05/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κόμβος η Θυμαριά!

Το σχέδιο για τη δημιουργία «Εφοδιαστικών πάρκων» παρουσίασαν χθες Χατζηδάκης - Χρυσοχοΐδης. Υποσχέθηκαν ότι θα πέσουν οι τιμές, ο Πειραιάς «θα» γίνει το πρώτο λιμάνι στη Μεσόγειο και η Ελλάδα «θα» αναδειχθεί στο διαμετακομιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής.
      Pin It

Το σχέδιο για τη δημιουργία «Εφοδιαστικών πάρκων» παρουσίασαν χθες Χατζηδάκης – Χρυσοχοΐδης. Υποσχέθηκαν ότι θα πέσουν οι τιμές, ο Πειραιάς «θα» γίνει το πρώτο λιμάνι στη Μεσόγειο και η Ελλάδα «θα» αναδειχθεί στο διαμετακομιστικό κέντρο της ευρύτερης περιοχής

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

51Πολεοδομικά πριμ, αλλά και χρηματοδοτήσεις από το νέο ΕΣΠΑ προαναγγέλλει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τη δημιουργία «εφοδιαστικών πάρκων», των γνωστών logistics, με άφθονες υποσχέσεις για μείωση του κόστους μεταφορών και καλύτερες τιμές στο ράφι για τον καταναλωτή, αλλά και «πράσινες» μεταφορές. Το νομοσχέδιο, που παρουσιάστηκε χθες από τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης και Μεταφορών, προβλέπεται να τεθεί σε διαβούλευση για λίγες ημέρες πριν υποβληθεί στη Βουλή για να ενταχθεί πιθανότατα στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την απλούστευση των αδειοδοτήσεων. Στόχος είναι να ολοκληρωθούν όλες οι νομοθετικές ρυθμίσεις (υπουργικές αποφάσεις, προεδρικά διατάγματα, κ.λπ.) ώς το τέλος του έτους. Ο Κωστής Χατζηδάκης και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προανήγγειλαν τη δημιουργία δύο εθνικής εμβέλειας πάρκων Logistics, στο Θριάσιο και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στην περίπτωση του Θριασίου πρόκειται για ακίνητο 600 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, για το οποίο υπάρχουν σχέδια ανάπτυξης από το 2003, αλλά χωρίς αποτελέσματα ώς σήμερα. Τα νέα σχέδια προβλέπουν την εκπόνηση πολεοδομικής μελέτης, μέσα από την οποία θα καθοριστούν χώροι και χρήσεις που θα παραχωρούνται με μακροχρόνια μίσθωση σε ιδιώτες που κατασκευάζουν αποθηκευτικούς χώρους αλλά και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις.

 

Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ακούστηκαν πολλά «θα», αφού η ανάπτυξη των logistics συνδέθηκε με το «στρατηγικό μέλλον» της Ελλάδας και την ανάδειξή της ως διαμετακομιστικού κέντρου στην ευρύτερη περιοχή. «Θα πιάσουν τόπο οι πόροι», υποσχέθηκε ο Κωστής Χατζηδάκης, που έδωσε έμφαση στη σύνδεση των λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Μάλιστα, ο υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε ότι σε δύο χρόνια το λιμάνι του Πειραιά θα είναι το πρώτο στη Μεσόγειο. Υποσχέθηκε ότι σε τρία χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ ήταν θετική η δέσμευσή του ότι κύριος άξονας μεταφοράς προϊόντων δεν θα είναι οι αυτοκινητόδρομοι.

 

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

 

Οι βασικότερες διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν τα εξής:

 

Θεσπίζεται κατώτερο όριο στα 500 στρέμματα για να χωροθετηθεί «εφοδιαστικό πάρκο» εθνικής κλίμακας, που θα εντάσσεται στις διαδικασίες fast track και σε ένα από τα οκτώ προγράμματα χρηματοδότησης του νέου ΕΣΠΑ.

 

Επιτρέπεται να λειτουργούν και εκτός βιομηχανικών περιοχών, καθώς και σε εντός σχεδίου ακίνητα, αρκεί να μην απαγορεύεται η χρήση από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις.

 

Εξασφαλίζονται αυξημένοι όροι δόμησης σε σχέση με αυτούς που προβλέπονται σήμερα για αποθηκευτικούς χώρους. Τα γήπεδα αυτής της κατηγορίας θα ενταχθούν στο πολεοδομικό καθεστώς της βιομηχανίας και θα έχουν συντελεστή δόμησης 1,6, η κάλυψη θα ανέβει στο 70% της επιφάνειας και το ύψος των κτιρίων θα φτάνει στα 18 μέτρα, όταν σήμερα το όριο είναι στα 10 μέτρα.

 

Προβλέπεται απευθείας σύνδεση των εγκαταστάσεων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ για το οδικό δίκτυο θα εξασφαλίζονται ειδικοί όροι με την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης.

 

Επιτρέπεται η είσοδος των επιχειρήσεων logistics και στον τομέα της μεταφοράς.

 

Προαναγγέλλεται η λειτουργία city logistics, με όρους που θα καθοριστούν με προεδρικό διάταγμα. Θα αφορούν μικρότερα ακίνητα, μέσα σε αστικά κέντρα ή στις παρυφές τους, όπου θα συγκεντρώνονται προϊόντα και στη συνέχεια θα προωθούνται στα σημεία πώλησης. Στόχος είναι να μειωθεί η χρήση φορτηγών μεταφοράς και να μεγιστοποιηθεί η αξιοποίηση του χώρου τους.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Ανάλογες υποσχέσεις και πριν δύο χρόνια

 

Μείωση τιμών για τον καταναλωτή από 3 έως και 15%, ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος, αναμένει η κυβέρνηση μέσα από την προώθηση των logistics. Η ομολογία ήρθε έπειτα από αλλεπάλληλες ερωτήσεις δημοσιογράφων και βασίζεται στα διεθνή δεδομένα, αφού ώς τώρα δεν έχουν γίνει μελέτες για την ελληνική πραγματικότητα. Εύλογο το δημοσιογραφικό «κάρφωμα» ότι ανάλογες υποσχέσεις είχαν ακουστεί πριν από μια διετία, όταν κατ’ εντολήν της τρόικας η κυβέρνηση προχωρούσε στην απελευθέρωση των χερσαίων μεταφορών. Τα περιορισμένα αποτελέσματα παραδέχτηκε και ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης, απέδωσε όμως το γεγονός στον περιορισμό του μεταφορικού έργου, λόγω της οικονομικής κρίσης. «Στον χώρο των φορτηγών υπάρχει τερατογένεση», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών και προανήγγειλε τη λήψη νέων μέτρων ώστε να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις της αγοράς, χωρίς να δώσει περισσότερες πληροφορίες. Στη χώρα μας κυκλοφορούν περίπου ένα εκατομμύριο φορτηγά ιδιωτικής χρήσης και 33.000 δημόσιας χρήσης, από τα οποία πάνω από 7.000 ανήκουν σε ελληνικές εταιρείες μεταφορών με έδρα γειτονικές χώρες, κυρίως τη Βουλγαρία, όπου οι φόροι, ο ΦΠΑ και τα ημερομίσθια είναι πολύ κατώτερα σε σχέση με την Ελλάδα. Οι ενώσεις φορτηγών έχουν καταγγείλει κατά καιρούς παράνομες μεταφορές από οχήματα με ξένες πινακίδες.

 

Χ.ΤΖ.

 

 

Scroll to top