06/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το ταμείον είναι «συν» με αιματηρές περικοπές

Κομπορρημονεί η διοίκηση του ΟΣΥ για το πλεόνασμα που πέτυχε απολύοντας προσωπικό, ψαλιδίζοντας μισθούς, καταργώντας γραμμές και αραιώνοντας δρομολόγια λεωφορείων και τρόλει, προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία στους επιβάτες.
      Pin It

Κομπορρημονεί η διοίκηση του ΟΣΥ για το πλεόνασμα που πέτυχε απολύοντας προσωπικό, ψαλιδίζοντας μισθούς, καταργώντας γραμμές και αραιώνοντας δρομολόγια λεωφορείων και τρόλει, προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία στους επιβάτες

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

43Μπορεί οι πολίτες να περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις για να περάσει λεωφορείο, αλλά η διοίκηση της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) πανηγυρίζει γιατί κατάφερε για πρώτη φορά να παρουσιάσει θετικό απολογισμό στα οικονομικά της. Είναι ένα αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε με «ψαλίδισμα» στους μισθούς των εργαζομένων και μείωση του προσωπικού πάνω από 25% την τελευταία τριετία, κατάργηση γραμμών λεωφορείων-τρόλεϊ και αραίωση δρομολογίων, αλλά και περικοπές λειτουργικών εξόδων.

 

Πρόκειται για το δίκτυο που εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος του Λεκανοπεδίου, με 2.142 λεωφορεία και 366 τρόλεϊ, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν μειωθεί στους 6.183 -στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας.

 

Μειωμένα έσοδα

 

Το τελευταίο τρίμηνο του 2013 έχουν σχεδόν διπλασιαστεί οι έλεγχοι εισιτηρίων, δεν υπάρχουν όμως στοιχεία για τα έσοδα από τα πρόστιμα. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία αφορούν τον Σεπτέμβριο, οπότε βεβαιώθηκαν έσοδα 339.234 ευρώ, ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2012.

 

Ο πρώτος απολογισμός της ΟΣΥ μετά τη συγχώνευση των εταιρειών λεωφορείων και τρόλεϊ αναφέρει ότι το πλεόνασμα για το 2013 φτάνει τα 53,5 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι πέρυσι η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε κατά 8,37% και διαμορφώθηκε στα 143,2 εκατ. ευρώ έναντι 156,3 εκατ. το 2012.

 

Σε χθεσινή ανακοίνωση της ΟΣΥ επισημαίνεται ότι το πλεόνασμα της περασμένης χρονιάς δεν οφείλεται σε καθυστερήσεις στην εξόφληση οφειλών. Συγκεκριμένα:

 

Την περασμένη χρονιά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τρίτους είχαν μειωθεί κατά 52% και διαμορφώθηκαν στα 38,6 εκατ. ευρώ, έναντι 79,7 εκατ. στα τέλη του 2012.

 

Διατέθηκαν για ανταλλακτικά και προμήθειες 71 εκατ. ευρώ, όταν το 2012 είχαν καταβληθεί 68,9 εκατ. και το 2011 μόνο 51,9 εκατ. ευρώ. Διαφορετική είναι η εικόνα που δίνουν οι εργαζόμενοι, που διαμαρτύρονται ότι πολλά λεωφορεία παραμένουν στα αμαξοστάσια λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, με αποτέλεσμα να καταργούνται δρομολόγια.

 

Η τρίτη γενιά του μετρό

 

Το δίκτυο του μετρό, πάντως, ετοιμάζεται να υποδεχτεί την τρίτη γενιά συρμών. Από χθες τα βαγόνια με την πράσινη διαγράμμιση έκαναν την πρώτη τους, δοκιμαστική, εμφάνιση στη γραμμή Αγία Μαρίνα-Δ. Πλακεντίας και σταδιακά θα ενταχθούν στο σύστημα και οι 17 συρμοί που αναμένουν από το περασμένο φθινόπωρο στα Σεπόλια.

 

Οι νέοι συρμοί διαθέτουν κλιματισμό για τους επιβάτες, πτυσσόμενα βοηθητικά σκαλιά για άτομα με κινητικά προβλήματα, που ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός κουμπιού, αισθητήρες ανίχνευσης καπνού και οθόνες ηλεκτρονικής πληροφόρησης. Είναι όμως «καλωδιωμένοι» με κάμερες κλειστού κυκλώματος, μέσω του οποίου καταγράφεται ό,τι συμβαίνει στο εσωτερικό του τρένου. Η επίσημη εκδοχή είναι ότι με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός θα μπορεί να κλείνει με ασφάλεια τις πόρτες των βαγονιών. Στην πράξη όμως ο «Μεγάλος Αδελφός» καλύπτει όλο το δίκτυο του μετρό.

 

Scroll to top