facebook

04/02/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΚΟΣΜΟΣ

Δέκα κεράκια σβήνει το Facebook

Το Facebook γιορτάζει τα δέκα του χρόνια χωρίς τυμπανοκρουσίες, παρά την μεγάλη ανάπτυξη του ομίλου, που αποτελεί αγαπημένο παιδί της Wall Street, ύστερα από μια καταστροφική εισαγωγή στο χρηματιστήριο.
      Pin It

«Θα γιορτάσουμε φέτος ακριβώς όπως κάνουμε κάθε χρόνο, με μια μικρή γιορτή το απόγευμα της Παρασκευής στα γραφεία μας», δήλωσε η εκπρόσωπος του ομίλου του πρώτου ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης Facebook, στην Καλιφόρνια, που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στον… αέρα του Διαδικτύου. 

Τον Ιανουάριο του 2004 σε μια αίθουσα του Χάρβαρντ εμφανίστηκε για πρώτη φορά το Facebook με σκοπό να ενώσει τους φοιτητές του πανεπιστημίου, αλλά στη συνέχεια μετατράπηκε σε μια παγκόσμια επιχείρηση που συνδέει τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο χρήστες.

Πλέον, ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είναι ένας από τους πιο νέους πολυεκατομμυριούχους του πλανήτη με περιουσία που ανερχόταν σε σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια της περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με την εξειδικευμένη εταιρία Wealth-X.

Χρηματιστηριακή ανάκαμψη

Ο ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης ξεπέρασε την καταστροφική του εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Η πολυαναμενόμενη εισαγωγή του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Nasdaq τον Μάιο του 2012 επισκιάστηκε από μια συσσώρευση τεχνικών προβλημάτων την πρώτη ημέρα, μετά μια πτώση της μετοχής, καθώς μέσα σε τρεις μήνες, η μετοχή είχε χάσει τουλάχιστον το μισό της αξίας της κατά την εισαγωγή της, για να πέσει έως και τα 17,73 δολάρια.

Έκτοτε ανέκαμψε, καταγράφοντας την περασμένη εβδομάδα ένα ιστορικό ρεκόρ στα 61,08 δολάρια, μια ανάκαμψη που οφείλεται στην στροφή του ομίλου προς τις φορητές συσκευές, η οποία κρίθηκε επιτυχημένη από ειδικούς.

Το Facebook είναι πράγματι ένας από τους μεγάλους παράγοντες του Διαδικτύου έχοντας διαχειριστεί καλύτερα μέχρι στιγμής μια μείζονα αλλαγή στις συνήθειες των χρηστών, τη σύνδεσή τους όλο και περισσότερο με ένα smartphone παρά με τον υπολογιστή.

Τα τελευταία αποτελέσματα του τριμήνου έδειξαν ότι η στρατηγική αυτή ήταν επωφελής: οι φορητές συσκευές αντιπροσώπευαν στο τέταρτο τρίμηνο το 53% των εσόδων του ομίλου από τις διαφημίσεις, δηλαδή 1,2 δισεκατομμύριο, έναντι μηδενικών εσόδων στις αρχές του 2012.

Το Facebook εκτόπισε επίσης πέρυσι τον διαδικτυακό όμιλο Yahoo. Από τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης, στην οποία εξασφάλισε το 5,7% των εσόδων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εξειδικευμένης εταιρίας eMarketer. Μόνο από τη διαφήμιση στις φορητές συσκευές, το μερίδιό του στην παγκόσμια αγορά ανερχόταν σε 18,44% πέρυσι, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Scroll to top