01/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελληνικό: βιάζονται να το ξεπουλήσουν

Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου το Δημόσιο φορτώνεται τα ρίσκα και τα βάρη του ανάδοχου, καθώς η κυβέρνηση επιθυμεί την εκποίηση του φιλέτου ώστε να θριαμβολογήσει εν όψει εκλογών για την προσέλκυση επενδύσεων.
      Pin It

Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου το Δημόσιο φορτώνεται τα ρίσκα και τα βάρη του ανάδοχου, καθώς η κυβέρνηση επιθυμεί την εκποίηση του φιλέτου ώστε να θριαμβολογήσει εν όψει εκλογών για την προσέλκυση επενδύσεων

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

«Γην και ύδωρ» δίνει η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός για να δελεάσει τους εναπομείναντες επενδυτές και να εξασφαλίσει τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για το Ελληνικό. Παρά τις πληροφορίες για το χαμηλό τίμημα, τα κυβερνητικά στελέχη ενδιαφέρονται να ξεπουλήσουν το «φιλέτο» και να θριαμβολογήσουν πριν από τις εκλογές για «επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας».

 

Αποζημίωση του ανάδοχου

 

Χθες δημοσιοποιήθηκε η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ), για την οποία πίεζε και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο θα συνυπογράψει τη σύμβαση για την πώληση των μετοχών της «Ελληνικόν Α.Ε.» στον ανάδοχο και επομένως θα φορτωθεί το ρίσκο αλλά κυρίως τα βάρη των όποιων μελλοντικών επενδύσεων.

 

Εχει ενδιαφέρον ότι η ΠΥΣ, που σημειωτέον δεν χρειάζεται να κυρωθεί από τη Βουλή, αποτελεί κατά κάποιον τρόπο τη… φυσική συνέχεια της υποχρέωσης που έχει αναλάβει το Δημόσιο, με τροπολογία η οποία εντάχθηκε στον πρόσφατο νόμο για τον ΕΟΠΥΥ(!), να αποζημιώσει τον ανάδοχο σε περίπτωση καθυστέρησης στην έγκριση των διοικητικών πράξεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες (πολεοδομία, αρχαιολογία, δασαρχείο κ.λπ.).

 

Οι μόνες προβλέψεις της ΠΥΣ για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος αφορούν τον προληπτικό έλεγχο της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο μετά την ανακήρυξη του πλειοδότη και την κύρωσή της από τη Βουλή. Βεβαίως υπάρχει το προηγούμενο των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους, όπου με τις ανάλογες διαδικασίες εξασφαλίστηκαν οι γενναίες επιδοτήσεις προς τους εργολάβους και η εκτίναξη των τιμών των διοδίων στα ύψη.

 

Σε χρόνο-ρεκόρ

 

Οι απαιτήσεις των επίδοξων επενδυτών έγιναν δεκτές σε χρόνο-ρεκόρ, αφού η εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ υποβλήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου και σε λιγότερες από 48 ώρες διατυπώθηκε η πρόταση του πρωθυπουργού, υπογράφηκε από ολόκληρο το υπουργικό συμβούλιο και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 45Α΄, 27/2/2014). Η σπουδή εξηγείται από το γεγονός ότι είχε οριστεί για χθες η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τους εναπομείναντες επενδυτές. Χθες συνεδρίασε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

 

Η μοναδική προσφορά που κατατέθηκε ήταν της Lamda Development του ομίλου Λάτση σε συνεργασία με εταιρείες του Αμπου Ντάμπι, της Κίνας και της Ευρώπης.

 

Scroll to top