Σε… πλειοδοσία υποσχέσεων για τα υδατοδρόμια επιδίδονται τα κυβερνητικά στελέχη, ενώ ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότησή τους! Μιλώντας χθες στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist, ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος προανήγγειλε ότι την Παρασκευή θα εκδοθούν οι πρώτες άδειες για τη λειτουργία τους και ότι οι πρώτες πτήσεις θα δρομολογηθούν στις αρχές του καλοκαιριού. Στην ομιλία του υπογράμμισε ότι με το νέο μεταφορικό μέσο θα δοθεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης παράκτιων περιοχών της χώρας ενώ θα λειτουργήσει παράλληλα ως μοχλός ανάπτυξης με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία. Ο υφυπουργός Μεταφορών έκανε επίσης εκτενή αναφορά στις συνδυασμένες μεταφορές, που περιλαμβάνουν, εκτός από τους αυτοκινητόδρομους, την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και τη σύνδεσή του με τα βασικά λιμάνια της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις ρυθμίσεις που προωθούνται στο πεδίο των logistics.
Στο ίδιο μήκος κύματος για τα υδατοδρόμια κινήθηκε και ο υπουργός Περιβάλλοντος. Ο Γιάννης Μανιάτης ανακοίνωσε χθες ότι δόθηκε το «πράσινο φως» για την επίσπευση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των απαιτούμενων υποδομών σε όλη την Ελλάδα, μετά τη συνάντησή του με εκπροσώπους της εταιρείας Hellenic Seaplanes, που δραστηριοποιείται σ’ αυτόν τον τομέα. Υποσχέθηκε μάλιστα ότι οι διαδικασίες έγκρισης θα δοθούν σύντομα και η Ελλάδα θα είναι έτοιμη να υποδεχτεί το νέο μεταφορικό μέσο πριν από τη φετινή τουριστική περίοδο.
Με ρυθμούς χελώνας πάντως προχωρά ο διαγωνισμός για τα περιφερειακά αεροδρόμια, που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τις κοινοπραξίες, που είχαν προεπιλεγεί τον Μάιο του 2013, πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή. Η τελευταία ανεπίσημη πληροφορία αναφέρει ότι οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν περιθώριο να υποβάλουν τους φακέλους τους ώς την Παρασκευή 6 Ιουνίου, σε αντίθεση με προηγούμενη διαρροή σύμφωνα με την οποία η προθεσμία θα έληγε στο τέλος Φεβρουαρίου. Πρόκειται για δύο ομάδες αεροδρομίων που θα εκχωρηθούν σε επενδυτές για 30 χρόνια, με δυνατότητα να παραταθεί η διάρκεια για άλλη μια δεκαετία. Θα έχουν δικαίωμα να κατασκευάσουν εμπορικά κέντρα και να αναπτύξουν νέες χρήσεις στους υπάρχοντες χώρους. Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό έχουν δηλώσει συμμετοχή έντεκα σχήματα. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Αβαξ-Zurich Airport, Fraport–Copelouzos, ΜΕΤΚΑ-Corporacion America, Global Liman Isletmeleti-Flughafen Munchen, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η τουρκική TAV, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η κροάτικη Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd και η αμερικανική Advent International.
Χαρά Τζαναβάρα