Σημαντική πρωτοβουλία από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το δημοτικό τηλεοπτικό κανάλι, για την ενημέρωση των δημοτών, προκειμένου να γνωρίζουν από πρώτο χέρι το πώς διαμορφώνεται το κόστος των προϊόντων στο ράφι
Του Νίκου Φωτόπουλου
Στην καθημερινότητα του πολίτη και την ενημέρωση του καταναλωτή σκύβουν ο Δήμος Θεσσαλονίκης και η TV-100, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία καθημερινής ενημέρωσης για τις τιμές των βασικών προϊόντων που διακινούνται στην αγορά της πόλης. «Είναι ένα θέμα που απασχολεί επί μακρόν πολλούς φορείς διότι, ενώ τα εισοδήματα έχουν συρρικνωθεί, οι τιμές των προϊόντων δεν πέφτουν.
»Με βάση τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, περίπου 2.300.000 Ελληνες ζουν πλέον στο όριο και κάτω από το όριο της φτώχειας, που προσδιορίζεται περίπου στις 13 χιλιάδες για μια οικογένεια με δύο παιδιά κάτω των 14 ετών.
»Αυτό σημαίνει ότι πράγματι, όταν οι τιμές στην αγορά είναι υψηλές, δεν υπάρχει πρόσβαση στα αγαθά από τις οικογένειες αυτές», τόνισε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, για να εξηγήσει: «Αποστολή του δημοτικού συμβουλίου είναι να αφουγκράζεται, να στηρίζει και να δίνει βήμα διαλόγου και έκφρασης στην τοπική κοινωνία και τους φορείς της. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την υπόθεση αυτή υπόθεση των συμπολιτών μας έτσι ώστε να γνωρίζουν από πρώτο χέρι πώς διαμορφώνονται αυτές οι τιμές των προϊόντων και πώς τις βρίσκουν οι ίδιοι στο ράφι είτε του σούπερ μάρκετ είτε του μικρότερου καταστήματος».
Στη συνεργασία που έχει αναπτύξει ο δήμος με την Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης, Χασδάι Καπόν.
Καθημερινή ενημέρωση
«Η συνεργασία μας έγκειται στην έγκυρη πληροφόρηση του καταναλωτή όσον αφορά τη διαμόρφωση της μέσης τιμής των προϊόντων τόσο από τον διαδικτυακό τόπο της Κεντρικής Αγοράς όσο και απ’ αυτόν του δήμου με καθημερινή ενημέρωση, αλλά και μέσα από τις πρωινές εκπομπές της Δημοτικής Τηλεόρασης».
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης, Θεάματος και Επικοινωνίας (ΔΕΠΘΕ), Σοφία Ασλανίδου, σημείωσε ότι η TV-100 (Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης), με αφετηρία την περίοδο των εορτών, θα μεταδίδει στο εξής κατά τη διάρκεια της πρωινής ζώνης καθημερινά τις τιμές χονδρικής σε οκτώ βασικά προϊόντα (οπωροκηπευτικά και κρέατα), ενώ ιδιαίτερη έμφαση στην ενημέρωση –με την παρουσία εκπροσώπων της αγοράς στις ενημερωτικές εκπομπές– θα δίδεται κάθε Δευτέρα και Παρασκευή, ημέρες που αναπροσαρμόζονται οι τιμές των προϊόντων.
«Στον τομέα του λιανεμπορίου οι τιμές μπορούν να συμπιεστούν μόνο με την ενημέρωση των καταναλωτών με εύκολους και χρηστικούς τρόπους. Η συνεργασία μας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να δώσει το παράδειγμα έτσι ώστε να διαμορφωθούν ειδικοί πίνακες με τιμές της χονδρικής σε όλους τους ιστοχώρους των περιφερειών και των δήμων και όλων των κοινωνικών φορέων, αλλά και παράλληλα να προβάλλονται εκτός από την TV-100 και σε όλες τις άλλες πρωινές εκπομπές των δημόσιων και ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών μέσων», υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Κακαφίκας.