06/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΞΕΚΙΝΑ ΑΜΕΣΑ Η ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ - ΣΤΟ «ΒΡΟΝΤΟ» ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ

Μέσα στο 2014 η πώληση του 67% του ΟΛΠ

      Pin It

Ακριβώς μία εβδομάδα μετά τη συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ και παρά τις σοβαρές ενστάσεις και τα ερωτήματα που τέθηκαν ακόμα και από κυβερνητικούς βουλευτές, το ΤΑΙΠΕΔ με χθεσινή ανακοίνωσή του έκανε γνωστό ότι ξεκινάει άμεσα η διαγωνιστική διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2014. Η ανακοίνωση του Ταμείου, μόλις μιας παραγράφου, αναφέρει: «Το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, ενέκρινε τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου τής Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., αφού έλαβε υπόψη τα σχόλια που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής». Στο ακέραιο τηρείται λοιπόν το κυβερνητικό πρόγραμμα, καθώς ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε δηλώσει αμέσως μετά το τέλος της συζήτησης στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα ότι μέχρι την Παρασκευή θα έχει δημοσιευτεί η σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Και απ’ ό,τι φαίνεται, η πρόβλεψη του υπουργού θα πραγματοποιηθεί.

 

Από την άλλη, εντύπωση προκαλεί η τόση βιασύνη, καθώς στη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής οι βουλευτές που συμμετείχαν, τόσο της αντιπολίτευσης, όσο και του ΠΑΣΟΚ, κατέθεσαν μια σειρά από σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις, τις οποίες υποτίθεται το ΤΑΙΠΕΔ θα τις μελετούσε και μάλιστα οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ περίμεναν και συγκεκριμένες απαντήσεις. Αντί γι’ αυτό η ανακοίνωση του Ταμείου αναφέρει ότι «έλαβε υπόψη τα σχόλια που διατυπώθηκαν», ενώ είναι γνωστό πως δεν επρόκειτο για σχόλια, αλλά για σημαντικά ερωτήματα-παρατηρήσεις, όπως αυτά που έθεσαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Φίλιππος Σαχινίδης και Γιάννης Κουτσούκος:

 

- Πώς είναι δυνατόν η κυβέρνηση να προχωράει στη διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ πακέτου μετοχών άνω του 50% χωρίς να έχει προχωρήσει στην εφαρμογή του ν. 4150 με τον οποίο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ);

 

- Πώς γίνεται να προχωράει η διαδικασία αφού παραμένουν ακόμα αδιευκρίνιστα τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό, καθώς δεν τα έχει κρίνει η Ε.Ε.;

 

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια μέσω των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων (ΟΜΥΛΕ και Λιμενεργάτες ΟΛΠ) έχουν καταγγείλει ότι αυτός δεν είναι «διαγωνισμός», αλλά «ανάθεση» και έχουν προειδοποιήσει με κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.

 

Χρ. Παπασταθοπούλου

 

Scroll to top