09/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανοδικές τάσεις, χωρίς να φαίνεται ισορροπία

Θετικά έκλεισε και ο Νοέμβριος κυρίως για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά, παρά τη διαρκή αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης, τα περισσότερα ΜΜΕ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα.
      Pin It

Θετικά έκλεισε και ο Νοέμβριος κυρίως για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά, παρά τη διαρκή αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης, τα περισσότερα ΜΜΕ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

40Αλλος ένας μήνας έκλεισε με θετικό πρόσημο για τα διαφημιστικά έσοδα των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τον Νοέμβριο που μας πέρασε, βέβαια, μόνο η τηλεόραση και τα ραδιόφωνα εμφανίζουν αύξηση σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2012, ενώ περιοδικά και εφημερίδες παρουσιάζουν και πάλι πτώση, έστω και οριακά.

 

Συνολικά, στο πρώτο 11μηνο (Ιανουάριος-Νοέμβριος 2013) άνοδο σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012 εμφανίζουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και οι εφημερίδες, ενώ μεγάλη πτώση εντοπίζεται στα περιοδικά και οριακή στα ραδιόφωνα. Υπό αυτές τις συνθήκες, τα οικονομικά προβλήματα εξακολουθούν να ταλανίζουν τα περισσότερα Μέσα Ενημέρωσης που συνεχίζουν τις απολύσεις, τις περικοπές μισθών και προσωπικού, ενώ άλλα εξετάζουν πλέον ακόμα και το ενδεχόμενο… αναστολής έκδοσης.

 

Συνολικά η διαφημιστική δαπάνη, τον προηγούμενο μήνα, σε όλα τα ΜΜΕ εμφανίζει αύξηση σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2012 κατά 9,45%, φτάνοντας τα 118,01 εκατ. ευρώ έναντι 107,82 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τη μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν τα διαφημιστικά έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών σύμφωνα με τις καταγραφές της Media Services για τον περασμένο Νοέμβριο. Η αύξηση μάλιστα φθάνει το 23,55% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η διαφημιστική δαπάνη συνολικά στα κανάλια άγγιξε τα 58,76 εκατ. ευρώ, πάντα βέβαια χωρίς να έχουν αφαιρεθεί εκπτώσεις, φόροι, ανταποδοτικές διαφημίσεις κ.ά. Κάτι που σημαίνει ότι τα πραγματικά έσοδα από διαφημίσεις είναι πολύ μικρότερα. Τα κανάλια, πάντως, συνολικά και στο 11μηνο του 2013 εμφανίζουν άνοδο στη διαφημιστική δαπάνη που φτάνει το 20,61%.

 

Ανοδο εμφανίζουν και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί τον Νοέμβριο κατά 13,89%, με τα συνολικά έσοδα να φτάνουν τα 6,9 εκατ. ευρώ. Τα ραδιόφωνα πάντως παρουσιάζουν -έστω και οριακά- πτώση στη διαφημιστική δαπάνη συνολικά το φετινό 11μηνο κατά 1,88% συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012. Οριακή πτώση τον Νοέμβριο που μας πέρασε σημείωσαν και τα διαφημιστικά έσοδα των εφημερίδων κατά 0,85% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι, φτάνοντας τα 22,82 εκατ. ευρώ. Οι εφημερίδες όμως συνολικά στο ενδεκάμηνο εμφανίζουν οριακή άνοδο διαφημιστικών εσόδων κατά 1,02%.

 

Τη μεγαλύτερη μείωση σε διαφημιστική δαπάνη εμφανίζουν και πάλι τα περιοδικά που έκλεισαν τον Νοέμβριο του 2013 με -5,31%, κάτι που σημαίνει ότι τα έσοδά τους συνολικά δεν ξεπέρασαν τα 29,51 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, συνολικά στο 11μηνο του 2013 εμφανίζουν πτώση διαφημιστικών εσόδων κατά 19,29%.

 

Τον Νοέμβριο διακινήθηκαν συνολικά 2.323 προϊόντα. Τα περισσότερα εντοπίζονται στα περιοδικά (1.076) κι ακολουθούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί (923), οι εφημερίδες (530) και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί (294). Συνολικά το 11μηνο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2013 κινήθηκαν 6.171 προϊόντα. Τα περισσότερα εντοπίζονται στα περιοδικά (3.387) κι ακολουθούν τα κανάλια (2.333), οι εφημερίδες (1.870) και τα ραδιόφωνα (941).

 

[email protected]

 

Scroll to top