Πτώση αξίας πωλήσεων παρουσίασαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2012 λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της Infobank Hellastat Α.Ε, ο συνολικός κύκλος εργασιών της αγοράς σούπερ μάρκετ αυξήθηκε οριακά από το προηγούμενο έτος (+0,4%), γεγονός που οφείλεται στην ανάπτυξη των μεγάλων αλυσίδων, καθώς αναδεικνύονται πιο ανθεκτικές στην ύφεση έναντι των μικρότερων επιχειρήσεων.
Τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ έχουν υιοθετήσει επιθετική στρατηγική εκπτώσεων και προσφορών. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται από έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σύμφωνα με την οποία ο γενικός δείκτης τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2012 υποχώρησε κατά 1,4%, ενώ το 2013 προέκυψε μικρότερη πτώση κατά 0,6%.
Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις το 2012 εξακολούθησαν να επενδύουν σε επέκταση δικτύων, εκμεταλλευόμενες και την αποχώρηση σημαντικών ανταγωνιστών. Αντιθέτως, η επενδυτική δραστηριότητα στα χαμηλότερα τμήματα της αγοράς ήταν αρκετά πιο περιορισμένη.
Σημειώνεται ότι στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 131 επιχειρήσεων. Από τα αποτελέσματα προκύπτει πως ο κύκλος εργασιών το 2012 διαμορφώθηκε σε 7,75 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μικρή άνοδο από το προηγούμενο έτος, με το 57% των εταιρειών να εμφανίζουν υποχώρηση.
efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