19/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Τορπίλη» Βαρβιτσιώτη προς ακτοπλόους

«Δική τους ευθύνη που άνοιξε το θέμα των συνθέσεων στα πλοία, στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα», τους κάρφωσε ο υπουργός Ναυτιλίας. Τι απαντά ο ΣΕΕΝ, που επιμένει ότι οι εταιρείες πρέπει να έχουν την ελευθερία του καθορισμού των μελών του πληρώματος.
      Pin It

«Δική τους ευθύνη που άνοιξε το θέμα των συνθέσεων στα πλοία, στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα», τους κάρφωσε ο υπουργός Ναυτιλίας. Τι απαντά ο ΣΕΕΝ, που επιμένει ότι οι εταιρείες πρέπει να έχουν την ελευθερία του καθορισμού των μελών του πληρώματος

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣΜια «κόντρα» όχι τόσο συνηθισμένη εκδηλώθηκε χθες ανάμεσα στον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και στους ακτοπλόους, με αφορμή δηλώσεις που έκανε ο πρώτος σε ημερίδα η οποία πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά με θέμα τα «κρίσιμα προβλήματα της ακτοπλοΐας». Σημείο αιχμής η σύνθεση του πληρώματος στα πλοία της ακτοπλοΐας και οι αποκαλύψεις που έκανε ο Μ. Βαρβιτσιώτης, βάσει των οποίων το θέμα των συνθέσεων άνοιξε στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα «με ευθύνη των φορέων και ιδιαίτερα των εφοπλιστών της ακτοπλοΐας, αλλά και του Ναυτικού Επιμελητηρίου». «Ζητούν την εφαρμογή των κανόνων της συνθήκης STCW στην ακτοπλοΐα και με ορισμένα «τσιτάτα» τα οποία έχουμε ακούσει πολλές φορές όπως: το πώς μπορώ να έχω τόσους θαλαμηπόλους, όταν το καράβι μου πηγαίνει με περισσότερους θαλαμηπόλους απ' ό,τι επιβάτες», ανέφερε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Καθήσαμε και κάναμε μια άσκηση και ζήτησα από τις υπηρεσίες μου να μου βγάλουν ποιες θα ήταν οι διαφορές στις συνθέσεις σε πάρα πολλά δρομολόγια στη χώρα. Το ξέρετε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις θα χρειαζόταν περισσότερο προσωπικό και μάλιστα αξιωματικοί μηχανής και καταστρώματος, που είναι πολύ πιο ακριβοί απ' ό,τι οι καμαρότοι;».

 

Δήλωσε μάλιστα διατεθειμένος να ανοίξει διάλογο με την ΠΝΟ και με τους εφοπλιστές για το συγκεκριμένο θέμα και συμπλήρωσε πως είναι πολύ ωραίο να καλλιεργούμε μύθους και προσδοκίες, όταν δεν έχουμε βγάλει χαρτί και μολύβι να δούμε ποια είναι τα πραγματικά νούμερα και οι πραγματικές συνθήκες.

 

Πιέσεις

 

«Η τρόικα ζητά να έχουμε μια ακτοπλοΐα low cost – όπως συμβαίνει στις αεροπορικές συνδέσεις και μια ακριβή ακτοπλοΐα υψηλών υπηρεσιών. Μέχρι σήμερα έχουμε αντισταθεί σ' αυτή την πίεση. Δεν είμαι σε καμία περίπτωση διατεθειμένος να πάμε πίσω», συμπλήρωσε ο Μ. Βαρβιτσιώτης.

 

Οι αναφορές του υπουργού προκάλεσαν την αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ο οποίος σε ανακοίνωσή του τονίζει πως απ' ό,τι φαίνεται έχει δημιουργηθεί σύγχυση στις υπηρεσίες του ΥΝΑ σχετικά με τα αιτήματά του σε ό,τι αφορά τον αριθμό των μελών του πληρώματος ακτοπλοϊκών πλοίων. Διευκρινίζει ότι ο αριθμός αυτός πρέπει να ρυθμίζεται και να βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών για την ασφάλεια και τη διάσωση των επιβατών και του πλοίου, με λίγα λόγια να ισχύει ό,τι ισχύει και για τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και βεβαίως επανέρχονται, ζητώντας να έχουν την ελευθερία καθορισμού των μελών του πληρώματος με γνώμονα το επίπεδο των υπηρεσιών που καθεμία από αυτές επιθυμεί να προσφέρει. Υποστηρίζει επίσης, πως όλες οι προτάσεις που έχει κάνει στο ΥΝΑ και στο σύνολο των φορέων συνοδεύονται πάντα από νούμερα και στοιχεία.

 

Scroll to top