ib.hs

19/03/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Μειωμένες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ

Οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην εγχώρια αγορά παρουσίασαν πτώση στις πωλήσεις καθώς προχώρησαν σε εκπτώσεις και προσφορές λόγω οικονομικής κρίσης, σύμφωνα με έρευνα της Infobank Hellastat Α.Ε.
      Pin It

Πτώση αξίας πωλήσεων παρουσίασαν οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2012 λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης της Infobank Hellastat Α.Ε, ο συνολικός κύκλος εργασιών της αγοράς σούπερ μάρκετ αυξήθηκε οριακά από το προηγούμενο έτος (+0,4%), γεγονός που οφείλεται στην ανάπτυξη των μεγάλων αλυσίδων, καθώς αναδεικνύονται πιο ανθεκτικές στην ύφεση έναντι των μικρότερων επιχειρήσεων.

Τα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ έχουν υιοθετήσει επιθετική στρατηγική εκπτώσεων και προσφορών. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται από έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σύμφωνα με την οποία ο γενικός δείκτης τιμών του οργανωμένου λιανεμπορίου το 2012 υποχώρησε κατά 1,4%, ενώ το 2013 προέκυψε μικρότερη πτώση κατά 0,6%.

Παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις το 2012 εξακολούθησαν να επενδύουν σε επέκταση δικτύων, εκμεταλλευόμενες και την αποχώρηση σημαντικών ανταγωνιστών. Αντιθέτως, η επενδυτική δραστηριότητα στα χαμηλότερα τμήματα της αγοράς ήταν αρκετά πιο περιορισμένη.

Σημειώνεται ότι στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 131 επιχειρήσεων. Από τα αποτελέσματα προκύπτει πως ο κύκλος εργασιών το 2012 διαμορφώθηκε σε 7,75 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μικρή άνοδο από το προηγούμενο έτος, με το 57% των εταιρειών να εμφανίζουν υποχώρηση.

efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Scroll to top