10/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κατάσκοποι με… άβαταρ

Αλλη μια αποκάλυψη του Σνόουντεν: οι μυστικές υπηρεσίες ΗΠΑ και Βρετανίας διείσδυσαν και στα διαδικτυακά παιχνίδια φοβούμενες μήπως οι τρομοκράτες συνεννοούνται μέσω αυτών.
      Pin It

Αλλη μια αποκάλυψη του Σνόουντεν: οι μυστικές υπηρεσίες ΗΠΑ και Βρετανίας διείσδυσαν και στα διαδικτυακά παιχνίδια φοβούμενες μήπως οι τρομοκράτες συνεννοούνται μέσω αυτών

 

Της Βίκυς Καπετανοπούλου

 

Τι θα μπορούσε να λείπει από το πανίσχυρο κατασκοπικό οπλοστάσιο της αμερικανικής NSA και της βρετανικής «αδελφής» της GCHQ; Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, εφαρμοσμένη σε υπερσύγχρονα συστήματα μαζικών υποκλοπών από υπολογιστές, τηλέφωνα και «έξυπνες» συσκευές παντός είδους, ήταν ήδη στη διάθεσή τους, μαζί με αναρίθμητους εντεταλμένους χάκερ. Λίγο πολύ ό,τι κινούνταν, έγραφε ή μιλούσε, μπορούσε να γίνει στόχος παρακολούθησης.

 

Να, όμως, που οι φωστήρες των μυστικών υπηρεσιών είχαν κάτι παραβλέψει στην αέναη προσπάθεια για παγκόσμιο έλεγχο των πάντων: τη διείσδυση στον διαδικτυακό, φανταστικό κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών. Στις στρατιές των μυστικών πρακτόρων ανά τον κόσμο, είχε έρθει η ώρα να προστεθεί μια νέα, εικονική γενιά κατασκόπων, με προκάλυμμα ψηφιακούς χαρακτήρες ή «άβαταρ»: από ξωτικά και τέρατα μέχρι πολεμιστές και σούπερ μοντέλα! Τρέμετε, τρομοκράτες και εγκληματίες! Ορκ και Τρολ έχουν βγει στη γύρα και καραδοκούν για κάθε ιντερνετικό σας στραβοπάτημα!

 

Φυσικά δεν πρόκειται για ευτράπελο, αλλά για σοβαρές πληροφορίες, που προέρχονται από τα χιλιάδες απόρρητα έγγραφα του Εντουαρντ Σνόουντεν. O Αμερικανός φυγάς ανακηρύχθηκε «πρόσωπο της χρονιάς» από τους αναγνώστες της «Guardian» και η βρετανική εφημερίδα, σε συνεργασία με τους «New York Times» και το «ProPublica», προχώρησε χθες σε νέο γύρο αποκλειστικών αποκαλύψεων για το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων. Με την υποψία, λοιπόν, ότι μέλη τρομοκρατικών ή εγκληματικών οργανώσεων μπορεί να χρησιμοποιούν βιντεοπαιχνίδια στο Διαδίκτυο για να επικοινωνούν κρυφά μεταξύ τους, να διακινούν χρήματα ή να σχεδιάζουν επιθέσεις, η NSA και η GCHQ βάλθηκαν να κατακτήσουν και αυτό το οχυρό.

 

Αμερικανοί και Βρετανοί πράκτορες άρχισαν να εισβάλλουν σε δημοφιλή online παιχνίδια, όπως το World of Warcraft, το Second Life και το δίκτυο Xbox Live, δημιουργώντας ψηφιακές περσόνες για να παρακολουθούν υπόπτους και να στρατολογούν πληροφοριοδότες από μια απέραντη δεξαμενή δεκάδων εκατομμυρίων παικτών, υποκλέπτοντας παράλληλα (αληθινά ή ψεύτικα) στοιχεία από τα προφίλ τους, αλλά και τις συνομιλίες τους (chat). Τα βιντεοπαιχνίδια αυτά μοιάζουν αθώα, αλλά μπορούν να μετατραπούν σ' ένα «πλούσιο σε στόχους δίκτυο επικοινωνίας», που παρέχει δυνατότητες σε υπόπτους «να κρύβονται σε κοινή θέα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά άκρως απόρρητο έγγραφο της NSA του 2008. Τα εικονικά παιχνίδια «είναι ευκαιρία!», διακηρύσσει με θαυμαστικό έτερο ντοκουμέντο της ίδιας χρονολογίας.

 

Συνωστισμός στο Second Life

 

Ο… συνωστισμός διαδικτυακών κατασκόπων από τη CIA, το FBI και το Πεντάγωνο στο Second Life υπήρξε τόσο μεγάλος, ώστε χρειάστηκε να δημιουργηθεί μια νέα ομάδα «αντιπερισπασμού» για να μην αλληλεπικαλύπτονται οι δράσεις τους και να μην καταλήγουν εν τέλει να παρακολουθούν κρυφά ο ένας τον άλλον! Oπως προκύπτει από τα επίσημα έγγραφα, το κυνήγι τρομοκρατών στον ψηφιακό «παιχνιδοχώρο» δεν απέδωσε καρπούς, ενώ, σύμφωνα με νυν και πρώην αξιωματούχους ασφαλείας και ειδικούς, εξαρχής υπήρχαν ελάχιστες αποδείξεις ότι τρομοκρατικές οργανώσεις χρησιμοποιούν ιντερνετικά παιχνίδια ως ασφαλές καταφύγιο για τις επικοινωνίες τους. Οι εταιρείες κατασκευής και διαχείρισης των παιχνιδιών αυτών δηλώνουν ότι όλα έγιναν χωρίς τη γνώση ή την άδειά τους.

 

Scroll to top