάλης λεωφόρου, η οποία φιλοξενεί πλέον σχεδόν αποκλειστικά κλειστά μαγαζιά. Μια θλίψη είναι να τη διασχίζεις. Ενας μεγάλος πρώην εμπορικός δρόμος, που το βράδυ είναι πια σκοτεινός. Και τα μαγαζιά που καταφέρνουν να επιβιώσουν δεν τραβούν τόσο εύκολα τους πελάτες, όπως παλιότερα, τότε που πήγαινες να κάνεις τη βόλτα σου.

 

Κι όμως, το συγκεκριμένο μαγαζί και φώτα είχε και πολύ κόσμο. Τι μαγαζί είναι; Ενα εργαστήριο-λιανική πώληση προϊόντων decoupage. Τι είναι το decoupage; Ούτε το είχα ξανακούσει ποτέ μου, αλλά πρόκειται (απ’ ό,τι κατάλαβα) για μια μέθοδο διακόσμησης αντικειμένων (κυρίως ξύλινων) με κόλλες, χρώματα και τυπωμένα ρυζόχαρτα ή χαρτοπετσέτες! Ω, ναι! Κάνει έτσι σαν παλιακό, μέσα στο παλ χρώμα και τον ρομαντισμό.

 

«Καλά πάτε, βλέπω», λέω στην κοπέλα στο ταμείο. «Δόξα τω Θεώ», μου απαντάει. «Αλλά τέτοιο μαγαζί εδώ, σ’ αυτήν τη γειτονιά;», επιμένω. «Από το Ιντερνετ μας βρίσκουν και το δικτυακό μας κατάστημα πάει ακόμα καλύτερα», με ρουμπώνει. Και για να σας πείσω ότι δεν είναι το site τους, αλλά τα ΚΜΔ, οι περισσότερες πελάτισσες «κολλάνε» με τα βίντεο που έχουν στο youtube, βλέπουν πώς γίνεται η τεχνική, τους αρέσει και… βουρ. Σε μία «curator» να αρέσει, θα φέρει και όλη την κομπανία από τις φιλενάδες μαζί. Και στη διαφήμιση, το «curator» το μεταφράζουμε «κράχτη».

 

Για το συγκεκριμένο είδος, το twitter είναι άχρηστο (μια που εξυπηρετεί την αμεσότητα), το facebook δεν έχει νόημα παρά μόνο για να βάζουν τις ημερομηνίες των σεμιναρίων. Το youtube είναι, όμως, κανονική πελατοπαγίδα. Εγώ θα τους συμβούλευα να φτιάξουν κι ένα pinterest με τις φωτογραφίες τους σε άλμπουμ, αντί να έχουν το (κατά τη γνώμη μου παρωχημένο) slideshow στο site. Αλλά δεν με ρώτησαν.

 

Και όπως συνήθως, άλλο ήθελα να γράψω και αλλού κατέληξα. Υπομονή, θα το ξαναβρώ το κουβάρι.

 

[email protected]

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

 

Ολοκληρώθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το TEDxAthens 2013, φιλοξενώντας σπουδαίες προσωπικότητες από όλο τον κόσμο, από τον χώρο της τεχνολογίας, της τέχνης, της επιστήμης, της επιχειρηματικότητας, της κοινωνικής αλληλεγγύης. Αυτή τη φορά, το κοινό ταξίδεψε μαζί με τους ομιλητές σε μαγικούς προορισμούς μέσα από το κεντρικό θέμα του «Αχαρτογράφητα Νερά».

 

Στο TEDxAthens 2013 συμμετείχαν 35 ομιλητές, μεταξύ των οποίων ο Ευγένιος Τριβιζάς, συγγραφέας παιδικών βιβλίων και εγκληματολόγος, o Ricky Vega Nierva, καλλιτεχνικός διευθυντής και σχεδιαστής παραγωγής των Pixar Animation Studios, η Amelia Showalter, πρώην διευθύντρια Digital Analytics της εκστρατείας επανεκλογής του προέδρου Ομπάμα, ο Αλέξανδρος Αβρανάς, βραβευμένος με τον Αργυρό Λέοντα για την ταινία «Miss Violence», η Ozlem Denizmen, εκτελεστική αντιπρόεδρος της Dogus Group και μία από τις εκατό πιο ισχυρές γυναίκες στην Τουρκία, ο κορυφαίος επιστήμονας, ειδικός στα τσουνάμι Κώστας Συνολάκης που έχει διερευνήσει πάνω από 20 φυσικές καταστροφές σε ολόκληρο τον κόσμο, ο Αυστραλός εξερευνητής και συγγραφέας James Castrission, ο βιοφυσικός Luca Turin που διατύπωσε πρώτος τη θεωρία που προκρίνει μια κβαντική διάσταση στην όσφρηση, η Olivia Bee, που, αν και μόλις 19 ετών, φωτογραφίζει καμπάνιες διάσημων brands. Στη σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών βρέθηκαν για να ταξιδέψουν μουσικά το κοινό και πολλοί performers, μεταξύ των οποίων η Κατερίνα Πολέμη και ο Lee Burton.

