12/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου - Τρίπολης

Αλλα 250 εκατ. ευρώ ζητούν οι εργολάβοι

      Pin It

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

«Πανωπροίκια» άνω των 250 εκατ. ευρώ διεκδικούν και οι εργολάβοι του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, όπου τα έργα κινούνται εκτός χρονοδιαγράμματος αλλά δεν είχαν σταματήσει, όπως στις άλλες τέσσερις περιπτώσεις. Επικαλούμενοι διατάξεις της αρχικής σύμβασης του 2007, ζητούν πρόσθετη αποζημίωση λόγω της πτώσης των εσόδων από τα διόδια. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», δεν φαίνεται να έχει ουσιαστικές αντιρρήσεις και εξετάζει μόνον τη θεσμική φόρμουλα για την καταβολή των πρόσθετων κονδυλίων. Υπενθυμίζεται ότι τους άλλους τέσσερις αυτοκινητόδρομους (Κορίνθου-Πάτρών, Ιόνια οδό, Μαλιακός-Κλειδί και Ε-65) χρειάστηκαν πολύχρονες διαπραγματεύσεις, συζητήσεις με τις Βρυξέλλες και κυρίως συμπληρωματική σύμβαση. Ολα δείχνουν ότι θα αξιοποιηθεί η πρόβλεψη του νόμου 3559/2007, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Παρά το γεγονός ότι υπογράφηκε σε εποχές «παχιών αγελάδων», προέβλεπε την καταβολή αποζημίωσης στους εργολάβους, που έφτανε τα 131 εκατ. ευρώ σε τιμές 2005, σε περίπτωση πτώσης του κυκλοφοριακού φόρτου και μείωσης των εσόδων από τα διόδια. Επικαιροποιημένο και σε βάθος 30ετίας, που διαρκεί η σύμβαση παραχώρησης, το οφειλόμενο από το Δημόσιο ποσόν εκτιμάται σε 190-200 εκατ. ευρώ. Υπάρχει όμως μια «λεπτομέρεια», αφού το συγκεκριμένο κονδύλι καταβάλλεται μετά την ολοκλήρωση του έργου.

 

Οι εργολάβοι πάντως διεκδικούν περισσότερα και επιπλέον πιέζουν για την άμεση καταβολή τους. Παρουσίασαν στοιχεία για μείωση των διελεύσεων οχημάτων την τελευταία τριετία έως και 50% σε σχέση με τους προβλεπόμενους από την κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία δεν είχε δημοσιοποιηθεί κατά την ψήφιση της σύμβασης από τη Βουλή. Επικαλούνται ότι λόγω της μείωσης των εισπράξεων έχει σταματήσει η δανειοδότηση του έργου. Διεκδικούν επίσης αποζημιώσεις από τη μεγάλη καθυστέρηση του τμήματος του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Τσακώνας, που κατασκευάζεται με ευθύνη του Δημοσίου. Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, μαζί με τη διακλάδωση των 34,6 χλμ. Λεύκτρο-Σπάρτη, έχει μήκος 205 χλμ. Σε αυτά περιλαμβάνεται το έτοιμο κομμάτι των 82,6 χλμ. Κόρινθος-Αρτεμίσιο, όπου έγιναν βελτιώσεις. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 1.076 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 330 εκατ. αποτελούν δημόσια συμβολή από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Ο αυτοκινητόδρομος έπρεπε να παραδοθεί στα τέλη του 2012. Ανάδοχοι είναι οι ελληνικές εταιρείες «Ακτωρ» του ομίλου Μπόμπολα (συμμετέχει στην κοινοπραξία με ποσοστό 71,67%), «J &P-Αβαξ» (15%) και «Intrakom Συμμετοχών» (13,33%).

 

Scroll to top