26/02/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα ελληνικά ντοκιμαντέρ που επέλεξε ο Δημήτρης Εϊπιδης για το φεστιβάλ (14-23 Μαρτίου)

Μέρκελ και Τσίπρας στη Θεσσαλονίκη

Γνωστοί σκηνοθέτες, πλούτος θεμάτων, και φυσικά η κρίση και η πολιτική να δίνουν το «παρών». Η «Νονά» του Κούλογλου είναι η καγκελάριος της Γερμανίας, ενώ δύο σκηνοθέτες πήραν στο κατόπι την προεκλογική εκστρατεία του Αλέξη.
      Pin It

Γνωστοί σκηνοθέτες, πλούτος θεμάτων, και φυσικά η κρίση και η πολιτική να δίνουν το «παρών». Η «Νονά» του Κούλογλου είναι η καγκελάριος της Γερμανίας, ενώ δύο σκηνοθέτες πήραν στο κατόπι την προεκλογική εκστρατεία του Αλέξη

 

"Κοινωνικο Ωδειο/ Notes", Θεκλα Μαλαμου και Αλεξανδρα ΣαλιμπαΜεγάλο κέφι είχαν κι αυτή τη χρονιά οι Ελληνες ντοκιμαντερίστες. Εδωσαν μια πολύ πλούσια σοδειά, που πατάει γερά τα πόδια της στην πραγματικότητα. Μέχρι και τη Μέρκελ και τον Τσίπρα πήραν στο κατόπι με τις κάμερές τους. Αν οι δουλειές τους θα έχουν και μεγάλο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, θα δείξει.

 

Ο Δημήτρης Εϊπίδης προγραμμάτισε, πάντως, συνολικά 60 ελληνικά ντοκιμαντέρ στο 16ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης-Εικόνες του 21ου αιώνα (14-23 Μαρτίου), που χοντρικά, για να συνεννοούμαστε, τα χωρίζει σε θεματικές κατηγορίες. Αξίζει να σημειώσουμε πως υπάρχουν νέες ταινίες γνωστών και έμπειρων σκηνοθετών (Κατερίνα Πατρώνη, Αννέτα Παπαθανασίου, Ηλίας Γιαννακάκης, Βασίλης Δούβλης, Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, Νίκος Γραμματικός, Μενέλαος Καραμαγγιώλης, Νίκος Λυγγούρης, Βουβούλα Σκούρα κ.ά.).

 

● Πολιτική: Ο Στέλιος Κούλογλου ανιχνεύει στη «Νονά» τη διαδρομή της Μέρκελ, η Εμιλυ Γιαννούκου και ο Αλέξανδρος Παπανικολάου ακολουθούν την προεκλογική εκστρατεία του Τσίπρα («Στο νήμα»), ο Γρηγόρης Οικονομίδης και ο Βάιος Σύρρος στο «128 Κερατέα: Μια πραγματική ιστορία» καταγράφουν την εξέγερση εναντίον του ΧΥΤΑ.

 

● Κρίση: Ο Γιώργος Αυγερόπουλος στο «Χαμένο σημείο της δημοκρατίας» καταγράφει τα γεγονότα μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ, πιο αισιόδοξες αποδεικνύονται οι Θέκλα Μαλάμου και Αλεξάνδρα Σαλίμπα στο «Κοινωνικό Ωδείο/Notes» αλλά και η Κατερίνα Πατρώνη στο «Η τέχνη της κρίσης, η περίπτωση του θεάτρου».

 

● Γυναικεία δικαιώματα: Η Αννέτα Παπαθανασίου επιστρέφει στο Αφγανιστάν και στο «Παίζοντας με τη φωτιά» αποκαλύπτει τη βαρβαρότητα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες. Το πολυσυζητημένο ήδη «Kismet» της Νίνας Μαρίας Πασχαλίδου επιμένει ότι τα τουρκικά σίριαλ βοηθάνε τη γυναικεία χειραφέτηση στις αραβικές χώρες, ενώ η Χριστίνα Πιτούλη ερευνά στο «Bref» την κλειτοριδεκτομή στις Αφρικανές της Ισπανίας.

 

● Ιστορία: Ο Ηλίας Γιαννακάκης προσθέτει νέες μαρτυρίες στο «Καλάβρυτα-Ανθρωποι και σκιές». Ο Βασίλης Δούβλης στο ντοκιμαντέρ «Στοργή στον λαό» φέρνει στο φως λογοκριμένα καρέ ταινιών από τη χούντα και διαθέτει και τη συμμετοχή των Θόδωρου Αγγελόπουλου και Παντελή Βούλγαρη.

 

● Τέχνη: Ο Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος σκύβει πάνω στις αγωνίες των νέων ηθοποιών στο ντοκιμαντέρ «Ηθοποιοί: Ημερολόγιο σπουδής», ο Νίκος Γραμματικός επισκέπτεται την επικράτεια των μύθων στο «Μήδεια… Κρείσσων των εμών βουλευμάτων», η σχέση θεάτρου και κρίσης κυριαρχεί στα «Should I stay or should I go?» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη και «Δεύτερο τέλος» του Νίκου Λυγγούρη. Ενώ η Βουβούλα Σκούρα βρίσκεται στο στοιχείο της με την ταινία «The Red Bank, James Joyce: Τα τετράδιά του, των ελληνικών» και ο Βασίλης Λουλές στη «Θηλειά» κατάφερε να εξομολογήσει έναν κομπάρσο από την «Αναπαράσταση» του Αγγελόπουλου.

 

Υπάρχουν ακόμα πολλά ντοκιμαντέρ-καλλιτεχνικά πορτρέτα, άλλα με εικόνες και ξεχωριστούς ανθρώπους από την Ελλάδα, οικολογικές ευαισθησίες, όπως στο «Χρυσό Δάσος» του Στρατή Βογιατζή για το ορυχείο στις Σκουριές, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν θέματα σχετικά με τη μετανάστευση, όπως στους «Ηλιόσπορους» του Αντώνη Τολάκη για τους μικρούς μετανάστες στο κέντρο της Αθήνας.

 

Τέλος, η Αγορά Ντοκιμαντέρ του φεστιβάλ φιλοξενεί 5 ελληνικές ταινίες στο τμήμα Docs in Progress, που διεκδικούν μαζί με τις άλλες 4 (από Βαλκάνια και Μεσόγειο) και το βραβείο σε υπηρεσίες post-production αξίας 15.000 ευρώ. Αλλες 4 ελληνικές ταινίες συμμετέχουν στο Docs in Thessaloniki/EDN Pitching Forum 2014 δίνοντας την ευκαιρία στους σκηνοθέτες και παραγωγούς τους να προωθήσουν τη δουλειά τους σε τηλεοπτικούς σταθμούς ελληνικούς και ξένους.

 

Β.Γεωργ.

 

Scroll to top