Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Ενα μέτωπο κοινής και συντονισμένης πάλης «για να παραμείνει δημόσιο το λιμάνι του Πειραιά και να μην περάσουν οι σχεδιασμοί κυβέρνησης και Cosco» συγκρότησαν 11 σωματεία εργαζομένων σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας. Με κοινή τους ανακοίνωση τονίζουν ότι μετά τον πρόσφατο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ ΟΛΠ-ΣΕΠ/Cosco γίνεται πλέον φανερό ότι εξελίσσεται και ξεδιπλώνεται το σχέδιο για πλήρες ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και με στοιχεία καταγράφουν τις «σκοτεινές πλευρές αυτής της συμφωνίας», η οποία, όπως αναφέρουν, όχι μόνο δεν είναι επωφελής για τον ΟΛΠ και το Δημόσιο, αλλά μάλιστα ζημιώνεται κιόλας.
Χαρακτηρίζουν «ασύστολα ψεύδη» τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης για επικερδή επένδυση της Cosco στη χώρα μας και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, κάνουν λόγο για επιστροφή στον εργασιακό μεσαίωνα, αφού όσοι δουλεύουν στις προβλήτες που έχουν παραχωρηθεί στην Cosco εργάζονται χωρίς συμβάσεις, με ελαστικές μορφές απασχόλησης, χωρίς συγκροτημένα συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες και με ελλιπέστατα μέτρα ασφαλείας. Τα 11 σωματεία είναι: Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Ενωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, Ενωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ, Πανελλήνια Ομοσπονδία Υπαλλήλων Εμπορικής Ναυτιλίας (ΠΟΥΕΝ), Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και τον Τουρισμό (ΠΑΣΕΝΤ), Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΕΝ, Σύλλογος Υπαλλήλων ΝΑΤ, Πανελλήνια Ενωση Κυβερνητών-Μηχανοδηγών, Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας.
Στο μεταξύ σε εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην Ε.Ε. και την ελληνική κυβέρνηση, τόσο για τον τρόπο αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά όσο και για τη νέα συμφωνία Cosco-ΟΛΠ. Αύριο θα πάνε στις Βρυξέλλες στελέχη του ΟΛΠ μετά από πρόσκληση των υπηρεσιών της Ε.Ε. προκειμένου να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτημάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επί του συμφωνητικού.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, η Ε.Ε. δεν πρόκειται να δώσει το πράσινο φως στη νέα επένδυση των Κινέζων στη δυτική πλευρά της προβλήτας ΙΙΙ, καθώς οι αντιρρήσεις που προβάλλει δεν φαίνεται να μειώνονται.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ αποτυπώνονται και στη χθεσινή ομιλία του προέδρου του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτη, στη σύσκεψη φορέων του Πειραιά. Ο Γ. Ανωμερίτης επιμένει στο ευρωπαϊκό μοντέλο λειτουργίας της λιμενικής βιομηχανίας και το χαρακτηρίζει ως το μόνο πρότυπο στο οποίο μπορεί να προσαρμοστεί το υπό μεταρρύθμιση λιμενικό σύστημα της χώρας.