Pin It

Συνάντηση Γ. Στουρνάρα και Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη για την απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας νηολόγησης

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

H απλοποίηση και ο εκσυγχρονισμός στη διαδικασία νηολόγησης, με στόχο την προσέλκυση όλο και περισσοτέρων πλοίων στην ελληνική σημαία, αλλά και ξένων ναυτιλιακών εταιρειών στη χώρα μας, ήταν το αντικείμενο της χθεσινοβραδινής συνάντησης των υπουργών Οικονομικών Γ. Στουρνάρα και Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη.

 

Οι δύο πολιτικοί συζήτησαν τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν έτσι ώστε να μειωθεί η γραφειοκρατία στη διαδικασία της νηολόγησης ενός πλοίου που θεωρείται το κατ' εξοχήν πρόβλημα. Σήμερα ο χρόνος νηολόγησής του είναι περίπου τρεις μήνες και για να ολοκληρωθεί η διαδικασία απαιτούνται 35 δικαιολογητικά, ενώ πληρώνονται 28 παράβολα σε 6 διαφορετικές υπηρεσίες έκδοσης. Για την έκδοση της εγκριτικής πράξης απαιτούνται 36 υπογραφές από τρία διαφορετικά υπουργεία.

 

«Δημιουργούμε ένα σύγχρονο νηολόγιο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό, με πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία και την ελληνική ναυτιλία», τόνισε ο Κ. Μουσουρούλης μετά το τέλος της συνάντησής του με τον Γ. Στουρνάρα.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας μελετά να εφαρμόσει μια ενιαία φόρμα, η οποία θα συμπληρώνεται από τον ενδιαφερόμενο πλοιοκτήτη και θα φέρει τις υπογραφές όλων των συναρμόδιων υπουργείων, ενώ μια δεύτερη σκέψη είναι η δημιουργία ηλεκτρονικού νηολογίου, δηλαδή μιας ψηφιακής βάσης, χωρίς ωστόσο να είναι σίγουρο εάν κάτι τέτοιο θα κάνει τους Ελληνες εφοπλιστές να υψώσουν και πάλι την ελληνική σημαία στα πλοία τους.

 

Τα στοιχεία που προβληματίζουν εδώ και καιρό την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και είναι ο βασικός λόγος εξεύρεσης άμεσης λύσης, δείχνουν ότι ο ελληνόκτητος στόλος κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων (άνω των 1.000 κοχ) τα οποία αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Δραστηριοποιούνται 718 ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα. Από τα 3.760 πλοία μόνο τα 862 έφεραν το 2012 ελληνική σημαία και όπως δείχνουν τα στοιχεία, σημειώνεται σταδιακή μείωση.

 

Το ελληνικό νηολόγιο είναι το 7ο μεγαλύτερο στον κόσμο ως προς τη μεταφορική ικανότητα. Εκτιμάται ότι περίπου 60.000 εργαζόμενοι απασχολούνται σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και έως 140.000 εργαζόμενοι σε συναφείς με τη ναυτιλία κλάδους.

 

[email protected]

 

 

 

 

 

Scroll to top