kapsis 0509

16/01/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΠΟΕΣΥ: Παραπληροφορεί και πετάει λάσπη ο Καψής

«Με έωλες υπεκφυγές αλλά και αιχμές που αποκαλύπτουν τον εκδικητικό χαρακτήρα της απάντησής του, ο υφυπουργός επιδιώκει πλειστάκις να παραπληροφορήσει την κοινή γνώμη», αναφέρει η Ένωση. Τι απαντά ο υφυπουργός .
      Pin It

Συνεχίζεται η έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) και τον υφυπουργό Δημόσιας Τηλεόρασης, Παντελή Καψή. Με σημερινή της ανακοίνωση, η Ένωση σημειώνει πως «με έωλες υπεκφυγές αλλά και αιχμές που αποκαλύπτουν τον εκδικητικό χαρακτήρα της απάντησής του, ο υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης κ. Παντελής Καψής επιδιώκει πλειστάκις να παραπληροφορήσει την κοινή γνώμη εξακοντίζοντας λάσπη κατά των συνδικαλιστικών φορέων».

Στην ανακοίνωση προστίθενται τα εξής:

«Είναι άξιον απορίας πως από τη μια επιρρίπτει ευθύνη στην «εμμονή συνδικαλιστών» για τη μη επίτευξη συμφωνίας στο… non paper που παρέδωσε στους εργασιακούς εκπροσώπους επειδή δεν αναγνώριζαν τη Δ.Τ. και από την άλλη να αυτοαναιρείται διατυπώνοντας τη βεβαιότητα ότι στις συμβάσεις των μονιμοποιηθέντων με το Π.Δ. 164/2004 δεν αναγνωρίζεται προϋπηρεσία παρά μόνο ως χρονοεπίδομα! Εκπρόσωπος μιας ιδιαίτερης και μάλλον παράδοξης νομικής λογικής, ο υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης θεωρεί προφανώς δίκαιο και εύλογο να διαγράφεται ο εργασιακός βίος πολλών ετών των εργαζομένων στην ΕΡΤ, οι οποίοι απασχολούνταν σε αυτή με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου ή παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών για πέντε, δέκα ή και δεκαπέντε ακόμη έτη.

Φυσικά, γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Καψής, ότι η σύναψη τέτοιου είδους συμβάσεων δεν ήταν επιλογή των εργαζομένων αλλά του εργοδότη τους, προκειμένου να καταστρατηγείται η εργατική νομοθεσία και να αφαιρούνται δικαιώματα που παρέχει η σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου. Αυτή την κατάφωρη αδικία, άλλωστε, προσπάθησε να επανορθώσει μερικώς το περίφημο προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου (Π.Δ. 160/2004), διότι ο εργαζόμενος που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες δεν μπορεί να είναι όμηρος εξάμηνων ή ετήσιων συμβάσεων εργασίας. Βασικές αρχές του ευρωπαϊκού δικαίου επιτάσσουν την ίση μεταχείριση των εργαζομένων και απαγορεύουν τις δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου. Σήμερα ο κ. Καψής φαίνεται να περιφρονεί το Π.Δ. 164/2004 και την Οδηγία 1997/70/ΕΚ, με την οποία καθιερώθηκε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο για την αποτροπή της κατάχρησης που προκαλείται από τη χρησιμοποίηση διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ) καλεί για μία ακόμα φορά την κυβέρνηση να σεβαστεί το νόμο και τους εργαζομένους, να καταβάλλει τις νόμιμες αποζημιώσεις, καθώς επίσης τα δεδουλευμένα και τις άδειες που οφείλονται σ’ αυτούς από τον Οκτώβριο του 2012.»

Η απάντηση του υφυπουργού 

«Για μια ακόμα φορά, η ΠΟΕΣΥ αντί να ασχοληθεί στα σοβαρά για να βρει λύσεις στα προβλήματα των δημοσιογράφων, εκδίδει ανακοινώσεις εντυπωσιασμού», ήταν η απάντηση του κ. Καψή στην ανακοίνωση της ΠΟΕΣΥ. 

