odhgoi-trikala

07/01/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

Κίνδυνος από τους απρόσεκτους οδηγούς

Μόνο το 10% του χρόνου που βρισκόμαστε στο τιμόνι αφιερώνουμε στο να οδηγούμε, σύμφωνα με ερευνητές που εφιστούν την προσοχή ιδιαίτερα σε άπειρους οδηγούς να μην αφαιρούνται καθώς ελοχέυει ο κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος.
      Pin It

Οι οδηγοί τρώνε ή πίνουν, μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο ή στέλνουν γραπτά μηνύματα, ψάχνουν σταθμό στο ραδιόφωνο ή ρυθμίζουν την θερμοκρασία του αυτοκινήτου τους, τσεκάρουν το μακιγιάζ ή το χτένισμά τους στο καθρεφτάκι, κοιτάζουν διαφημιστικές πινακίδες ή βιτρίνες καταστημάτων και γενικά απασχολούνται με κάτι άλλο περίπου το ένα δέκατο χρόνο του χρόνου που οδηγούν, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, που χρησιμοποίησαν κρυφές βιντεοκάμερες και ενσωματωμένους στα αυτοκίνητα αισθητήρες για την παρακολούθηση των οδηγών, προειδοποιούν ότι ο κίνδυνος να αφαιρεθούν και να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα, είναι αρκετά μεγαλύτερος για τους νεαρής ηλικίας και γενικότερα τους άπειρους οδηγούς, που τείνουν πιο συχνά να αποσπάσουν την προσοχή τους από το οδήγημα.

Οι επιστήμονες του Εθνικού Ινστιτούτου Ανθρώπινης Ανάπτυξης και Υγείας του Παιδιού των Ηνωμένων Πολιτειών, με επικεφαλής τον Μπρους Σάιμον – Μόρτον, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνούς κύρους ιατρικό περιοδικό «New England Journal of Medicine», τόνισαν ότι «οτιδήποτε αποσπά τα μάτια του οδηγού από το δρόμο, μπορεί να αποβεί επικίνδυνο».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν υπερδιπλάσιο κίνδυνο να έχουν ατύχημα, όταν πληκτρολογούν στο κινητό τους και ταυτόχρονα οδηγούν. Ειδικότερα για τους νέους και άπειρους οδηγούς ο κίνδυνος αυξάνεται έως οκτώ φορές, όταν πληκτρολογούν ή σκύβουν για να πιάσουν τη συσκευή του τηλεφώνου τους. Μικρότερος, αλλά σαφώς αυξημένος (περίπου τριπλάσιος), είναι ο κίνδυνος ατυχήματος, όταν ο οδηγός τρώει.

Από την άλλη, η έρευνα δείχνει ότι δεν αυξάνεται ιδιαίτερα ο κίνδυνος ατυχήματος, όταν ο οδηγός απλώς μιλάει στο τηλέφωνο. Επειδή όμως για να μιλήσει στο κινητό του, προηγουμένως είτε πληκτρολογούσε, είτε είχε σκύψει για να το πιάσει και να απαντήσει κάποια κλήση, οι ερευνητές επισήμαναν πως, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να απαγορεύεται η χρήση κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών από τους οδηγούς, ιδίως τους νέους.

Οι κάμερες είχαν τοποθετηθεί δειγματοληπτικά στα αυτοκίνητα περίπου 150 οδηγών ηλικίας έως 72 ετών, από τους οποίους το ένα τέταρτο ήσαν νέοι (είχαν το δίπλωμά τους πάρει το πολύ πριν από τρεις εβδομάδες). Οι υπόλοιποι οδηγοί είχαν εμπειρία 20 ετών κατά μέσο όρο.

Όταν συνέβαινε κάποιο τροχαίο ατύχημα (ή παραλίγο να συμβεί), οι ερευνητές κατέγραφαν σε ποιο βαθμό οι οδηγοί ήσαν συγκεντρωμένοι στο οδήγημα ή η προσοχή τους είχε αποσπαστεί από κάποια άλλη δραστηριότητα. Όπως είπε ο καθηγητής Σάιμον – Μόρτον, «καθώς όλο και νέες μορφές τεχνολογίας γίνονται διαθέσιμες πλέον στα αυτοκίνητα, είναι σημαντικό οι οδηγοί να μην αισθάνονται υποχρεωμένοι να απαντούν οποιαδήποτε εισερχόμενη κλήση ή μήνυμα. Για την ασφάλεια ιδίως των νέων οδηγών, θα πρέπει να περιμένουν για να απαντήσουν μια κλήση, μόνο όταν έχουν πια σταματήσει το αυτοκίνητο».

Scroll to top