13/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Καταργείται το καράβι για Κύθηρα-Αντικύθηρα

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία δήλωσε αδυναμία να συνεχίσει το επιδοτούμενο δρομολόγιο. Μεγάλη συγκέντρωση χθες στα Κύθηρα, με επικεφαλής τον μητροπολίτη.
      Pin It

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία δήλωσε αδυναμία να συνεχίσει το επιδοτούμενο δρομολόγιο. Μεγάλη συγκέντρωση χθες στα Κύθηρα, με επικεφαλής τον μητροπολίτη

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

ΠΛΟΙΟ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ-ΚΟΡΝΑΡΟΣΧωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με Πειραιά και Κρήτη μένουν τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, καθώς απ’ ό,τι φαίνεται το υπουργείο Ναυτιλίας καταργεί τη συγκεκριμένη γραμμή, εν μέσω των έντονων αντιδράσεων των κατοίκων και των φορέων των δύο νησιών. Η ακτοπλοϊκή εταιρεία που εκτελεί το επιδοτούμενο δρομολόγιο, σύμφωνα με πληροφορίες, δήλωσε οικονομική αδυναμία να το συνεχίσει μετά τις 27 Ιανουαρίου, οπότε το πλοίο της «Βιτσέντζος Κορνάρος» πρέπει να επιστρέψει από τη νόμιμη ακινησία του, με αποτέλεσμα να προκύπτει αδιέξοδο και το ΥΝΑ να καταλήγει στη λύση της κατάργησης της γραμμής.

 

Πρώτα από τη Λακωνία

 

Το πιθανότερο είναι ότι μετά από περίπου 50 χρόνια αλλάζει το ακτοπλοϊκό τοπίο στα δύο αυτά νησιά, καθώς οι κάτοικοί τους δεν θα μπορούν να φτάνουν με πλοίο στον Πειραιά, που είναι και το διοικητικό τους κέντρο, αλλά θα πηγαίνουν ακτοπλοϊκώς μέχρι τη Λακωνία (Νεάπολη ή Γύθειο) και από ‘κεί οδικώς. Γι’ αυτό μία από τις σκέψεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΝΑ είναι να πυκνώσει τα δρομολόγια του πλοίου με τη Λακωνία και να υπάρχει καθημερινή εξυπηρέτηση και από τη Νεάπολη αλλά και από το Γύθειο.

 

Εξέλιξη, την οποία, εμμέσως πλην σαφώς, προανήγγειλε και ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης την Παρασκευή στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ για τη νησιωτική πολιτική, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Σε ό,τι αφορά τα Κύθηρα, να ξέρετε ότι στόχος μας είναι να υπάρχει καλύτερη συγκοινωνία, αλλά όχι με τον Πειραιά. Είναι ένα πάρα πολύ ακριβό σπορ, το οποίο ούτε οι ίδιοι το εκτιμούν, εφόσον κάνει δεκατρείς ώρες το καράβι για να πάει στα Κύθηρα, ενώ με τη συνδυασμένη μεταφορά, οδική και ακτοπλοϊκή, ο χρόνος είναι λιγότερος από το μισό».

 

Σε άλλο σημείο ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε πως η γραμμή εξυπηρέτησης των Αντικυθήρων από τον Πειραιά είναι η ακριβότερη γραμμή που υπάρχει στην Ελλάδα, δηλαδή 200 ευρώ η επιδότηση ανά επιβάτη, ενώ, όπως είπε, τα στατιστικά στοιχεία για τη γραμμή είναι δραματικά. Σημείωσε δε ότι προσπαθούν να επεκτείνουν το δρομολόγιο ώστε, εκτός από τη Νεάπολη, να υπάρχει σχεδόν καθημερινή εξυπηρέτηση και από το Γύθειο και να συνδέονται τα Αντικύθηρα με το Καστέλι της Κρήτης.

 

Απαντώντας στις δηλώσεις του υπουργού, η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση υποστήριξε ότι ακόμα και αν δεχτούν πως η αυτή η άγονη γραμμή είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για το ελληνικό κράτος, δεν γίνεται να καταργηθεί μια γραμμή, από τη στιγμή που το διοικητικό κέντρο των Κυθήρων είναι ο Πειραιάς και όχι η Σπάρτη. Πρότεινε δε στον υπουργό να δει εναλλακτικά την ενίσχυση της τοπικής γραμμής με την απέναντι ακτή, αλλά και τη διασφάλιση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα της σύνδεσης με το διοικητικό κέντρο που είναι ο Πειραιάς.

 

Χθες το πρωί με πρωτοβουλία του μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ πραγματοποιήθηκε στο νησί μεγάλη συγκέντρωση στην εκκλησία της Μυρτιδιώτισσας στην οποία παραβρέθηκε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, ο δήμαρχος, εκπρόσωποι φορέων αλλά και πλήθος κόσμου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης συντάχθηκε ψήφισμα με επτά καίρια σημεία, το οποίο και θα αποσταλεί σε όλους τους αρμόδιους.

 

Παρών ο ΣΥΡΙΖΑ

 

«Πρέπει να ανατραπεί αυτή η πολιτική απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας μέσα από έναν ενιαίο αγώνα» δήλωσε μιλώντας στη συγκέντρωση ο Θοδ. Δρίτσας, ενώ επέμεινε στη διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Κυθήρων με το διοικητικό τους κέντρο, τον Πειραιά, και ζήτησε την κινητοποίηση ακόμα και της ομογένειας. Είχε προηγηθεί συζήτηση του βουλευτή και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ με κατοίκους των Κυθήρων συνολικά για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα στο μεγάλο χωριό του νησιού, Ποταμός.

 

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι με υπουργική απόφαση που υπεγράφη από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη στις 31 Δεκεμβρίου του 2012, κάποια νησιά, ανάμεσά τους και τα Κύθηρα, πρέπει να συνδέονται τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα με το διοικητικό τους κέντρο. Η ίδια διάταξη υπάρχει και σε απόφαση που υπέγραψε πρόσφατα ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

 

Οι κάτοικοι και οι φορείς των Αντικυθήρων πριν από μερικές ημέρες έστειλαν εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία προς τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Ναυτιλίας μέσω της οποίας ζητούν εξηγήσεις γιατί το υπουργείο διαπραγματεύεται και συζητά τη διακοπή-λύση της σύμβασης αυτής επειδή έτσι θέλει ο αντισυμβαλλόμενος-πλοιοκτήτρια εταιρεία. Τονίζουν ότι η ισχύουσα σύμβαση πρέπει να τηρηθεί και προκειμένου να επιτευχθεί η βιωσιμότητά της το ΥΝΑ να προβεί σε αναδιάρθρωση και όχι παντελή διακοπή των προσεγγίσεων, όπως προβλέπεται ρητά από σχετικό άρθρο της σύμβασης.

 

Ερωτούν με ποιο νομικό έρεισμα θα λυθεί η σύμβαση αυτή και θα βρεθούν οι κάτοικοι των μειονεκτικών Αντικυθήρων χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά και την Κρήτη και επισημαίνουν πως η σύμβαση έχει ισχύ έως την 31-10-2016.

 

[email protected]

 

Scroll to top