Ενα εκρηκτικό ζευγάρι, ο Ντάνιελ Κρεγκ και η Ρέιτσελ Βάις δυναμιτίζουν το Μπρόντγουεϊ σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία με την «Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ. Τις 14 εβδομάδες που παίζεται ήδη η παράσταση στο θέατρο «Εθελ Μπάριμορ» της Νέας Υόρκης απέφερε 17,5 εκατομμύρια δολάρια. Ο προϋπολογισμός της δεν έχει ανακοινωθεί, όμως καλύφθηκε από τη δέκατη εβδομάδα. Η ζήτηση για τα εισιτήρια, παρά τις διφορούμενες κριτικές, ήταν τόσο μεγάλη ώστε το έργο πήρε παράταση τουλάχιστον μέχρι την 1η Φεβρουαρίου. Επρόκειτο να κατεβεί την περασμένη Κυριακή.
Ποιος δεν θα ήθελε να δει επί σκηνής τους δύο διάσημους πρωταγωνιστές σε ένα ερωτικό τρίγωνο, στο κλασικό δράμα που έγραψε το 1978 ο Πίντερ και σκηνοθετεί ο βραβευμένος με Οσκαρ Μάικ Νίκολς; Η καλή μέρα φάνηκε εξαρχής. Η προπώληση άρχισε στις 27 Ιουλίου, αντί για τις 3 Σεπτεμβρίου, εξαιτίας της απαίτησης των θεατών, οι οποίοι εξακολουθούν να γεμίζουν ασφυκτικά το χωρητικότητας 1.058 θέσεων θέατρο. Η «Προδοσία» αναδεικνύεται η δεύτερη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του 2013 στο Μπρόντγουεϊ στην κατηγορία των έργων που δεν είναι μιούζικαλ. Την πρωτιά κατέχει ο Τομ Χανκς με το «Lucky Guy» της Νόρα Εφρον – 22,9 εκατομμύρια δολάρια σε διάστημα όμως 18 εβδομάδων.
Στο έργο του Πίντερ διαγράφεται η εξέλιξη ενός ερωτικού τριγώνου, σε αντίστροφη χρονολογική σειρά. Η Ρέιτσελ Βάις ερμηνεύει την Εμα, η οποία επί επτά χρόνια απατάει τον σύζυγό της, εκδότη Ρόμπερτ (Ντάνιελ Κρεγκ) με τον καλύτερό του φίλο, λογοτεχνικό ατζέντη Τζέρι (Ρέιφ Σπαλ). Τους συναντάμε το 1977, δύο χρόνια μετά το τέλος της παράνομης σχέσης. Τότε όλοι ξεγυμνώνονται μπροστά στην αλήθεια. Η φθορά στις συζυγικές σχέσεις, οι ανίσχυρες φιλίες, ο ατομικισμός, ο διχασμός, τα ψέματα, τα τραύματα, το ξέσπασμα της οργής είναι ορισμένα από τα θέματα που ξεδιπλώνει ο Πίντερ με ευαισθησία, ειρωνεία αλλά και χιούμορ.
Λέγεται πως Κρεγκ και Βάις δεσμεύτηκαν να κοιμούνται σε χωριστές κρεβατοκάμαρες προκειμένου να αποδώσουν πειστικά την ψυχρότητα που επικρατεί ανάμεσά τους στη σκηνή. Οι κριτικές πάντως διίστανται, κυρίως όσον αφορά το κατά πόσον ο σκηνοθέτης κατόρθωσε να αποδώσει τις λεπτές αποχρώσεις του πνεύματος του Πίντερ. Οι «New York Times» γράφουν πως θυμίζει «μουχλιασμένη βρετανική φάρσα με σεξ», η «USA Today» υπογραμμίζει πως δεν δίνει «γροθιά στο στομάχι». Ωστόσο, δεν λείπουν οι έπαινοι για τους πρωταγωνιστές που χαρακτηρίζονται «εκπληκτικοί» και «στην κορυφή του παιχνιδιού», ενώ το «Variety» επικροτεί τη «μελαγχολική παρουσία του απατημένου συζύγου, που είναι ακατανίκητη». Αναμφίβολα ο γοητευτικός Τζέιμς Μποντ, που επιστρέφει έπειτα από τέσσερα χρόνια στο Μπρόντουγεϊ (το 2009 έπαιξε στο «A Steady Rain», δίπλα στον Χιου Τζάκμαν) είναι περιζήτητος πλέον και ως θεατρικός ηθοποιός. Οι Βρετανοί περιμένουν πώς και πώς την επάνοδό του στη σκηνή του Λονδίνου. Εχει να εμφανιστεί από το 2002, όταν πρωταγωνίστησε στο έργο «Ενας αριθμός» της Κάριλ Τσέρτσιλ, στο Royal Court.
Επιμ.: Π. Σπίνου