24/01/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακτοπλοΐα χωρίς… πλοία

Στο ΥΝΑ φορείς της Σάμου, της Ικαρίας και ο μητροπολίτης τους για το σοβαρό πρόβλημα της σύνδεσης των νησιών. Καμία δέσμευση από την πλευρά του υπουργείου για συγκεκριμένη λύση, λέει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή.
      Pin It

Στο ΥΝΑ φορείς της Σάμου, της Ικαρίας και ο μητροπολίτης τους για το σοβαρό πρόβλημα της σύνδεσης των νησιών. Καμία δέσμευση από την πλευρά του υπουργείου για συγκεκριμένη λύση, λέει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Η υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών τους (Σάμος – Ικαρία) τα τελευταία χρόνια και η ανησυχία των επιβατών για την αξιοπλοΐα των γερασμένων πλοίων της γραμμής, ήταν τα δύο βασικά θέματα που τέθηκαν χθες από την αντιπροσωπεία φορέων των δυο νησιών -ανάμεσά τους και ο Μητροπολίτης Σάμου- στον γ.γ. του ΥΝΑ Θανάση Μπούσιο και στον γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής Ν. Ζωίδη.

 

Η αντιπροσωπεία ήρθε στην Αθήνα μετά το αδιέξοδο που έχει προκύψει από την αποδρομολόγηση του «European Express», το οποίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Σύρος – Εύδηλος – Αγιος Κήρυκος – Φούρνοι – Καρλόβασι – Βαθύ, και την προσωρινή του αντικατάσταση από το «Θεόφιλος», με δύο μόνο δρομολόγια την εβδομάδα, καθώς παράλληλα καλύπτει και την άγονη γραμμή (Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα).

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά του υπουργείου ζήτησε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία ΝΕΛ να του δώσει χρονοδιάγραμμα για το πότε το «European Express» θα επιστρέψει στη γραμμή και παράλληλα απευθύνθηκε και σε δύο άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, την «Blue Star Ferries» και τη «Hellenic Seaways» για την προσωρινή κάλυψη της γραμμής.

 

Κύκλοι, πάντως, του υπουργείου απέδιδαν δίκιο στους κατοίκους και έλεγαν ότι πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί λύση, καθώς είναι αδύνατον να καλύπτεται αυτή η γραμμή δύο μόνο φορές την εβδομάδα και μάλιστα από το συγκεκριμένο πλοίο.

 

Στην αντιπροσωπεία συμμετείχε και η βουλευτής του νομού Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή, η οποία με δήλωσή της έκανε γνωστό πως, αν και η συζήτηση που είχαν με τους δύο γραμματείς κράτησε σχεδόν δύο ώρες, δεν είχαν καμία δέσμευση από την πλευρά του υπουργείου για συγκεκριμένη λύση. Αυτό που έγινε φανερό, κατά τη βουλευτή, ήταν η αδυναμία του υπουργείου, εξαιτίας του νομικού πλαισίου που η ίδια η κυβέρνηση έχει θεσπίσει να παρέμβει, βάζοντας κανόνες για την αξιοπρεπή και ανθρώπινη συγκοινωνία των νησιών.

 

«Ο κόμπος έφτασε στο χτένι» λένε οι κάτοικοι

 

«Οι πολίτες των νησιών μας δεν μπορούν να θεωρούνται δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Δεν μπορούμε να μετακινούμαστε χωρίς να έχουμε το στοιχειώδες αίσθημα ασφάλειας» πρόσθεσε η Αγνή Καλογερή και επεσήμανε για μια φορά ακόμα πως η ανάγκη για έναν δημόσιο ενιαίο φορέα ακτοπλοΐας και για την αλλαγή της νομοθεσίας που σήμερα αφήνει ασύδοτο το εφοπλιστικό κεφάλαιο, είναι πλέον επιτακτική.

 

* Βλάβη στον καταπέλτη σημειώθηκε χθες τα μεσάνυχτα στο επιβατηγό-οχηματαγωγό «Aqua Jewel» της ΝΕΛ, κατά τη διάρκεια παραμονής του στο λιμάνι της Σύρου. Συγκεκριμένα, δύο από τα πέδιλα του πρυμναίου καταπέλτη, και ειδικότερα οι πείροι τους, παρουσίασαν στρέβλωση.

 

Από τη Λιμενική Αρχή Σύρου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου, ο οποίος επετράπη τις πρώτες πρωινές ώρες χθες, μετά την ολοκλήρωση εργασιών αποκατάστασης της ζημιάς. Τελικά, το πλοίο απέπλευσε από το λιμάνι της Σύρου στις 04.35 τα ξημερώματα προς Τήνο – Ανδρο και επιστροφή.

 

[email protected]

 

Scroll to top