15/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Καλατράβα καλείται να πληρώσει τις κακοτεχνίες

Φτερό στον άνεμο η Οπερα της Βαλένθια

      Pin It

opera-ValenthiaΘεοί και δαίμονες στρέφονται εναντίον του Σαντιάγο Καλατράβα, κυρίως όμως οι αρχές και οι κάτοικοι της γενέτειράς του Βαλένθια, καθώς η όπερά της, γνωστή και ως Ανάκτορο των Τεχνών Βασίλισσα Σοφία, έχει αρχίσει να… διαλύεται. Συγκεκριμένα πριν από τα Χριστούγεννα χιλιάδες κομμάτια από το ψηφιδωτό της πρόσοψης αποκολλήθηκαν και έπεσαν λόγω ισχυρών ανέμων και το κτίριο έκλεισε για λόγους ασφαλείας, ενώ ακυρώθηκαν οι προγραμματισμένες παραστάσεις. Ανάμεσά τους και η όπερα του Πουτσίνι «Μανόν Λεσκό», σε σκηνοθεσία Πλάθιντο Ντομίνγκο, που θα έκανε πρεμιέρα τον Φεβρουάριο.

 

Ο διάσημος όσο και αμφιλεγόμενος αρχιτέκτονας είχε καλύψει την πρόσοψη με μικροσκοπικά ψηφιδωτά πλακάκια, χρησιμοποιώντας την τεχνική που ο Αντονι Γκαουντί εφάρμοσε πρώτος, έναν αιώνα πριν, στα «σουρεαλιστικά» κτίριά του στη Βαρκελώνη. Από την περασμένη Δευτέρα τα συνεργεία έπιασαν δουλειά και αφαιρούν των πλακίδια, ενώ προσωρινά η όπερα θα βαφτεί σε λευκό χρώμα προκειμένου να ανοίξει μέχρι τα τέλη του άλλου μήνα. Επειτα από την κατακραυγή ο Καλατράβα, του οποίου τα φουτουριστικά έργα κοσμούν τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις, και την Αθήνα, ανέλαβε να καλύψει -μαζί με τις κατασκευαστικές εταιρείες- το κόστος της επισκευής που υπολογίζεται στα 3 εκατ. δολάρια.

 

Εκπρόσωπος του Καλατράβα δήλωσε πάντως ότι η αιτία του προβλήματος είναι άγνωστη, ενώ πρόσθεσε ότι οι εργασίες επισκευής έχουν στόχο να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των επισκεπτών, να ελαχιστοποιήσουν την αναταραχή στο πρόγραμμα της Οπερας και να δοθεί μόνιμη λύση για την πρόσοψη.

 

Η Οπερα της Βαλένθια, που εγκαινιάστηκε πριν από από οχτώ χρόνια, βρίσκεται στην καρδιά της Πόλης των Τεχνών και των Επιστημών, ενός εντυπωσιακού πάρκου με κέντρο συνεδρίων, γέφυρα, πλανητάριο, μουσείο επιστημών, και αποτελεί το πιο φιλόδοξο σχέδιο του Ισπανού αρχιτέκτονα για την ανάπτυξη της γενέτειράς του. Ωστόσο βρέθηκε στο στόχαστρο, όταν ο προϋπολογισμός της εκτοξεύτηκε από τα 300 εκατ. ευρώ στο 1,2 δισ. ευρώ και ο ίδιος αμείφθηκε πλουσιοπάροχα με το ποσό των 94 εκατ. ευρώ.

 

Ο 62χρονος αρχιτέκτονας δέχεται κριτική καθώς τα έργα του των τελευταίων ετών είτε παρουσιάζουν κατασκευαστικά προβλήματα, είτε υπερβαίνουν κατά πολύ τον προϋπολογισμό. Αυτό τον καιρό ολοκληρώνεται στο Μανχάταν ο σταθμός Path του μετρό που έχει την υπογραφή του, ωστόσο βρίσκεται σε δικαστική διαμάχη με τις αρχές της Βενετίας καθώς η γέφυρα που έκανε για την πόλη υπερέβη κατά 6 εκατ. ευρώ το αρχικό κόστος. Επίσης οι Ισπανοί τού ζητούν αποζημιώσεις για τα προβλήματα τα οποία παρουσιάστηκαν στη στέγη ενός οινοποιείου που έκανε στην Αλαβα και στο Συνεδριακό Κέντρο του Οβιέδο.

 

Επιμ.: Παρή Σπίνου

 

Scroll to top