→Εγκώμια του Ευρωπαίου επιτρόπου Γεωργίας, Ντατσιάν Τσιόλος, για το «κίνημα της πατάτας»
Του Στέργιου Ζιαμπάκα
Την τιμητική τους είχαν τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα στην 1η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων της ευρωπαϊκής προεδρίας από την Ελλάδα. Η χώρα μας ξεπέρασε τον αριθμό των 100 προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΟΠ και ΠΓΕ) και καταλαμβάνει την 5η θέση στο μητρώο των προστατευόμενων προϊόντων της Ε.Ε. Ο παραπάνω αριθμός συμπληρώθηκε από την τιμητική διάκριση που έλαβε το ελαιόλαδο «Μεσσαρά».
Μιλώντας στην εκδήλωση, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Αθ. Τσαυτάρης επισήμανε τη στρατηγική επιλογή της χώρας να στραφεί σε παραγωγικά συστήματα ποιότητας και ανακοίνωσε την καταχώριση του 101ου ελληνικού προϊόντος ΠΟΠ που είναι το «τοματάκι Σαντορίνης». Υπογράμμισε τη σημασία των αγροτικών προϊόντων στις εξαγωγές της χώρας και επισήμανε πως «πρέπει να αρχίσουμε την ανάπτυξή μας πατώντας στις στέρεες παραγωγικές βάσεις». Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά τη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας θα υποστηριχθεί η θεσμοθέτηση του σήματος βιολογικής παραγωγής, καθώς και τριών επιπλέον σημάτων για τα παραδοσιακά, τα νησιωτικά και τα ορεινά γεωργικά προϊόντα.
Στην εκδήλωση μίλησε και ο αρμόδιος για θέματα Γεωργίας Ευρωπαίος επίτροπος, Ντατσιάν Τσιόλος, τονίζοντας πως τα προστατευόμενα προϊόντα αποτελούν θεμέλιο λίθο της πολιτικής της Ευρώπης και υποστήριξε πως η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική θα στηρίξει την ανάπτυξη προϊόντων ποιότητας. «Ο αγροδιατροφικός τομέας της Ευρώπης είναι πολύ σημαντικός. Εξάγουμε προϊόντα αξίας 100 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως και ουσιαστικά, όσον αφορά τις εξαγωγές μας, υποκαθιστά τη βιομηχανία και παράγει θέσεις εργασίας. Τα μισά αυτών των προϊόντων εξαγωγής είναι προϊόντα ποιότητας με Γεωγραφική Ενδειξη», ανέφερε.
«Ξέρω ότι τους καιρούς αυτούς επιστρέφετε στην ύπαιθρο και δεν μπορώ να μην υπογραμμίσω τους δεσμούς αλληλεγγύης που αναπτύσσετε», είπε ο κ. Τσιόλος αναφερόμενος στο λεγόμενο «κίνημα της πατάτας», κατά τον ίδιο μια κίνηση πολύ δημοφιλή πλέον στην Ευρώπη. «Ξεκίνησε εδώ και δείχνει τον στενό δεσμό μεταξύ των αγροτών και των καταναλωτών σε δύσκολους καιρούς», συμπλήρωσε.