 

«Η φαντασία είναι αυτή που χαρτογραφεί τα Αχαρτογράφητα Νερά», είπε ο Ευγένιος Τριβιζάς. Η βασική επιδίωξη του Florian Schmitt, executive creative director της Hi-ReS!, στο TEDxAthens 2013 ήταν να περάσει το μήνυμα ότι «κοιτώντας τον κόσμο με ανοιχτά μάτια, το πληκτικό μπορεί να γίνει μαγικό», ενώ η Gloria Mika εστίασε την ομιλία της στην υπεράσπιση της διαφάνειας, στα δικαιώματα των μεταναστών και στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Ο αρχιτέκτονας Magnus Larsson μίλησε για το τολμηρό σχέδιό του να μεταμορφώσει τη σκληρή έρημο σε βιώσιμη οικιστική περιοχή και ο Steve Fisher εντυπωσίασε το κοινό περιγράφοντας πώς κατάφερε να δαμάσει με το καγιάκ του τα πιο άγρια και ορμητικά νερά του πλανήτη, απομυθοποιώντας μέσα του κάθε κίνδυνο. Οι σύγχρονοι εξερευνητές, μέσα από τις ομιλίες τους, έδωσαν ώθηση στο κοινό να κοιτάξει στα μάτια τους δικούς του φόβους, να τους εισπράξει ως πρόκληση και ευκαιρία για ενεργοποίηση και δημιουργία.

 

Στο διήμερο TEDxAthens παρευρέθησαν συνολικά περίπου 1.300 άτομα ενώ περισσότεροι από 8.000 παρακολούθησαν μέσω live streaming. Οσοι βρέθηκαν στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών έζησαν από κοντά την εμπειρία του TEDxAthens, γνώρισαν τους ομιλητές και αντάλλαξαν απόψεις, συμμετείχαν σε διαδραστικά παιχνίδια και απόλαυσαν μια ξεχωριστή γευστική εμπειρία μέσω του «Food Experience 2013», που η οργανωτική ομάδα εμπνεύστηκε από το concept crowd food initiative – σπιτικό φαγητό και η παρασκευή του έγινε από Ελληνες παραγωγούς.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

• Προσφορά στις επιχειρήσεις από την ESET Hellas για τα Χριστούγεννα: με κάθε νέα αγορά ESET Endpoint Antivirus ή ESET Endpoint Security, που θα πραγματοποιηθεί μέσα στον Δεκέμβριο 2013, η ESET προσφέρει δωρεάν επιπλέον 6 μήνες προστασίας. Το ESET Endpoint Antivirus προστατεύει από ιούς και spyware εταιρείες κάθε μεγέθους, χρησιμοποιώντας εξελιγμένες τεχνολογίες και λειτουργίες, όπως η βασισμένη στο cloud σάρωση, ο έλεγχος συσκευών και η απομακρυσμένη διαχείριση των τερματικών. Το ESET Endpoint Security ενισχύει περαιτέρω το επίπεδο προστασίας του εταιρικού δικτύου, με επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως το ενσωματωμένο Two-Way Personal Firewall, φίλτρο Web Control, Client Antispam και απομακρυσμένη διαχείριση.

 

• Σήμερα το απόγευμα στις 19.00, η Διαδραστική Εκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου φιλοξενεί τον δρα Ιωάννη Μπαζιώτη, μεταδιδακτορικό ερευνητή Γεωλογίας στο Τμήμα Ορυκτολογίας, Πετρολογίας και Οικονομικής Γεωλογίας της Σχολής Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στο Τμήμα Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου της Περούτζια στην Ιταλία. Τίτλος της ομιλίας του είναι: «Μετεωρίτες με προέλευση τον πλανήτη Αρη: το παράδειγμα του σημαντικότερου σύγχρονου μετεωρίτη, Tissint».

 

• «Ο Καίσαρας στη Γαλατία» ονομάζεται το νέο πακέτο DLC για το Total War: Rome II. Διαθέτει single player και multiplayer campaign με τους γαλατικούς πολέμους του Καίσαρα, καθώς και προσθήκες στους multiplayer στρατούς Ρωμαίων και Γαλατών στο κανονικό Rome II. Οι παίκτες μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις φατρίες μέσα σε αυτή τη μάχη: τους Γαλάτες Arverni, τους Γερμανούς Suebi, τους Βέλγους Nervii και τη Ρώμη, σε μια εκστρατεία βασισμένη στο «Commentarii de bello Gallico» του Καίσαρα.

 

 

Scroll to top