woody-allen

04/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Γούντι και οι φίλοι του αντεπιτίθενται

«Ψευδής και απαράδεκτη η επιστολή της Ντίλαν»

Με λακωνική δήλωσή του ο σκηνοθέτης, πιο οξείς και ευφραδείς οι δικηγόροι και φίλοι του, υποστηρίζουν όλοι ότι «για την απελπισία» της υιοθετημένης κόρης του δεν φταίνε ούτε η ίδια ούτε ο Γούντι. Αλλά η πλύση εγκεφάλου από την εκδικητική Μία Φάροου.
      Pin It

Με λακωνική δήλωσή του ο σκηνοθέτης, πιο οξείς και ευφραδείς οι δικηγόροι και φίλοι του, υποστηρίζουν όλοι ότι «για την απελπισία» της υιοθετημένης κόρης του δεν φταίνε ούτε η ίδια ούτε ο Γούντι. Αλλά η πλύση εγκεφάλου από την εκδικητική Μία Φάροου

 

Της Βένας Γεωργακοπούλου

 

Ο Γούντι Αλεν απάντησε χθες με ηρεμία στις κατηγορίες της υιοθετημένης κόρης του Ντίλαν, που στα 28 της χρόνια με επιστολή της στους «New York Times» επανέφερε την παλιά (από το 1992) ιστορία της υποτιθέμενης σεξουαλικής της κακοποίησης σε ηλικία 7 χρόνων. Με μια ολιγόλογη δήλωση αντέκρουσε τους ισχυρισμούς της και κάλεσε τους ανθρώπους να θυμηθούν ότι «καμία αξιόπιστη μαρτυρία κακοποίησης δεν είχε βρεθεί όταν η υπόθεση αρχικά ερευνήθηκε».

 

Είχε προηγηθεί στο ίδιο κλίμα και η εκπρόσωπος Τύπου του, Λέσλι Νταρτ. Λέγοντας ότι ο Γούντι Αλεν «βρήκε την επιστολή ψευδή και απαράδεκτη», επισήμανε τη σημασία των ίδιων των γεγονότων. Οτι, δηλαδή, «οι ανεξάρτητοι ειδικοί που είχαν οριστεί από τη Δικαιοσύνη έφτασαν στο συμπέρασμα πως η Ντίλαν Φάροου ήταν ανίκανη να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τη φαντασία και ότι κατά πάσα πιθανότητα είχε προπονηθεί από τη μητέρα της, Μία Φάροου. Κατηγορίες δεν απαγγέλθηκαν ποτέ».

 

Ο δικηγόρος του σκηνοθέτη, Ελκαν Αμπράμοβιτς, πιο οξύς, δήλωσε: «Είναι τραγικό ότι επανεμφανίζεται ύστερα από 20 χρόνια μια ιστορία κατασκευασμένη από μια εκδικητική ερωμένη, παρ' όλο που είχε πλήρως απορριφθεί από τις ανεξάρτητες αρχές. Το άτομο που φταίει για την απελπισία της Ντίλαν δεν είναι ούτε η ίδια ούτε ο Γούντι Αλεν».

 

Αναγκάστηκαν να πάρουν θέση και δύο ηθοποιοί στους οποίους η Ντίλαν απευθυνόταν προσωπικά στην επιστολή της, ψέγοντάς τους για τη συνεργασία τους με τον Γούντι. Η Κέιτ Μπλάνσετ, από το Φεστιβάλ της Σάντα Μπάρμπαρα, δήλωσε: «Είναι φανερό ότι η οικογένεια περνά μια μακρά και επώδυνη κατάσταση. Ελπίζω να βρουν λύση και ειρήνη». Ο Αλεκ Μπάλντουιν απάντησε επιθετικά στο τουίτερ σε κάποιον που του είπε να ζητήσει συγγνώμη από την Ντίλαν: «Ποιος στον διάολο είσαι εσύ που θεωρείς ότι πρέπει όλοι να σχολιάσουμε την αγωνία μιας οικογένειας; Εσύ ξέρεις τον ένοχο, ξέρεις ποιος λέει ψέματα; Κάνεις μεγάλο λάθος αν πιστεύεις ότι εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος ξένος μπορεί να πάρει θέση στα προβλήματα αυτής της οικογένειας». Αντίθετα, η Λένα Ντάνχαμ των «Girls» παρότρυνε το 1,3 εκατομμύριο αυτών που την ακολουθούν στο τουίτερ να διαβάσουν «το γενναίο και δυνατό γράμμα» της Ντίλαν.

 

