→Μέχρι τις 10 χθες το βράδυ υπουργείο Ναυτιλίας και λιμεναρχεία δήλωναν άγνοια για το περιστατικό, ενώ 10 λεπτά μετά το επιβεβαίωσαν
«Αρωμα» Σκουριών μύρισε χθες το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς 120 κοντέινερ τα οποία έφτασαν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και φορτώθηκαν στο φορτηγό πλοίο «Ραβέννα» με προορισμό την Κίνα, σύμφωνα με πληροφορίες, περιέχουν ποσότητα χώματος, πιθανότατα από τα λατομεία στις Σκουριές της Χαλκιδικής, το οποίο εντάσσεται στα ειδικά φορτία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) με τον χαρακτηρισμό «ρυπογόνο».
Το πλοίο βρίσκεται πλαγιοδετημένο στην προβλήτα του ΟΛΠ, στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, και ειδικοί επιστήμονες εξετάζουν το περιεχόμενο των κοντέινερ. Ωστόσο υπουργείο Ναυτιλίας και λιμεναρχεία δήλωναν ότι αγνοούν παντελώς το περιστατικό μέχρι τις 10 χθες το βράδυ. Στις 10.10 το Κεντρικό Λιμεναρχείο του Πειραιά επιβεβαίωσε στο γραφείο Τύπου του Λιμενικού το περιστατικό, αλλά, όπως είπε, αρμόδιοι είναι ο ΟΛΠ και η πλοιοκτήτρια εταιρεία.Το θέμα αποκάλυψε χθες το σάιτ «pireas2day» και σύμφωνα με το δημοσίευμα το καθένα από τα 120 κοντέινερ, που έφτασαν στον Πειραιά με το φορτηγό «Πάρης» από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, περιέχει περίπου 20 με 23 τόνους χώμα, το οποίο είχε προορισμό την Κίνα όπου γίνεται επεξεργασία σε ειδικά εργαστήρια και απομονώνονται κάποια συστατικά.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πρόβλημα έγινε αντιληπτό από το πλήρωμα χθες το πρωί, όταν χτύπησε ο συναγερμός για τις σεντίνες ειδοποιώντας ότι έχει γίνει υπερχείλιση. Υπήρχαν μαύρα υγρά στο αμπάρι και ο πλοίαρχος απέφυγε να ξεκινήσει το ταξίδι του για Κίνα λόγω φόβου πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης και επιβολής προστίμου στο πλοίο.
Χημικοί και τεχνικοί ασφάλειας του ΟΛΠ έφτασαν στο πλοίο και έπειτα από έλεγχο που έκαναν διαπίστωσαν ότι τα υγρά (ρυπογόνος λάσπη) που υπήρχαν στο δάπεδο του αμπαριού προέρχονταν από κοντέινερ, όπου πιθανότατα λόγω του έντονου κυματισμού που υπήρχε χθες χτύπησαν μεταξύ τους. Τη νύχτα, ειδικό συνεργείο αναμενόταν να προχωρήσει στον καθαρισμό του αμπαριού και στη συνέχεια στην εξέταση των κοντέινερ για να διαπιστωθεί από πόσα έχει γίνει η διαρροή.
Οπως αναφέρει το σάιτ, αν η διαρροή έχει γίνει από ένα ή δυο κοντέινερ μπορεί να απομονωθούν και να καθαριστούν με ειδική διαδικασία, αν όμως είναι από περισσότερα η διαδικασία θα είναι δυσκολότερη και πιθανότατα να υπάρξει θέμα με την τύχη του φορτίου.
Να σημειωθεί ότι στις 5 Οκτωβρίου είχε σημειωθεί διαρροή τοξικού αρσενοπυρίτη από κοντέινερ της «Ελληνικός Χρυσός» κατά την εκφόρτωση πλοίου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου