18/12/13 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εστειλαν υπόμνημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο

Παρέμβαση των εργαζομένων στα λιμάνια για τον «φιλικό διακανονισμό» Cosco-ΟΛΠ.
      Pin It

Παρέμβαση των εργαζομένων στα λιμάνια για τον «φιλικό διακανονισμό» Cosco-ΟΛΠ

 

Της Χρ. Παπασταθοπούλου

 

Κοινό μέτωπο συγκροτούν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια ενάντια στον «φιλικό διακανονισμό» Cosco-ΟΛΠ, σε μια προσπάθεια να αποτραπεί κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης των λιμανιών. Χθες η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), η Ενωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ (ΕΤΧΥ/ΟΛΠ), η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και η Ενωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ (ΕΜΥ/ΟΛΠ) υπέβαλαν στο Ελεγκτικό Συνέδριο υπόμνημα-παρέμβαση σε σχέση με τον προσυμβατικό έλεγχο που διενεργεί το Συνέδριο, αναφορικά με το Σχέδιο Συμφωνητικού Β τροποποίησης, μέσω του «φιλικού διακανονισμού» της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ στην Cosco (ΣΕΠ). Τα βασικά σημεία του υπομνήματος είναι:

 

• Η παραβίαση γενικών αρχών του Ενωσιακού Δικαίου ως προς τη σύναψη της τροποποιητικής σύμβασης.

 

• Η αναστολή καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος που οδηγεί σε παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς τη ΣΕΠ (Cosco).

 

• Η μείωση των εσόδων για τον ΟΛΠ, που προκύπτει από την αναστολή καταβολής του εγγυημένου ανταλλάγματος εκ μέρους της ΣΕΠ, με περαιτέρω συνέπεια αυτής της μείωσης, αναλογικά υπολογιζόμενης, την απώλεια άμεσων δημόσιων εσόδων.

 

Οι συνδικαλιστικοί φορείς θα παρέμβουν επίσης στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε., στην ελληνική Βουλή και στο ευρωκοινοβούλιο, τόσο για τον «φιλικό διακανονισμό» όσο και για την πρόθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΤΑΙΠΕΔ για πώληση του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. «Τα λιμάνια διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε κρίσιμους τομείς της οικονομίας και πρέπει να λειτουργούν ως οργανισμοί δημόσιου χαρακτήρα», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους. Να σημειωθεί ότι ο «φιλικός διακανονισμός» Cosco-ΟΛΠ, που αφορά τη νέα επένδυση των Κινέζων στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, βρίσκεται στο «μικροσκόπιο» των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οι πληροφορίες λένε ότι δύσκολα θα δοθεί το «πράσινο φως» για την έγκρισή του. Μάλιστα, το μήνυμα αυτό έλαβαν την προηγούμενη βδομάδα και στελέχη του ΟΛΠ, που βρέθηκαν στις Βρυξέλλες και συναντήθηκαν με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού (DG Comp) μετά από πρόσκληση των τελευταίων για να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτημάτων για τον «φιλικό διακανονισμό».

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ε.Ε. επιμένει στην αρχική της θέση, σύμφωνα με την οποία, για να επεκταθούν οι Κινέζοι στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ, πρέπει να υπάρξει δημόσιος διεθνής διαγωνισμός και όχι σύμβαση παραχώρησης. Κοινή θέση των στελεχών της Ε.Ε. είναι ότι οι Κινέζοι με μια τέτοιου είδους συμφωνία θα ελέγξουν όλο το λιμάνι, ενώ στη νέα πρόταση Κανονισμού για την ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική έχει θέσει ως βασική παράμετρο την ύπαρξη τουλάχιστον δύο παρόχων σε κάθε υπηρεσία.

 

[email protected]

 

Scroll to top