Δίκαιες οι Χρυσές Σφαίρες στις γυναικείες ερμηνείες για την ταινία «Οδηγός Διαπλοκής», αυτές της Εϊμι Ανταμς στον Α ΄ Γυναικείο Ρόλο για Κωμωδία ή Μιούζικαλ και της Τζένιφερ Λόρενς για τον Β΄ Γυναικείο Ρόλο. Οι ερμηνείες τους είναι απολαυστικές, οσκαρικές θα έλεγα. Ολη η ταινία δηλαδή είναι εξαιρετική. Θα διαβάσατε άλλωστε και την κριτική της εφημερίδας μας για το φιλμ, μη σας κουράζω επαναλαμβάνοντας τα ίδια πράγματα. Θα σας πω όμως για τη μουσική και τα τραγούδια της. Και όχι για το πόσο καταπληκτικά είναι (από τα seventies) όσο για τη σημασία τους στην πλοκή της ταινίας. Ας πούμε οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές της ταινίας γνωρίζονται λόγω μιας σύνθεσης του Ντιουκ Ελινγκτον, του Jeep΄s Blues. Και μετά το φιλμ κυλάει έτσι, με τραγούδια και μουσικές. Με κομμάτια που τραγουδούν (ή μοιάζουν να τραγουδούν) και χορεύουν απολαυστικά οι ίδιοι οι ηθοποιοί. Ειδικά το «Live And Let Die» η Τζένιφερ Λόρενς το ερμηνεύει κάνοντας δουλειές στο σπίτι, σκηνή ανθολογίας, άλλο να σας το περιγράφω κι άλλο να το βλέπετε. Μην το χάσετε το φιλμ, αγοράστε και το σάουντρακ, το πακετάκι είναι δύο σε ένα και αξίζει.
Σκέφτομαι λοιπόν και κάτι ακόμα. Ο σκηνοθέτης του «Οδηγού Διαπλοκής», ο Ντέιβιντ O. Ράσελ, πέρα από τη σκηνοθεσία, έχει εμπνευστεί σε ένα πράγμα επιπλέον από τον Μάρτιν Σκορσέζε. Η μουσική παίζει ρόλο και στο σενάριο, δεν είναι απλώς συνοδευτική. Οπως κάνει χρόνια ο Σκορσέζε μέχρι πρόσφατα, στον «Λύκο της Γουόλ Στριτ». Οπως συνηθίζει κατά κόρον στις ταινίες του ο Κουέντιν Ταραντίνο. Τα τραγούδια που επιλέγει αποτελούν από μόνα τους μία ολοκληρωμένη ιστορία, τα σάουντρακ είναι αυθύπαρκτα έργα με αρχή, μέση και τέλος. Με τη δική τους σκηνοθεσία. Ωραίο αυτό το παιχνιδάκι για όλους εμάς τους φαν της μουσικής. Κάτι σαν trivia. Ειδικά μετά τον «Οδηγό Διαπλοκής» έχουμε ξεσαλώσει. Ψάχνουμε κομμάτια, πρώτες και δεύτερες εκτελέσεις κ.ο.κ. Το «White Rabbit» το ξέρετε, έτσι; Των Jefferson Airplane. Για ακούστε λοιπόν μία αραβική διασκευή από τη Λιβανέζα Μάισα Καράα που υπάρχει στο σάουντρακ και μετά ελάτε να μου πείτε. Θαύμα.
Δημήτρης Κανελλόπουλος