Ανακοινώθηκαν χθες οι νέες υπηρεσίες της εταιρείας. Δεν θα φτάσουν πάντως τα επίπεδα του Βελγίου…
Της Χαράς Τζαναβάρα
Μπορεί οι ασφαλισμένοι να αδυνατούν να συνταγογραφήσουν τα φάρμακά τους, λόγω της ουσιαστικής διάλυσης του συστήματος δημόσιας υγείας, αλλά τα ΕΛΤΑ ετοιμάζονται στο τέλος του μήνα να μπουν στον χώρο της εξυπηρέτησης με το σύστημα πόρτα πόρτα και με χρέωση 3 ευρώ. Στοχεύει κυρίως στην εξυπηρέτηση ηλικιωμένων και προβλέπει ότι ο ενδιαφερόμενος ή κάποιο άλλο άτομο που έχει τη φροντίδα του θα απευθύνεται μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου στην αρμόδια υπηρεσία των ΕΛΤΑ, θα παραδίδει στον υπάλληλο που θα έρχεται στον χώρο του τη συνταγή και τα χρήματα για να παραλάβει σε εύλογο χρόνο τα φάρμακά του.
Είναι το πρώτο βήμα που ανακοίνωσε χθες στους δημοσιογράφους ο Κ. Μελαχροινός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, ενώ το πρόγραμμα περιλαμβάνει την παροχή και άλλων υπηρεσιών, π.χ. αγορά βιβλίων, με τη βοήθεια περίπου 1.000 μικρών οχημάτων. «Διαθέτουμε 4.000 υπαλλήλους που επισκέπτονται σε καθημερινή βάση 2 εκατ. κατοικίες σε όλη τη χώρα», ενημέρωσε και πρόσθεσε ότι «δεν θα φτάσουμε στα επίπεδα του Βελγίου, όπου οι ταχυδρομικοί καλύπτουν και τα ψώνια από το σουπερμάρκετ».
Και προπληρωμένη κάρτα
Τα ΕΛΤΑ ετοιμάζονται να μπουν και στον χώρο της προπληρωμένης κάρτας, που χρησιμοποιείται κυρίως για ασφαλείς αγορές μέσω internet. Η αγορά τους θα γίνεται από τα γραφεία του φορέα, από τα οποία 60, κυρίως στην Αθήνα και τις μεγάλες πόλεις, λειτουργούν σε 13ωρη βάση (7.30 π.μ.-8.30 μ.μ.). Ορισμένα ανοίγουν και το Σάββατο (9 π.μ.-4 μ.μ.), ενώ στο Σύνταγμα και την Ακρόπολη είναι ανοικτά και τις Κυριακές.
Από τις αρχές Δεκεμβρίου τα ΕΛΤΑ συνεργάζονται με την εμπορική αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μέσω της οποίας μπαίνουν στον χώρο της μεταφοράς δεμάτων με χαμηλότερες τιμές και καλύτερους χρόνους παράδοσης. Βεβαίως, παραμένουν τα προβλήματα διανομής των επιστολών σε μεγάλες περιοχές της επαρχίας, όπου δεν υπάρχουν δρόμοι και αριθμοί. Με βάση τη νομοθεσία, οι δήμοι οφείλουν να τοποθετήσουν θυρίδες για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου. Ομως το μέτρο δεν έχει εφαρμοστεί λόγω έλλειψης χρημάτων, ενώ ένας δήμος στην Κρήτη επέβαλε πρόστιμο στα ΕΛΤΑ για… κατάληψη χώρου όταν ο Οργανισμός προχώρησε στην τοποθέτηση θυρίδων.
Πρόκειται για μέτρα που στην ουσία στοχεύουν στη βελτίωση της «προίκας» των ΕΛΤΑ, τα οποία σημειωτέον ανήκουν στην αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ γιατί προβλέπεται να ιδιωτικοποιηθούν. Το 90% των μετοχών ανήκει σήμερα στο Δημόσιο και το υπόλοιπο 10%, μέσω του αμαρτωλού Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, βρίσκεται στα χέρια της Eurobank. Διοίκηση και εργαζόμενοι έχουν συμφωνήσει από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς σε μνημόνιο, το οποίο προβλέπει τη μείωση των εξόδων κατά 25 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 20 εκατ. θα προέλθουν από περικοπές μισθών.
Η περσινή χρονιά έκλεισε με έλλειμμα 6 εκατ. ευρώ, αλλά για φέτος προβλέπεται κερδοφορία. «Δεν υπάρχουν σε μας διαθεσιμότητες και μετατάξεις», τόνισε ο προερχόμενος από τη ΔΗΜΑΡ Κ. Μελαχροινός, διευκρινίζοντας ότι τα ΕΛΤΑ δεν επιχορηγούνται από το Δημόσιο. Το τελευταίο οφείλει 13,5 εκατ. για υπηρεσίες προς τους πολίτες που παρείχε ο Οργανισμός το 2013, ενώ προβλέπεται να εισπράξει άλλα 15 εκατ. για το τρέχον έτος.