«Αναβαθμισμένη τηλεοπτικά η Βόρεια Ελλάδα»

Παράλληλα, ο υφυπουργός, με άλλη του ανακοίνωση, κάνει λόγο για τηλεοπτική αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται πως «σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΔΣ της ΝΕΡΙΤ, προβλέπεται η δημιουργία 2ου καναλιού πανελλαδικής εμβέλειας καθώς και Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακού Περιεχομένου η οποία θα έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη. Ήδη προκηρύχθηκαν ή θα προκηρυχθούν τις αμέσως προσεχείς ημέρες 64 θέσεις δημοσιογράφων, τεχνικών, και διοικητικών υπαλλήλων».

Η ανακοίνωση συνεχίζεται ως εξής:

«Η Γενική Διεύθυνση θα έχει το σχεδιασμό, την ανάθεση και την ευθύνη για την παραγωγή τοπικού και περιφερειακού προγράμματος. Στο πλαίσιο αυτό, θα μπορεί να προχωρήσει σε συνεργασία με την τοπική πολιτιστική βιομηχανία στην παραγωγή ενημερωτικών εκπομπών και να προσλάβει για το σκοπό αυτόν τους αναγκαίους δημοσιογράφους και συντελεστές παραγωγής που επιπλέον θα χρειαστούν, με συμβάσεις έργου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο εξορθολογισμός των δαπανών σε σχέση με το καθεστώς της ΕΤ-3 επιτρέπει να διατεθεί σημαντικά αυξημένο ποσό για την παραγωγή προγράμματος, παρά τη μείωση του προϋπολογισμού της ΝΕΡΙΤ κατά 60%. Συγκεκριμένα, το 2012 από τα περίπου 23 εκατ. που κόστιζε η ΕΤ-3, μόλις 5 εκατ. πήγαιναν για το πρόγραμμα – τα υπόλοιπα πήγαιναν σε μισθούς και σε έξοδα λειτουργίας. Στη ΝΕΡΙΤ προβλέπονται πάνω από 8,5 εκατ. για το πρόγραμμα του 2ου καναλιού. Τα χρήματα των τηλεθεατών, με άλλα λόγια, θα επιστρέφονται ως περιεχόμενο.

Είναι λάθος το ζήτημα της ραδιοτηλεοπτικής κάλυψης της περιφέρειας να αντιμετωπίζεται με όρους του παρελθόντος, ανάλογα δηλαδή με τον αριθμό των «διορισμών» που θα γίνουν ή δεν θα γίνουν. Οι βιομηχανίες διορισμών τελείωσαν!

Πρόθεση του ΔΣ της ΝΕΡΙΤ –και για το σκοπό αυτόν έχει ήδη αρχίσει τις σχετικές επαφές– είναι να προχωρήσει σε μια στενή συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τις ζωντανές δημιουργικές δυνάμεις της Θεσσαλονίκης, όπως είναι το Πανεπιστήμιο, οι επαγγελματικοί και κοινωνικοί φορείς αλλά και με την Εκκλησία. Μια τέτοια συνεργασία θα επιτρέψει στην τοπική κοινωνία να αποκτήσει βήμα έκφρασης μέσα από το 2ο κανάλι της ΝΕΡΙΤ, και βέβαια θα συμβάλει στην ακόμα πληρέστερη παραγωγή τοπικού περιεχομένου.

Στο πλαίσιο της ψηφιακής μετάβασης μάλιστα –η οποία σχεδιάζεται για τον Νοέμβριο του 2014 και θα επιτρέψει τη χρήση πολύ περισσότερων συχνοτήτων– οι προοπτικές μιας τέτοιας συνεργασίας θα είναι σημαντικά αναβαθμισμένες. Σε μια εποχή οικονομικής στενότητας είναι λάθος να τα περιμένουμε όλα από την κεντρική διοίκηση. Όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται να στηρίξουν την περιφέρεια, οφείλουν να κινητοποιηθούν και οι ίδιοι. Η διοίκηση της ΝΕΡΙΤ δεν είναι απλώς ανοιχτή, αλλά θα επιδιώξει ενεργητικά τέτοιες συνεργασίες. Είναι στα χέρια όλων να πετύχει, και να γίνει το 2ο κανάλι πραγματικά το κανάλι της περιφέρειας.»

 

efsyn.gr

Scroll to top