Στη μάχη υπέρ του Γούντι Αλεν όρμησε και ο Ρόμπερτ Βέιντ, σκηνοθέτης τού «Woody Allen: Documentary». Με μπόλικες κακίες για τη Μία, αλλά και αποκαλύψεις. Σε μεγάλο του άρθρο στο «Τhe Daily Beast», αφού πρώτα δηλώνει ότι τα ερωτήματα «Μπορείς να ξεχωρίσεις την τέχνη από τον καλλιτέχνη; Είναι η Αμερική έτοιμη να συγχωρήσει τον Γούντι Αλεν;» προϋποθέτουν ενοχή του σκηνοθέτη, παρουσιάζει τη Φάροου ως υποκρίτρια. Υποστηρίζει πως η πρόσφατη δήλωσή της πως ο Ρόναν, ο γιος της με τον Γούντι, μπορεί και να γεννήθηκε από ερωτική της επαφή με τον… 71χρονο τότε πρώην σύζυγό της Φρανκ Σινάτρα, δείχνει ότι η Μία δεν είναι το υπόδειγμα ηθικής που παριστάνει, ούτε η σχέση της με τον Αλεν τόσο μονογαμική όσο την εμφανίζει. Αναρωτιέται: «Ποιος θα πιστέψει ότι ο Γούντι Αλεν ήταν τόσο ηλίθιος ώστε τέσσερις μήνες μετά τον χωρισμό τους, κι ενώ διεκδικoύσε την επιμέλεια των τριών τους παιδιών, θα πήγαινε στο εξοχικό της Φάροου στο Κονέκτικατ για να αποπλανήσει την Ντίλαν;». Θυμίζει ακόμα δύο καταθέσεις νταντάδων των παιδιών, που χαρακτήρισαν τη βιντεοκασέτα με τη μαρτυρία της Ντίλαν προϊόν μεθοδικής καθοδήγησης από τη Μία, γυρισμένη, κομμένη και μονταρισμένη όπως τη συνέφερε.

 

Ο Βέιντ αποκάλυψε ακόμα με ειρωνεία ότι η Μία, αφού πρώτα έδωσε την άδεια να συμπεριληφθούν κομμάτια από τις ταινίες της με τον Γούντι στο φιλμάκι που παίχτηκε στην τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών, μετά… άρχισε να τουιτάρει εναντίον της βράβευσής του! Φτάνει και σε ακραία επιχειρήματα. Υπενθυμίζει ότι η Μία έκανε στα 20 της παιδί με τον παντρεμένο Αντρέ Πρεβέν οδηγώντας τη γυναίκα του στο ψυχιατρείο, ότι ένας αδελφός της μπήκε φυλακή για σεξουαλική κακοποίηση δύο οχτάχρονων αγοριών (κάτω από τη μέση αυτό το χτύπημα) και, τέλος, ότι ο Μόουζις, ο υιοθετημένος γιος της με τον Γούντι, πρόσφατα έκανε την επανάστασή του.

 

Στα 36 του χρόνια, αφού πρώτα απομακρύνθηκε εντελώς από τη Μία και ξαναβρέθηκε με τον πατέρα του, ομολόγησε ότι «επιτέλους βλέπει τι πραγματικά έγινε στο σπίτι στο Κονέκτικατ» και χρησιμοποίησε χωρίς δισταγμό τη φράση «πλύση εγκεφάλου».

 

………………………………………………………………………………

 

1993: Ψυχίατροι, δικαστές και βιντεοκασέτες

 

Ας ρίξουμε μια ματιά στα αρχεία των αμερικανικών εφημερίδων της εποχής. Στις 9 Μαΐου του 1993 οι «Νιου Γιορκ Τάιμς» αναφέρουν ότι ο γιατρός Τζον Μ. Λέβενθαλ, που συνάντησε εννέα φορές την Ντίλαν, δήλωσε ενόρκως ότι ή εφηύρε την ιστορία κάτω από το στρες που της προκαλούσε ένα άστατο και ανθυγιεινό σπιτικό ή της είχε φυτευτεί στο μυαλό από τη μητέρα της. «Πιθανόν είναι συνδυασμός και των δύο», είχε πει. Οι περιγραφές της Ντίλαν αναιρούσαν η μία την άλλη, αλλά ακόμα και την ιστορία που είχε η ίδια διηγηθεί σε… βιντεοκασέτα τραβηγμένη από τη Φάροου. «Θεωρούμε πιθανόν ότι επέμενε στην κακοποίησή της λόγω του ισχυρού δεσμού με τη μητέρα της. Ακόμα και πριν από την καταγγελία της, ο Γούντι Αλεν εθεωρείτο στο σπίτι τους ένας φρικτός άνθρωπος που, αφού είχε ασελγήσει πάνω στην αδελφή της, Σουν-Γιν, αποτελούσε απειλή και για την ίδια». Ο γιατρός Λέβενθαλ τόνιζε ακόμα ότι η Φάροου μόνο και μόνο με το να την κινηματογραφεί ενθάρρυνε την Ντίλαν να κατασκευάσει την ιστορία: ήξερε ότι η μικρή τρελαινόταν να δίνει παράσταση.

 

Κι ενώ ο Γούντι Αλεν κέρδισε, παρ' όλες τις κατηγορίες, το δικαίωμα να επισκέπτεται την Ντίλαν, λίγους μήνες αργότερα έχασε τη μάχη της επιμέλειας των τριών παιδιών του με τη Μία. Ο δικαστής Ελιοτ Γουίλκ του Μανχάταν αποφάσισε ότι είναι «απορροφημένος από τον εαυτό του, αναξιόπιστος και αναίσθητος». Αμφισβήτησε τις καταθέσεις δύο ψυχοθεραπευτών που εξέτασαν την Ντίλαν και αποφάνθηκαν ότι δεν είχε κακοποιηθεί. Αφησε, όμως, ανοιχτή μια μελλοντική επαφή του Γούντι Αλεν με την υιοθετημένη κόρη του, αύξησε τις επιτηρούμενες συναντήσεις του με τον 5χρονο βιολογικό του γιο Σάτσελ, αλλά σεβάστηκε την άρνηση του άλλου υιοθετημένου παιδιού του με τη Μία, του 15χρονου Μόουζις, να βλέπει τον πατέρα του.

 

Scroll to top