Malaysian-Airlines-aeroplano-aerodromio

09/03/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

«Ύποπτα» διαβατήρια, «εξαιρετικός» ο πιλότος τού άφαντου αεροσκάφους

Σε αναζήτηση των συνθηκών που οδήγησαν στην εξαφάνιση αεροσκάφους της Malaysia Airlines, βρίσκονται οι μαλαισιανές αρχές αλλά και η Ιντερπολ. Εντείνονται οι ανησυχίες ότι συνετρίβη στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας .
      Pin It

Συνεχίζονται οι έρευνες για την ανεύρεση του αεροσκάφους της Malaysia Airlines που εξαφανίστηκε το Σάββατο, με τις μαλαισιανές αρχές να εξετάζουν όλες τις πιθανότητες, ακόμη και αυτή της τρομοκρατικής επίθεσης, αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις δολιοφθοράς ή καταγγελίες για επίθεση. Την ίδια ώρα, εντείνονται οι ανησυχίες ότι συνετρίβη στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Παράλληλα, η Ιντερπολ (η Διεθνής Οργάνωση Εγκληματολογικής Αστυνομίας) ανακοίνωσε σήμερα ότι τουλάχιστον δύο διαβατήρια που είχαν καταχωρηθεί στη βάση δεδομένων της ως κλεμμένα ή απολεσθέντα χρησιμοποιήθηκαν από άτομα που επιβιβάστηκαν στο αεροσκάφος της Malaysia Airlines που αγνοείται και πρόσθεσε ότι «εξετάζει και άλλα ύποπτα διαβατήρια».

Η Ιντερπολ ανακοίνωσε ότι δεν έγινε έλεγχος στη βάση δεδομένων της από καμία χώρα σχετικά με τα διαβατήρια ενός Αυστριακού και ενός Ιταλού από τη στιγμή που δηλώθηκαν ως απολεσθέντα μέχρι την αναχώρηση της πτήσης.

«Ενώ είναι πολύ νωρίς για να εικάσουμε ότι μπορεί να υπάρχει σχέση μεταξύ των κλεμμένων διαβατηρίων και του αγνοούμενου αεροπλάνου, είναι φανερά πολύ ανησυχητικό το ότι κάποιος μπόρεσε να επιβιβαστεί σε αεροσκάφος που πραγματοποιούσε διεθνή πτήση χρησιμοποιώντας ένα κλεμμένο διαβατήριο καταχωρημένο στις βάσεις δεδομένων της Ιντερπολ», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο γενικός γραμματέας της Οργάνωσης Ρόναλντ Νομπλ.

«Εξαιρετικός γνώστης…»

Ο πιλότος του αεροσκάφους ήταν λάτρης του Boeing 777 σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που όταν είχε ρεπό πέρναγε τον ελεύθερο χρόνο του σε έναν προσομοιωτή πτήσεων που είχε εγκαταστήσει στο σπίτι του, σύμφωνα με μαρτυρίες νυν και πρώην συναδέλφων του.Ο 53χρονος Ζάχαρι Αχμαντ Σαχ, ο πιλότος του αεροσκάφους με τους 239 επιβαίνοντες που είχε προορισμό το Πεκίνο κι είχε αναχωρήσει από την Κουάλα Λουμπούρ, ήθελε ανέκαθεν να κάνει αυτό το επάγγελμα κι είχε ενταχθεί στο προσωπικό της Malaysia Airlines το 1981.

Υπάλληλοι της εταιρείας που εργάζονταν μαζί του είπαν ότι ο Ζάχαρι γνώριζε υπερβολικά καλά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του Boeing 777 καθώς έκανε συνεχώς πρακτική εξάσκηση στον προσομοιωτή. Ο Ζάχαρι είχε εγκαταστήσει τον προσομοιωτή για Μπόινγκ 777 στο σπίτι του σε προάστιο στα περίχωρα της πρωτεύουσας της Μαλαισίας, όπου κατοικούν πολλοί εργαζόμενοι σε αεροπορικές εταιρείες καθώς βρίσκεται κοντά στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ.

Φωτογραφίες που είχε ανεβάσει στη σελίδα του στο Facebook δείχνουν έναν προσομοιωτή με τρεις οθόνες υπολογιστή, πολλά καλώδια και αρκετούς ηλεκτρονικούς πίνακες. Το πάθος του για τα αεροπλάνα δεν περιοριζόταν μόνο στο Μπόινγκ 777. Από άλλες φωτογραφίες που έχει ανεβάσει στο Facebook προκύπτει ότι είχε μεγάλη συλλογή από τηλεχειριζόμενα αεροσκάφη μινιατούρες, περιλαμβανομένου ενός δικινητήριου ελικοπτέρου.

Ο Ζάχαρι είχε πάρει άδεια εξεταστή από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μαλαισίας και εξέταζε πιλότους σε προσομοιωτές πτήσεων, σύμφωνα με πολλούς αξιωματούχους της Malaysia Airlines, οι οποίοι θεωρούν αδύνατον να ευθύνεται εκείνος με οποιονδήποτε τρόπο για την εξαφάνιση του αεροσκάφους.

Ο Ζάχαρι είχε πετάξει με αεροσκάφη Fokker F50, Boeing 737 και Airbus A300 στις τρεις δεκαετίες και πλέον που εργαζόταν για την Malaysia Airlines. Είχε στο ενεργητικό του περισσότερες από 18.000 ώρες πτήσης, ενώ ο 27χρονος συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ είχε 2.763 κι είχε προσληφθεί στην εταιρεία το 2007.

Φόβοι για το χειρότερο

«Υπάρχουν φόβοι για το χειρότερο σενάριο» σχετικά με την τύχη του αεροσκάφους, ανακοίνωσε σήμερα Κυριακή η αεροπορική εταιρεία. Με την πάροδο των ωρών εντείνονται οι ανησυχίες για την πιθανότητα το αεροσκάφος να συνετρίβη στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Οι αρχές εικάζουν ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στα ανοικτά των ακτών του Βιετνάμ τα ξημερώματα του Σαββάτου, αφότου έχασε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ενώ βρισκόταν στις ανατολικές ακτές της Μαλαισίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με μία αμερικανική εταιρεία η οποία ειδικεύεται στην αντιμετώπιση καταστροφών.

«Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης θα συνεχιστεί για όσο χρειαστεί», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ, ενώ πρόσθεσε ότι η χώρα του έχει αναπτύξει 15 αεροπλάνα, έξι πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και τρία σκάφη του λιμενικού. Εκτός από τα βιετναμέζικα πλοία, η Κίνα και οι Φιλιππίνες έχουν στείλει επίσης πλοία στην περιοχή για να βοηθήσουν στις έρευνες, ενώ οι ΗΠΑ, οι Φιλιππίνες και η Σιγκαπούρη έχουν στείλει στρατιωτικά αεροσκάφη. Η Κίνα έχει επίσης θέσει σε κατάσταση ετοιμότητα άλλα πλοία και αεροσκάφη.

Η οικογένεια ενός Κινέζου επιβάτη κατάφερε να συνδεθεί με το κινητό του τηλέφωνο, έτσι τώρα οι μαλαισιανές αρχές προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το σήμα για να εντοπίσουν το Boeing, μετέδωσε σήμερα ένας κρατικός τηλεοπτικός σταθμός της Κίνας.

Αν επιβεβαιωθούν οι φόβοι, ενδέχεται να πρόκειται για το πιο αιματηρό αεροπορικό δυστύχημα από το 2001, οπότε 265 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί στις ΗΠΑ από τη συντριβή ενός Airbus A-300 της εταιρείας American Airlines.

 

efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters

Scroll to top